achtervolging

• co appelman

Mijne heren/dames, graag uw mening/advies omtrent het volgende.

Onlangs was ik getuige van een poging tot beroving op de parkeerplaats A4 bij het brugrestaurant.

Inzittenden van een roemeense auto probeerde bezittingen van een geparkeerde bestuurder te ontvreemden.

Roemenen vluchtten en ik volgde de auto om het kenteken en positie door te geven aan de meldkamer Kennemerland en later Amsterdam Amstelland.

Aangekomen op de ring A10 west reed de auto met hoge snelheid richting coentunnel.

De meldkamer drukte mij op het hart geen te grote risico,s te nemen en afstand te bewaren.

Ik heb hierbij de max snelheid ruim overschreden en tenslotte het volgen gestaakt

vanwege de te gevaarlijke capriolen van de verdachten.

Inmiddels heb ik een dikke bekeuring gekregen ivm de 80 km op de ring.

Van het incident heb dezelfde dag een verklaring op papier laten zetten op een wijkburo in amsterdam.

Mijn vraag is, hoe kan ik het transactievoorstel geseponeerd krijgen.

Maak ik een redelijke kans.

Zijn hier afspraken over in een korps.

Voor de duidelijkheid ik ben geen collega maar een burger.

groet co.

• HM

Als u het bewijs (lees PV van het wijkteam en de verklaring van de meldkamer) opstuurd met uw bekeuring en een alles uitleggende brief zal de OvJ hoogstwaarschijnlijk overgaan tot seponering. Zo niet dan kunt u het voor laten komen en met de bewijzen naar de rechter gaan en daar uw verhaal doen.

In mijn ogen goed gehandeld en dan zou het geseponeerd moeten worden in mijn ogen

• DePeter

Precies.

grtzzz

• - Gerard -

Het klinkt allemaal prachtig, maar ik ga er van uit dat die vette bekeuring gewoon betaald dient te worden en dat is misschien maar goed ook.

Want welk belang kunt u hebben bij het achtervolgen van een troep Roemenen? U wordt immers niet zelf bestolen en met uw rijgedrag brengt u het overige verkeer -wellicht ernstig- in gevaar. Volgens mij volstaat het doorgeven van een kenteken en een signalement. De rest is allemaal verzekeringswerk.

• Plukkie

A) ik wist dat jij dit zou zeggen

B) ik dacht hetzelfde (verbaasde me ;) )

Ergens is het goed dat er actie word ondernemen, maar ook onverantwoordelijk.

Grtz Plukkie

• boevenvanger

Hoezo?

Ben blij dat er nog mensen zijn die even de handen uit de mouwtjes te steken en helpen als er mensen bestolen worden. Het zullen jouw spullen zijn!

Hoezo onverantwoord? Deze man staakt eigenhandig de achtervolging als het te gevaarlijk wordt. Te hard rijden hoeft niet altijd meteen supergevaarlijk te zijn. Zoals ik zijn verhaal lees, goed gehandeld en petje af. Dat er dan net een flitser staat of trajectcontrole is, jammer dan.

Die bekeuring wordt echt wel gewoon vergoedt hoor.

• HM

zou je deze reactie ook gehad hebben als een clubje op jou auto staat te springen of iets met jou spullen uithaalt? Ben blij dat iemand iets doet om het schorem af te stoppen.

• - Gerard -

112 bellen, kenteken doorgeven. Of je moet mij ook zo'n pistool geven want dan los ik het ter plaatse zelf wel op.

• HM

en dan zijn de daders al lang gevlogen als de politie ter plaatse is. Volg je ze op veilige afstand kun je het gewoon door blijven aan de meldkamer, kan de politie ze staande houden en aanhouden. Iedereen blij. Je rijgt je schadde vergoed, misschien civiel nog wat geld eisen, daders zijn vanaf dan bekend bij politie en komen voor de rechter.

• Marcel

Er zijn mensen die de gekste dingen verzinnen om eonder een (vette) prent uit te komen.

Maar…

Als de politie een briefje wil maken dat u vóór de geconstateerde snelheidsbekeuring al telefonisch kontakt had met de meldkamer over de diefstal, geef ik u toch een goede kans op sepot van de OVJ.