achtervolging

• Plukkie

En jij kan beoordelen of de topicopener, daar een kundig oordeel heeft van wat gevaarlijk en niet gevaarlijk is?

Gestolen goederen zegt me niet zoveel ligt aan hoe /wat etc.

Wat is een flinke overschrijding?

Dat co het verantwoord vind zegt mij niet zoveel,

bij mijn weten heeft de politie rijopleiding voor dit soort dingen.

en als je niet kritisch naar dit kan kijken, kunnen we die opleiding gelijk ook afschaffen

scheelt in de opleiding

Als er iemand van zijn sokken was gereden hadden we anders staan roepen.

Ondanks alle goede bedoelingen.

Daar word ik iig niet blij van.

Grtz Plukkie

• Plukkie

Onlangs was ik getuige van een poging tot beroving op de parkeerplaats A4 bij het brugrestaurant.

Topic opener was getuige geloof ik, dus wat jij civiel wil gaan verhalen weet ik niet.

Afgezien daarvan

hoe ging het met het slactoffer?

• HM

Ik had het over een voorbeeld als zoiets met gerards spullen was gebeurd. Dan kun je wel en civiele aanspraak maken

• - Gerard -

En dat sepot is op basis van? Ergens wellicht een wetsartikel wanneer een gewone burger de wet mag overtreden wanneer het een geval betreft waarbij hij zelf niet de benadeelde is?

• HM

hij kan zich, als de agenten mee werken en het op papier stellen beroep op ambtelijk bevel voor mijn part. Nu doet een burger een goed iets door actief mee te werken aan de opsporing van criminelen en dan zou hij daarvoor beboet worden? Lijkt me wel dat als hij de stukken overhandigd aan de rechter dat deze de zaak seponeerd maar betrokkene misschien een waaarschuwinkje geeft maar wel een dikke schouderklop

• - Gerard -

HM schreef:

>

> hij kan zich, als de agenten mee werken en het op papier

> stellen beroep op ambtelijk bevel voor mijn part.

O ja…. op die manier. Ambtelijk bevel wat nooit gegeven is, achteraf op papier stellen om de getuige vrij te pleiten. Lijkt mij meer een truc die justitie had kunnen bedenken.

Weinig kans dus.

> Nu doet een

> burger een goed iets door actief mee te werken aan de

> opsporing van criminelen en dan zou hij daarvoor beboet

> worden?

Opsporing is voorbehouden aan opsporingsambtenaren. Is toch wel bekend. Nog even en dan pleegt jeugdige A. -for the fun- een misdrijf en spoort jeugdige B. hem op de A12 op. FF kijken wie het snelste kan en durft te rijden.

> Lijkt me wel dat als hij de stukken overhandigd aan

> de rechter dat deze de zaak seponeerd maar betrokkene

> misschien een waaarschuwinkje geeft maar wel een dikke

> schouderklop

Nou, mijn ervaringen uit diverse berichtgevingen in de media doet anders vermoeden. Ten eerste zou ik nooit die malle molen van justitieland in willen.

• HM

Ik hoop in ieder geval dat betrokkene vrij gesproken wordt en dat als jou zoiets overkomt men niets doet om de daders te kunnen pakken en je dus zelf voor alle geleden schade op kunt draaien.

Zo beter dan?

• Plukkie

;) stuk had ik ff gemist,

'

Theoretisch is kan er dan ook sprake zijn van een strafuitsluitingsgrond.

Maar ik vind wel dat dat een hele andere situatie is als dat je omstander bent.

Grtz Plukkie

• - Gerard -

Ja, ik zou graag willen dat het anders was HM. Maar je kunt in dit land vrijwel nooit de wet- en regelgeving overtreden ook al was het doel zo nobel.

• HM

Als mijn buurman ziet dat er jongelui mijn auto aan het vernielen zijn en hij volgt ze dan ben ik maar al te blij dat ze daarna aangehouden kunnen worden omdat hij ze is blijven volgen.

Mijn voorbeeld was ook bedoeld dat een omstander de daders volgt.