Ik las net op het prikbord van de KMar dat medewerkers van de KMar die GEEN ervaring vwb politiedienst hebben en die over willen stappen naar de politie gewoon enkele weken stage bij de APD (algemene politiedienst) van de KMar kunnen lopen. Zo kunnen ze bij hun overstap in aanmerking komen voor de verkorte opleiding voor niveau 4 bij de politie. Het is naar mijn inziens toch niet mogelijk dat na enkele weken men al meer dan genoeg ervaring heeft om zo competenties op te bouwen voor een opleiding van niveau 4? Ik hoor dan ook van verschillende collegae van verschillende korpsen die deze verkorte opleidingen aan ex-KMar medewerkers aanbieden dat de competenties van deze Kmar medewerkers totaal niet toereikend zijn om de niveau 4 opleiding verkort te volgen c.q. te voltooien (m.u.v. het grootste gedeelte van hen die wel gedegen politiedienst ervaring hebben). Dit geldt natuurlijk niet voor alle ex-KMar medewerkers die door het lopen van een stage zo de opleiding konden volgen, er zal her en der heus wel een enkele uitzondering tussen zitten, maar wel voor het grootste gedeelte van hen. Ik vraag mij nu af of de competenties van ex-KMar medewerkers die jarenlange en of meer ervaring bij de politiedienst hebben of of dat ex-KMar medewerkers die enkele stageweken ervaring bij de politiedeinst hebben voor de politie nog wat uitmaakt bij de selectie? Lijkt mij niet echt fair ten opzichte van de politiemedewerks die van lagere niveau's al geruime tijd hogerop proberen te komen. Let op dit is geen klacht, maar een mening en een vraag!