Inhoud op uitdrukkelijk en herhaald verzoek van betrokkene verwijderd.
Team politieprikbord
Waarom binnenshuis? Dat staat in het bericht: om mensen te desorienteren.
Dan zijn ze dus even de kluts kwijt en ondertussen kunnen ze bv. geboeid worden.
Ik vermoed dat U hierbij een beeld heeft maar niet weet of het klopt.
Aan de ene kant vraagt U nl. wat het precies doet en aan de andere kant vraagt U zich af waarom het binnenshuis wordt gebruikt…
Wat er hier precies is gebruikt weten we niet, want de term lichtbom is afkomstig van iemand die erdoor is verrast en even volkomen van slag is geweest. Ze zal dus niet weten wat er precies is gebruikt.
Inzet van het AT betekent in ieder geval dat de aan te houden persoon niet werd gezocht voor het stelen van een blikje bier bij de lokale Jumbo.
Het AT wordt ingezet bij de aanhouding van vuurwapen gevaarlijke verdachten waarvan bekend is dat zijn het wapen hebben gebruikt tegen personen en niet zullen schromen dat wapen ook in de toekomst te gebruiken.
Een lichtbom (ook wel flashbang genoemd) geeft een korte felle lichtflits en (meestal) ook een zware knal waarmee mensen die hiermee geconfronteerd worden tijdelijk de controle over hun zintuigen verliezen. Ze worden immers verblind door de flits en door elkaar geschud door de klap.
Op menselijk gebied is het sneu voor de vrouw in kwestie als zij haar baby door deze inval zou hebben verloren. Anderzijds zij weet met wie ze omgaat en dat brengt zekere risico's met zich mee en kan het AT niet geweten hebben dat zij 9 weken zwanger was.
“Anderzijds zij weet met wie ze omgaat en dat brengt zekere risico's met zich mee en kan het AT niet geweten hebben dat zij 9 weken zwanger was.”
Ik kan hier kort en lang over zijn, maar ik zal er een vraag van maken. Als een agent iets overkomt en iedereen zegt ach, die weet ook wel dat er risico's zijn (wat volgens mij regelmatig gebeurd), maakt dat het geen meer aanvaardbaar?
Een punt is, dat foute vrienden hebben niet verboden is, dat is als je al helemaal op de hoogte bent van hoe fout iemand is.
Het zal me ook niets verbazen dat mevrouw even mis(ge)bruik maakt van de situatie.
De eerste 13 weken zijn kritiek. Een miskraam heeft te maken met het nestelen. Dus het zat sowieso niet goed.
Ik snap wat je bedoelt met jouw vergelijking, maar ik vind het appels met peren vergelijken.
In allebei de gevallen ligt de oorzaak bij de crimineel. Had hij netjes geleefd, hoefde er ook geen politie binnen te vallen. Had die schutter van de week dit ook gedaan, ook niets aan de hand.
De dood van die collega daar is de schutter voor verantwoordelijk, de miskraam (afgaande van het bericht) de aangehouden verdachte.
En trouwens, het AT gebruikt alleen flashbangs als de kans zeer groot is dat de verdachte geweld gaat gebruiken en het een risicovolle aanhouding is.
Hij had beter na moeten denken over zijn acties. Je kan verwachten dat je eens wordt opgepakt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?