Ken je die poppetjes met 2 armen 2 benen??? Touwtje daaronder?
Volkomen mee eens, ook worden berichten zonder enige reden verwijderd. Nu ben ik zelf beheerder van een ander prikbord en weet dat het niet op prijs word gesteld om berichten constant te deleten zonder reden. Ik ben ook uitgekeken hier, gelukkig heb ik mijn heil op andere forums gevonden waar je wel met respect word behandeld
Die ken ik ja. Ken jij die poppetjes met een zwart/wit gestreept pakkie aan die achter de tralies klagen dat de wereld niet eerlijk is?
Men stelt regels en wetten in om een land leefbaar te maken en te laten naar maatstaven die de regering goed vind. Als de politie vervolgens de regels en wetten handhaafd moet je niet bij de politie klagen maar bij de overheid. Het schijnt tegenwoordig normaal te zijn dat je mag doen en laten wat jezelf wilt ongeacht wat de wet ervan zegt. En owee als een agent er dan dan iets van zegt of iets aan doet. Meteen de opmerking van: ga boeven vangen, heb je niets beter te doen en meer van dat soort zielige opmerkingen. Als men zich iets meer aan de gestelde regels zou houden dan zou men zich minder druk hoeven te maken over de zoveelste bekeuring die ze krijgen.
Interessant.
Ik denk dat je het als politieagent niet lang volhoudt als je elke keer de persoonlijke overweging moet maken of je wel of niet een bekeuring uitschrijft. Maar je hebt natuurlijk wel verschil in overtredingen. Een oud dametje die per ongeluk de verkeerde kant op een eenrichtingsweg rijdt, of een aso die denkt tijd te besparen en hetzelfde doet. In boete hetzelfde? Dan zijn er vast wel agenten die de eerste geen bekeuring geven en de tweede wel, of vergis ik me nu?
Oke, maar als er een bekeuringsverhoging van 20% is, en er wordt gezegd dat deze is om de begroting te dichten. Waar is dan de verkeersveiligheid in deze? Dan is de politie niets meer als de accoutant van de overheid.
En op zich ben ik blij dat je zegt dat de politie de de overheid volgt en niet de burger. Zoals dat niet handsfree bellen, hoeveel onderzoeken moeten er nog gedaan worden voordat het echt duidelijk is dat het totaal niet veiliger is met een carkitje. Ome Koos begint nu al te mopperen dat hij dat eventueel ook wil gaan verbieden. Ome Koos wil dit, Ome Koos wil dat. Ik vind dat raar aangezien die man niets anders is als een Officier van Justitie die verkeer in zijn maag gesplitst heeft gekregen. Hij moet de wetten uitvoeren en niet zelf gaan verzinnen en daar om vragen.
HM, af en toe zul je toch ook wel je vraagtekens hebben bij wat je doet? Ik zie ze dat regelmatig doen. Ik kan me juist totaal niet voorstellen dat je een marionet bent. Ook begrijp ik dat je een afweging moet maken tussen gezond verstand en brood op de plank.
Skywalker
Je haalt er nu allerlei zaken bij waarin ik je best wel gelijk geef. maar ik vind dat in een beschaafd en ontwikkeld land je het recht hebt om ook over redelijkheid en billijkheid na moet kunnen denken, als je een overheidsfunctie uitvoert. Dat geldt als je belastingambtenaar bent - en geloof me …daar gebeurt dat regelmatig ook- en dat geldt dus ook voor een politieagent. Anders word je een trekpoppetje en kwalijke voorbeelden daarvan zijn er genoeg in andere “beschavingen” en andere tijden
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?