Commentaar op politie onmogelijk hier !

• rudi

ik denk dat je het juist langer volhoudt als je die persoonlijke overweging ( gepast ) de ruimte geeft

• HM

Tuurlijk mag je zoveel nadenken en bekijken als je wilt. Daar stem ik helemaal mee in, dat doe ik zelf ook. Het ging er in deze discussie nu eenmaal over dat men de politie steeds vaker als pispaal gaat gebruiken. De politie doet niets en als ze wel iets doen dan moeten ze maar boeven gaan vangen. Wat ik gewoon wil zeggen is dat de politie de wetten handhaafd die de regering allemaal verzint en als men het niet eens is met die wetten moet men klagen in den haag en niet tegen een agent. En als een agent een bekeuring uitschrijft is dit ten alle tijden omdat men iets doet waarvan de regering heeft gesteld dat dit niet mag. Men weet in 99999 van de 100.000 gevallen dat men helemaal fout is en de agent gelijk heeft maar dat wil men dan niet inzien. Is net als met een klein kindje dat je betrapt met zijn hand in de snoeppot. Die doet ook niets!

• Icer

Wat is ‘onmoggelijk’ eigenlijk? Ik heb het al uit proberen te spreken, maar het klinkt een beetje gek… Maar het is toch een bestaand woord, komt van het werkwoord moggelen wat betekent morrelen, roeren zoals is in de as moggelen, aldus de DvD. Maar dan moet onmoggellijk dus met 2 ellen, of niet? Dat niemand dat nog gezien heeft hier.

• rudi

Het ging in deze discussie over of commentaar op de politie hier mogelijk was.

• HM

Vanaf een gegeven moment is het overgegaan op een ander punt, de pispaal. Daar gaat het vanaf 20-07-2008 19.29 eigenlijk meer over en daar gaan ook mijn reacties over.

Vwb wel of niet commentaar leveren heb ik al eerder gereageerd. Het is wel mogelijk maar dan ook onderbouwt met kennis van de zaak en niet simpelweg blaten en wijzen zonder verstand te hebben over het hoe en waarom men zo gehandeld heeft.

• rudi

Ik heb er nooit dat verhaal pispaal van gemaakt! Integendeel. Ik vind dat iedere ambtenaar in dit beschaafde land het recht heeft om na te denken en ik vind ook dat er erg veel op de politie wordt afgeschoven. Maar de politie is niet de enige!! Ik denk dat de fiscus minstens zoveel over zich heen krijgt.

Dat de politie veel over zich heen krijgt onderschrijf ik onmiddellijk. Dat dat voor 99,9% onterecht is, onderschrijf ik ook. Maar ik vind wel dat men het recht heeft om na te denken en in voorkomende gevallen het recht heeft om te interpreteren. Dat is een voorrecht en een must in een beschaafd land. En als ik dat aanhaal op dit prikbord krijg ik consequent de reactie: Ga maar klagen in…., wij voeren slechts uit…. en dat vind ik net af en toe iets te makkelijk en zelfs soms een beetje dom. Sorry….

• rudi

Iedereen had het gezien. Maar niet iedereen is zo mierencopuleerderig

• HM

Dat mag je best vinden maar zoals ik eerder zei, de agent treed op omdat men zelf iets verkeerds doet. Als men daar dan opgewezen wordt krijg je vaak calimero gedrag te zien en voelt men zich betrapt zodat mensen in de verdediging gaan. Als ze eerst eens naar hun eigen gedrag kijken en waarom ze terecht gewezen worden ipv meteen te blaten dan wordt het weer een stuk leuker op straat!

• rudi

Tuurlijk…maar da's geen enkel antwoord op mijn vragen en opmerkingen. Sterker nog …het doet helemaal niets terzake. Ja de politie is erg zielig ….

Nu terug naar mijn onderwerp. Ik vind dat je het recht hebt om kritisch te zijn

• rudi

En………….. ik probeer het te vermijden, maar je vraagt er wel om!!

Zal ik eens een paar voorbeelden aanhalen waarin de politie in jouw ogen terecht optrad, omdat de burgers een wet overtraden.?? Eigen schuld..dikke bult.

nee……….zo flauw ben ik niet, maar …………………….. Anne F…. sorry