Volgens Hyper was dit niet met een gekleurd pilletje op te lossen
in het vervolg het complete artikel plaatsen inplaats van een paar zinnen die zulke reacties oproepen, met waarom moeten ze dienstmateriaal dragen, nou omdat ze in dienst zijn misschien? Is het zo wonderlijk dat de politie hier patrouilleert
en extra omdat er afgelopen tijden veel homo's zijn mishandeld .. en er extra alert op word gereageerd? Komt dat bij iemand op? Vandaar dat ik het volledige artikel hier zal neerzetten, misschien dat dan de schellen van je ogen zullen opengaan
AMSTERDAM - De politie Amsterdam-Amstelland doet dit jaar voor het eerst mee als deelnemer aan de Gay Pride. Het homonetwerk ‘Roze in Blauw’ van het hoofdstedelijke korps vaart vooraan in de botenparade met een ‘waardige boot’, maakte homobelangenorganisatie COC Amsterdam maandag bekend.
De tien tot vijftien agenten zullen op 2 augustus niet schaars gekleed gaan zoals veel andere deelnemers. Volgens een woorvoerster van de politie dragen ze hun uniform. Door mee te varen wil de politie aangeven dat zij staat voor een tolerante samenleving. Ook hoopt ze hiermee de meldingsbereidheid van homofoob geweld te kunnen verhogen. „We willen uitdragen dat antihomogedrag niet wordt getolereerd.”
Volgens het COC is het de eerste keer in de geschiedenis van de botenparade dat een politiekorps van de partij is. „Het is een kwestie waar binnen de politie veel over is gediscussieerd omdat de vraag speelt hoe zo'n boot eruit moet zien en hoe de politie op de boot zich dan moet kleden en opstellen”, weet de homobelangenorganisatie. Bovendien mag geen verwarring ontstaan, aangezien het korps op deze dag ook de openbare orde moet bewaken.
Het COC Amsterdam werkt sinds vorig jaar intensief samen met de politie in de strijd tegen homofoob geweld. ‘Roze in Blauw’ speelt bij die aanpak een belangrijke rol.
Je vind mijn standpunt te zot voor woorden. En je denkt dat ik tegen de optocht ben.
Welnu, ik heb niets tegen de optocht en vind het mooi dat zoiets in ons land mogelijk is.
Dat staat los van hoe je kunt denken over deelname van de politie aan de optocht.
Die twee zaken moet je apart zien en dit topic gaat over het tweede.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?