Idee voor Koos Spee

• HJV

Zou hier patent op gevraagd kunnen worden.

Verkeersongelukken kostten vorig jaar aan 1.174 Roemenen het leven. Niet zo vreemd dus dat de Roemeense regering alles in het werk stelt om dat cijfer te doen afnemen. Zo worden bijvoorbeeld extra agenten en politieauto's ingezet… van karton.

“Het werkt heel simpel”, aldus een politiewoordvoerder. “Zowel de kartonnen agent - als de politieauto wijken nauwelijks af van het origineel. In feite lijken ze zelfs levensecht. Automobilisten zien dat ook en remmen meteen af zodra ze de agenten zien.”

“Eerst zetten we alleen de kartonnen agenten in, maar de auto's werken klaarblijkelijk beter. Bestuurders zien de auto's al van veraf.” De zegsman is trots op de vondst, maar voegde snel toe dat de échte agenten “ook gewoon blijven controleren.”

• rudi

Volgens mij moet je wel verrekte hard rijden als je het verschil niet onmiddellijk ziet.

• HJV

Rudi, pas bij Pearl geweest, zoja dan ben jij as zaterdag de BOB

• Lans

Is al jaren (eind jaren 80 volgens mij) al eens gedaan. Niet met een kartonnen bord maar met een halve politieauto die achter een boom stond en met een aangeklede pop erin. Heeft tijdje gewerkt totdat het uitgebreid in de kranten stond.

Ik heb nog even gezocht of ik er nog een fotootje van kon vinden met google, maar helaas.

Groetjes, Lans

• rudi

;) Alweer???

• Skywalker

Koos is uitvoerder van de wet, en goddank geen bedenker van de wet.

Hij had het zelf graag anders gezien maar hij is en blijft een OVJ.

Skywalker

• Skywalker

Op flitsservice.nl staan zat van die foto's. Lijken net echt poppen. :)

Skywalker

• Rob

Mag ik er op wijzen dat de naam als volgt geschreven dient te worden:

Koo$ $p€€ !! :D:D

• - Gerard -

HJV schreef:

>

>

> “Het werkt heel simpel”, aldus een politiewoordvoerder.

> "Zowel de kartonnen agent - als de politieauto wijken

> nauwelijks af van het origineel.

Kun je nagaan. ;)