Filmpje........

• A.T.

http://www.dumpert.nl/mediabase/189871/c3ee0200/politie_in_actie.html

Hopelijk hebben ze hiermee grote criminelen gepakt. Maar ik vraag mij af of het wel zo gelukkig is om zo'n actie uit te voeren vlak naast zo'n met mensen gevulde stadsbus. Of is dit gewoon toegestaan als dat op dat moment niet anders kon?

• Skywalker

De agenten van de straat zijn niet zo'n fan van videobeelden van hun akties.

Komt nogal eens negatief en knullig over.

Maar in dit filmpje hoor ik alleen maar respect van een stel scholieren uit de bus komen.

Dus onthoudt agenten, zo kan het ook en het ziet er goed uit.

Skywalker

• Barbara mv Rik

Gaap

Wat een slap commentaar tijdens het filmen.

Duidelijk geen verstand ervan en de gevaren niet ingezien om zo met je giechel voor het raam te blijven zitten.

• Remia

Er zijn niet echt richtlijnen voor, maar je kan je inderdaad afvragen of het handig is. Soms kun je niet anders.

Wat ik me wel afvraag is waarom ze ervoor kiezen geen vest aan te trekken…

• Barbara mv Rik

Geen vest misschien omdat ze het voertuig toevallig tegenkomen.

Hoe vaak komt het wel niet voor dat je een bericht voor alle wagens/eenheden hoort en dat je achter het voertuig staat/rijdt of dat deze langs komt rijden.

Geen tijd voor het (zware) vest dus.

De manier waarop is niet zoals je bij IBT leert.

• Robert

Tja, zorbacop, het blijven nu eenmaal scholieren. Zag jij wel overal het gevaar in op die leeftijd? Beetje inlevingsvermogen graag.

• 112 Fotograaf

Hi,

Prima z'n filmpje. De politie houd van openhied van zaken wat zij doen op straat, en dit is een goed voorbeeld. Als ik met de camera er ook toevallig bij was had ik het zeker ook vastgelegd. Had ook goed verkocht :D:D, maar dat doet nu even niet te zaken

• fj

Zorba,

Sorry maar wat is dit nu voor commentaar?

Je zit als scholier in de bus en je komt in een wildwest actie terecht.

Dat is toch gaaf op die leeftijd om dat te zien?

Ze schelden niet, ze blijven netjes?

De agenten schuilen niet achter auto's. Ze wijzen naar niemand dat ze weg moeten.

Wat is dan het gevaar? (Voor een puber)

Een op het oog rustige en fatsoenlijke aanhouding (of arrestatie of hoe je het noemen wil)

Had jij toen je 15 was achter een betonnen muur gaan zitten?

Beetje inleven in de leeftijd hoor?

• merijns

Voor zover ik het heb kunnen zien hebben de agenten wel een vest aan. Alleen niet degene die ze normaal over hun uniform aan doen.

Maar ja, als je ze idd plots tegen komt heb je geen tijd meer om je vestje aan te trekken.

En je voor de jeugd was dit natuurlijk een mooie ervaring. En ik heb nou niet echt iets gezien wat voor hun direct gevaarlijk was. De personen in de auto's hadden netjes hun handen omhoog en de enige agent die ik heb gezien met een wapen stond met z'n rug naar de bus. En ndan nog war moet je in een bus naar toe als deze zelf al geen kant op kan???

gr.

• AAspirant

Als puber zie je inderdaad het gevaar niet, maar ondanks dat de agent zijn wapen de andere kant op richt dan de bus, bestaat er bij een auto altijd veel gevaar op ricochet (hopelijk is dit goed geschreven).

En inderdaad heb ik de autoprocedure anders geleerd, maar in het heetst van de strijd wil het altijd weleens anders gaan, dan geleerd.