Afgelopen zaterdag ben ik in de Parijse metro gerold. Portomonnee met alles daarin gejat, ontzettend balen natuurlijk. Meteen aangifte gedaan, en ik heb een speciaal formulier voor mijn rijbewijs meegekregen. Nu moet ik natuurlijk een nieuw rijbewijs aanvragen, maar ik heb geen pasfoto's en aangezien het maandag is zal ik die pas vanmiddag kunnen laten maken. Wat zoveel betekent dat ik op zijn vroegst met een spoedaanvraag woensdag einde v/d dag mijn nieuwe rijbewijs zou kunnen ophalen.
Nu lees ik tot mijn grote schrik dat ik dan officieel geen auto mag rijden totdat ik een nieuw rijbewijs heb… Maar ik kan echt niet zonder auto, ik werk 30 km van huis en moet voor mijn werk mijn kindjes naar het kdv brengen, daar kom ik niet met het ov.
Hoe streng is men mocht ik eventueel tegen de lamp lopen? Ik heb een kopie van mijn (gestolen) rijbewijs bij me, plus het aangifte-formulier van de Franse politie. “Men” kan toch wel nakijken of ik inderdaad in het bezit ben van een rijbewijs???
Als ik ook nog eens twee dagen vrij moet nemen dan loopt dit wel ontzettend in de papieren