uitspraak Pijnacker

• HM

dat probeer ik hem ook al een hele tijd uit te leggen.

• Abion

De reden van wegsturen is vaak het probleem, dat voor het zeggen hebben is leuk, als de reden van wegsturen ergens op slaat.

Inderdaad politie is vaak in de minderheid, misschien dus een leuk moment om na te denken wat er kan gebeuren als men weer groepen om politieke redenen wegstuurt… politie kan ook weggestuurd worden.

• HM

Ook al slaat de reden van wegsturen in jou ogen nergens op je hebt er gewoon aan te voldoen. En wie wil de politie weg sturen dan? De groep die ergens is waar ze niet mogen zijn?

• HM

Als je dan niet weg wenst te gaan moet je daarna niet gaan huilen natuurlijk als je aangehouden wordt en een boete krijgt of als je een tik/duw krijgt

• boevenvanger

De reden waarom iemand of een groep wordt weggestuurd bepaalt de politie op zo'n moment. Daar hoeft verder niemand het mee eens te zijn hoor! Zou wat zijn dat we eerst over de reden gaan praten. Het probleem is niet zoals jij zegt dat de reden niet duidelijk genoeg wordt medegedeeld maar dat mensen gewoon niet luisteren op zo'n moment. Kennelijk onder invloed van weet ik veel wat vindt men het nodig om oeverloos in discussie te gaan hetgeen op zo'n moment niet zal gebeuren. Wegwezen betekent wegwezen.

Later kun je verhaal halen.

Overigens de politie laat zich niet wegsturen. Niemand heeft die bevoegdheid namelijk. Dat men zich misschien terugtrekt uit tactische en veiligheidsoverwegingen is een ander verhaal.

Juist daarom is een eenduidig strak optreden vereist waarin niet teveel wordt geouwehoert maar gewoon wordt opgetreden.

Aangezien de politie als enige organisatie in NL de geweldsmonopolie heeft kan er dus ook geweld worden gebruikt als men niet luistert.

Dat is het. Niet meer en niet minder.

• Abion

Als zij vredig staken en niet op prive terrein zijn, dan mogen ze van mij keihard terugslaan, politiek of ellite aangestuurde politie zit niemand op te wachten.

• Abion

Mensen zijn soms denkende wezens, die hebben uitleg nodig, ga daar aan voorbij en ja dan moet je geweld gebruiken. En dat je dan met extremen aankomt van drank en drugs is de wet maken aan de hand van de uitzondering of het extreem, hetgeen waar ik het dus niet over hebt.

• HM

Als mensen vredig staken dan hebben ze zich nog steeds aan de wet te houden. Ze weten dan nog steeds wat wel en wat niet mag. Ga je over de lijn en de politie grijpt in dan weet men zelf al dat ze te ver zijn gegaan.

Houdt men zich aan de afspraken dan zal de politie ook niet ingrijpen en is er dus helemaal niets aan de hand.

Als ik vredig in jou tuin ga staan plassen dan heb jij daar dus geen probleem mee als ik je antwoorden zo eens lees.

• HM

Hetgeen waar jij het over hebt is dat als de reden niet goed genoeg is men niet hoeft te voldoen aan de vordering. Newsflash: Jij hoeft niets van die reden te vinden je hoeft enkel aan de vordering te voldoen.

De politie vordert op last van en de gevorderden dienen aan de vordering te voldoen. Zo niet dan wordt men aangehouden of men kan een tik verwachten.

• Abion

Grote jongen die een denkend mens doet bewegen zonder goede redenen, zo iets loopt altijd op geweld uit, dus nieuwsflits is dan dat politie in zulke gevallen geweld wilt.