sporttest

• Barbara mv Rik

Hebben wij het nou makkelijker met de sporttest of zou deze nu zwaarder zijn dan de onze.

http://blutube.policeone.com/Clip.aspx?key=CA687BB5850DFCDA

En dan heb ik het over de nieuwe sporttest.

De meesten hier kennen wel de test van de POMB.

• boevenvanger

Volgens mij is de test op het filmpje makkelijker dan de nieuwe hierzo.

Is maar een gedachte hoor na het bekijken van het filmpje. Ik weet ook niet of je de hele test te zijn krijgt.

Het slepen van de pop gaat op het filmpje aan een koord. Hier moeten we hem toch echt bij de schouders van de grond halen. Parcours in NL is ook zwaarder denk ik door de verplaatsingen van de medicijnballen en het springen over de kasten en uiteraard alles 5 keer.

• Barbara mv Rik

hoho niet alles 5 keer hè. ;)

Dat apparaat waar hij eerst aan moet trekken en dan kennelijk krachtig tegenaan moet duwen lijkt me ook niet makkelijk.

• S.

Ik zie hier toch een betere test in mijn ogen dan onze nieuwe sporttest. Lopen wij over een trapje springen wij een keer over een muur. Nee ik ben voor deze test komt wat natuurlijker over met de praktijk.

Gr S

• Barbara mv Rik

Ja dat vond ik dus ook al van de POMB sporttest.

• S.

Ik ken de pomp test niet. ik mocht als eerste op de PA de nieuwe sporttest halen als toets.(lees ik samen met de rest van de klas)

Gr S

• Marc

Hoe ziet de nieuwe sporttest uit dan?

• Barbara mv Rik

Als je een collega bent, dan heb je die zo onderhand wel gehad. :)

Al is het alleen maar om er even van te proeven.

• Remia

Hmm, de POMB-test natuurlijker overkwam, met dat touwslingeren???

Deze test is vrij natuurlijk, al zie ik heel veel elemeneten van onze nieuwe test ook hierin terug. Duwen en terkken tegen dat blok is bijna hetzelfde als de kar. Al is de kar iets minder blessuregevoelig denk ik. Het laatste deel (trekker overhalen) zie ik alleen echt geen meerwaarde in. Doe hier dan een casus of een schiettest o.i.d.. Dan heeft het nog meerwaarde.

• Barbara mv Rik

De POMB test was niet alleen touwslingeren.

Wat dacht je van de eerste 2 obstakels (ongelijke brug en de bank schuin omhoog met afsprong) ?

Ik denk dat dat trekker overhalen gewoon een soort test is of je dus 1 houder achter elkaar met één hand kan leegschieten. Want door die oefeningen kan je onderarm aardig verzuren en dan redt je het niet altijd om zo vaak de trekker over te halen. Ik ga ff kijken of ik een collega van de NYPD kan contacten. Ik ken er wel een paar via een ander forum.