vraagje

• zonnig weertje

hallo,

weet jullie ook misschien hoe je de politie kunt volgen via de scanner

ik zelf gebruiken sinds kort pd5hw alleen komt de politie daar niet in voor

misschien dat jullie iets weten

• Barbara mv Rik

Politie werkt tegenwoordig met C2000.

(Bijna) niet meer op de scanner af te luisteren.

• Rob

Volgens mij kun je de politie niet meer op een scanner ontvangen nadat het nieuwe communicatiesysteem in gebruik is genomen.

• fj

Als je genoeg investeert kan alles.

Overigens is het verboden om een apparaat in bezit te hebben wat dit kan afluisteren.

Maar ach wie controleert

• zonnig weertje

fj

en weet jij dan toevallig hoe en of dit ook kan via internet

• Menno

Ga toch eens naar news:nl.radio.scanners (nieuwsgroep) met je vragen over scanners ! De politie maakt praktisch geen gebruik van P2000 ( http://monitor.livep2000.nl/ )

• fj

Ik denk niet dat men het op prijs zou stellen als ik hier verboden waar ga aanprijzen.

(terecht) en adressen ga geven.

En ik heb dat spul niet, maar een zoektocht van 2 minuten op google gaf mij al een hoop info.

• HansV

Hoi fj.

Sinds wanneer is dat bezit (van een scanner?) verboden en waar staat dat dan?

Scanner ontvangst is (was?) altijd vrij zolang je het voor je zelf houd en het niet aan derden doorgeeft.

Is dat veranderd of heeft het te maken met de C2000-encryptie wat jij bedoelt?

Ook dan moet de wet zijn aangepast, want in de tijd van crypto en scramble mocht je ook die decoders vrij in je bezit hebben.

Ik hoor graag van je hoe dit tegenwoordig zit.

Hans

• fj

C2000 ontvangers zijn verboden.

Geen gewone handscanners. Daar kan je ook geen c2000 mee ontvangen

Althans dat verteld Google me.

• DePeter

Maar je moet niet alles geloven wat “Google” je verteld.

Alles wat door de ether gaat is eruit te halen, je moet alleen de juiste apperatuur d'r voor hebben.

grtzzz