Hoi,
Ik heb een paar vragen omtrent deze casus.
wij hebben zelf 5 honden en een tuin die sinds kort helemaal afgemaakt is met tuinpanelen. we wonen hier sinds december en tot 2 maand geleden kwamen de honden niet in de achtertuin omdat er geen schutting was.
We hebben een hoge schutting van 1.80 of 2 meter hoog aan de andere kant is het 1.50 en die hebben de buren gezet en hebben duidelijk genmaakt er geen hoge tegenaan te willen.
Nu dit weekend zit men vriend buiten te genieten van het weer met de honden, springt de kat van een buurvrouw over de schutting in onze tuin. De honden hebben het niet begrepen op de kat en vliegen erop af. Men vriend kon gelukkig de kat nog redden.
Nu kregen we gister de politie aan de deur omdat we gevaarlijke honden zouden hebben. nou de grootste hond heeft een schoft van 38 cm en zijn geen staffs of pitbulls maar kleine terriers.
En dus moeten we maatregelen treffen en duwt een artikel 2.4.19 Gevaarlijke honden onder onze neus.
Dit gaat erom dat de honden niet los mogen lopen op de openbare weg of in andermans tuin. Dit snap ik niet het was notabene in men eigen tuin. En hij zei dat we maatregelen nemen om de kat uit onze tuin te houden.
Dus vandaag effe 130 euro uitgegeven voor een prikklok speciaal voor katten en blijkbaar is die draad niet lang genoeg en moet er nog eentje komen kosteplaatje alles 260 euro en de schutting was nu al over de 500 euro.
De agent komt binnen een week terug en moeten er maatregelen getroffen zijn anders gaat hij het voorleggen aan de burgemeester en die beslist of onze honden weg moeten of niet.
ik heb altijd geleerd en gehoord dat ieder zen eigen dieren op eigen eigendom moet houden en blijkbaar gaat het niet op voor katten.
Maar wat als ze die kat nu gedood hadden?
Wat als we zelf gewond waren geraakt door de kat te redden en ze krabt en bijt onze armen stuk?
En is het nu echt zo dat wij matregelen moeten nemen om haar kat weg te houden?
Wie kan me helpen
Vriendelijke groeten Ann