Mijn zoon van net 10 jaar is vanmiddag tijdens het buitenspelen overgoten met een pak yoghurt door een andere jongen van 16, die tevens 3 koppen groter is.
Bij navraag aan andere ouders uit die buurt, ouders van vriendjes van mijn zoon, blijkt de dader een jongen te zijn waartegen al een aantal malen aangifte is gedaan en die algemeen bekend staat als buurt probleem net als het gezin waar hij uitkomt (lees: de ouders) waar geen normaal gesprek mee mogelijk blijkt maar aggressief gereageerd wordt. Heb besloten de politie te bellen want blijf van mijn kind af!
Voor mij ligt daar dus de grens. Krijg telefonisch van de politie Kennemerland te horen dat ik geen aangifte kan doen want dit wordt gezien als een grap! Wel zullen ze de wijkagent er direct naartoe sturen en iemand van de sociale jeugd aanpak bla bla bla. Die zullen mij dan wel eerst bellen etc. Niemand gebeld!
Volgens de andere ouders waar ik mee gesproken heb gebeurd er helemaal niks. Terwijl dit gezin veel buurtbewoners met jongere kinderen gewoonweg terroriseert, want kinderen willen/kunnen niet meer op straat spelen, durven niet naar school te lopen, moeders raken overspannen van de ergernis en stress. Kortom er wordt gewoon niks gedaan aan deze belachelijke situatie! Wat vinden jullie daar nou van? En wat kan ik hier nog aan doen? Daar zou je toch bijna zelf het recht in eigen handen willen nemen? Deze mensen hebben een lesje nodig. Met dank.