de pestkop van de buurt

• MofkaP

Dat een aangifte niet tot vervolging of straf hoeft te leiden, dat is een tweede.

Er zijn meer (betere) - andere dan strafrechtelijke - mogelijkheden om probleemjongeren te tackelen en in het gareel te brengen.

Dat staat echter buiten het feit dat aangifte opgenomen had moeten worden terzake van een of meer strafbare feiten.

• MofkaP

Het is goed te horen dat er wat gebeurt en naar een opossing wordt gezocht.

Echter het is nog steeds niet aan de politie om te bepalen wat een OvJ wel of niet zal beslissen ter zake van vervolging van een strafbaar feit.

• boevenvanger

Wat wil je nu zeggen met je posting? Dat ik het goedkeur dat er met yoghurt wordt gesmeten? Dat ik het goed vind dat die jongen wordt lastiggevallen? Dat ik vind dat er niks moet gebeuren?

Wat probeer je nou te zeggen?

Met “rust” bedoel ik dat men niet vanuit emotie gaat handelen.

Aangezien Marianne de posting 's middags al doet en er dezelfde avond al weet ik veel hoeveel verhalen hier zijn te vinden waarin de politie weer wordt verweten laks op te treden of niks te doen, schrijf ik dat men de wijkagent even rustig de tijd moet geven om actie te ondernemen.

That's all.

Even voor de duidelijkheid zoals Marianne zelf al heeft beschreven wordt er nu ook actie ondernomen. Nu zijn we 3 dagen verder. Redelijk snel toch als je het mij vraagt.

Wat ik bedoelde is dat in zulke gevallen het helemaal niet handig hoeft te zijn om de zaken strafrechtelijk aan te pakken. In ieder geval niet kost wat het kost op grond van artikel 5 vanwege het uitglijden over de yoghurt!!!! Laat me niet lachen man.

Uiteraard keur ik het gedrag van zo'n snotaap niet goed en hoop ik dat er actie op hem wordt ondernomen.

• Lans

Tanx! Was was er mis met t prikbord eigenlijk? Kreeg “blaat” in beeld nadat ik gepost had :?

• Margreet

Gelukkig zeg je 'bijna" maar kwaad met kwaad vergelden lost niets op.

Als de politie geen aangifte wil opnemen,vraag dan of zij dit wel in hun politiesysteem willen vermelden wat er is voorgevallen.

En als je het er helemaal niet mee eens bent zou je een klacht tegen de politie kunnen indienen, vraag of ze bij de politie een klachten behandelaar hebben en anders een klacht tegen de politie bij de Hoofdofficier van het Arrondissementsparket.

Sterkte met alles!

• - Gerard -

Wat ik met mijn posting wil zeggen? Jij bent politieagent en als iemand jou een pak Yoghurt over je heen gooit wil ik wel eens weten of jij ook vindt dat in alle rust eens moet worden gekeken wie daar de juiste persoon voor is om tot een oplossing te komen. Of ga jij en je collega's op hun strepen staan?

Wie is er dan emotioneel?

• boevenvanger

Even voor de goede orde beste Gerard. Ik ben tot vorig jaar werkzaam geweest bij de politie. Na een carriere van 10 jaar ben ik weggegaan. Nu werk ik in de opleidingenwereld waarbij ik o.a. politie en andere overheidsinstanties training geef.

Ik ben dus geen politieagent meer.

Je kunt beginnen over “zullen we bij jou yoghurt over je heen gooien”maar ik kan je vertellen dat zoiets dan wel het minst erge zou zijn van wat mij persoonlijk allemaal is overkomen in de tijd dat ik nog bij de politie werkte.

Je hoeft mij echt niet te vertellen hoe het voelt om bedreigd of lastiggevallen te worden.

Daar gaat het ook helemaal niet om.

Zoals gezegd hoop ik dat die jongen wordt aangepakt. Geen twijfel over mogelijk. Is nu ook al de 3de keer dat ik dat zeg.

Het is maar net wat je wil lezen he uit mijn verhaal!!

• edwin1872

*mompelt iets van het opzettelijk toebrengen van een vervelende lichamelijke gewaarwording, als in in het water duwen*

Mishandeling is zeker van toepassing. Eens kijken hoelang je de dader elke dag met een pak yoghurt kunt overgieten alvorens er een aangifte tegen je gedaan wordt, of gaan we dan weer richting sralking?

En dat verhaal dat als je een agent met yoghurt overgiet, het geseponeerd wordt? Laat me niet lachen. De eerste die dat bij mij doet, is verzekerd van veel rechtbankbezoekjes.

• - Gerard -

Nou ja boevenvanger, jij vraagt mij wat ik met mijn posting bedoel dus herhaal ik dat nog maar eens even een keer.

• Charlie

Soms wilt “ kwaad met kwaad” vergelden wel iets oplossen, ik behandel anderen altijd zoals ik ook altijd behandelt wilt worden, dus met respect naar elkaar toe.

In dit geval kreeg die gast ook van mij een pak yoghurt over zich heen gegooid…zeker weten.

Maar ik heb het idee dat mensen zich graag laten terroriseren door anderen.

Je leest zo vaak dat bv een gezin de hele buurt in de greep heeft, en niemand die durft in te grijpen… ongelooflijk….alleen een hoop geblaat