de pestkop van de buurt

• Abion

Omdat men verdeelt en pasief is, zoals de staat dit wilt, immers als dan niet zo was, zouden ze vaker bepaalde mensen opruimen.

• Margreet

Niemand nee, inderdaad, zover is het al, de angst om een klap of een mes tussen de ribben te krijgen is groot bij de mens die de ander wil helpen.

En de ander voelt zich superieur en machtig:-(

Maar ik blijf erbij, kwaad niet met kwaad vergelden, want vind je niet dat het geweld dan op zo'n manier altijd zal blijven bestaan?

• Abion

Dat heet gecontroleerd kwaad, het echte kwaad weet niet wanneer te stoppen. Gecontroleerd kwaad stopt als de kwaal over is.

• Margreet

mmmm, maar het is en blijft “kwaad”voor een ander die het “gecontroleerde kwaad” ontvangt ziet het niet als gecontroleerd kwaad ( wat een woord trouwens:-) en neemt revance, met alle gevolgen van dien….

• Abion

passief vragen of ze ophouden werkt uitenidelijk alleen tegen je. Je hebt niet te maken met geciviliseerde mensen die vanzelf ophopuden, je hebt met monsters te maken die door gaan als jij op de grond halfdood ligt.

Noemen we rechtvaardigheid om iemand aan te pakken.

Wil je geweldloos? kom maar terug na dertig jaar omvorming van de cultuur hier,… tot die tijd zal de niet lieve methode op een blijven staan.

• Plukkie

Jij loopt dus met yogurt kleding rond?

• S.

Nee, Wat mij wel opvalt dat de politie in de ene posting te passief is en in de andere te aggrasief is.

Misschien stop ik hier maar met posten. Daar denk ik maar eens over na.

Gr S

• rudi

kunstmest erover

• Abion

De maat van je actie is per geval afhankelijk, dus ja, soms is met te agressief, soms te passief… en heel af en toe… echt zo nu en dan….doen ze het goed;)

• Margreet

Abion, ik was een paar dagen weg, vandaar mijn late reactie nog even.

Wat ik schrijf, schrijf ik aan Marianne, en niet dat de politie niks mag doen, zeker weet ik wat een gruwelijkeheden mensen elkaar aan kunnen doen en dan is het goed dat er politie is (tenminste, dat noem ik toch wel, als ze wat doen)

Ik bedoel er mee te zeggen als de burger het recht in eigen hand gaan nemen, dan wordt het van kwaad tot erger..

en geweldloos? nee, het wordt , als het zo door gaat, alleen maar erger.