de pestkop van de buurt

• HM

in deze discussie lijkt het haast wel dat als de buurt geweld gaat gebruiken tegen de pestkop je hoera gaat roepen terwijl als een agent een foutje maakt en per ongeluk een kind raakt met pepperspray is de wereld te klein en wil je weer geweld aanmoedigen tegen de politie. De politie was in in het vorige geval gerechtigd om geweld te gebruiken maar dat kraak je helemaal af en nu roep je bijna op tot geweld tegen de pestkop. Ik vind het allemaal heel apart en niet echt duidelijk meer van je hoe nu eigenlijk over geweld denkt.

• Abion

Het grootste verschil, de ene jongere is onschuldig de ander is schuldig. Bij de een is het de staat die optreed, bij de ander is eht de staat die niet optreed.

Het verschil is dus enorm.

Of is dat verschil zo onduidelijk? Ik doe niet aan kind is kind, of agent is agent.

• HM

mag de staat niet optreden dan dan met geweld?

Het kind is onschuldig ja dat weet ik, daarom is het ook per ongeluk.

maar om geweld met geweld aan te moedigen tussen burgers dan denk ik dat je niet verder komt met de oplossing.

• Abion

Moet ik weer gaan uitleggen waarom in die situaties geweld geen optie behoort te zijn?

Als de staat foute ellementen niet bestrijd moet iemand anders het doen, zo simpel is het. Gezien de meeste mensen minder middelen hebben dan de staat is geweld een eerdere optie.

• HM

Als de politie er niets aan kan doen dan vind je een engel van wraak dus een goede optie? Ik dacht nog wel dat je zo'n vredelievend persoon was.

Het probleem wat dan natuurlijk weer kan ontstaan dat als de burger “ het oplost” men niet goed weet wanneer op te houden en tot hoever te gaan. Dan zit men zelf achter de tralies terwijl men “ enkel goed wilde doen”

• Margreet

Abion, dat “jullie” wat je aanhaalt, zijn heel wat mensen die het iets anders zien dan jij.

Misschien moet je daar eens over nadenken?

• Abion

Ik ben ook vredelievend, maar ik houdt ook van een zekere orde. Daar waar onschuldige lijden dienen deze sterker te worden gemaakt, of het kwade ellement te worden weggenomen.

Het heeft ook de voorkeur dat iemand het oplost die het to zijn baan heeft gemaakt, echter als die niets doet, moeten niet gelijk ook alle opties ophouden te bestaan.

Goed doen doe je dan ook anoniem liefst in het donker. Want daar waar goed doen crimineel is, moet je, je ook als een crimineel gedragen.

• Abion

En nogmaals, ik snap je juulie wel, maar jullie mij blijkbaar niet. En sinds wanneer heeft de meerderheid altijd gelijk? Pak een geschiedenis boek en streep iedere keer dat er een verandering is, of een denkwijze is van een enkeling door. Als je boek een grote streep is geworden snp je nu vast wel dat de meerderheid niet altijd gelijk heeft. En als je dat dan nog niet snapt, dan moet je toch wel begrijpen dat er minstens een paar meer wegen naar Rome leiden dan slechts 1.

• HM

dus als de politie niets kan doen dan het kwade elimineren?????

• Margreet

Ik schrijf ook niet dat “jullie” gelijk hebben, er wordt anders gedacht.