de pestkop van de buurt

• Abion

Als praten niet helpt, de staat slaapt, dan heb ik er geen moeite mee. Hoe vaker mensen die verantwoording neemt, de vaker de staat haar verantwoording zal begrijpen… aan de andere kant denk ik dat ze het gaan uitbuiten om iets anders te bereiken.

• Abion

En ik heb heel vaak geschreven dat ik die “meerderheid” die hier bestaat wel begrijp.

• Margreet

Mijn hemel Abion, met dit soort opmerkingen zal het geweld altijd blijven bestaan!

• Abion

Als niemand wat doet blijft het geweld ook, alleen dan is het geen geweld tegen het onrecht, het is dan gewoon onrecht. Keuze heet dat, niets doen en onrecht voort laten bestaan, of wel wat doen.

• HM

dus al het slechte uitroeien? Wie bepaalt dan eigenlijk wat goed en wat slecht is?

De burger op straat?

• Abion

Nou,… geloof jij in democratie? Dan inderdaad de burger op straat.

Het onrecht herkenen zou toch niet zo moeilijk moeten zijn? Wel eens afgevraagd waarom goede mensen alijd slachtoffer zijn van het kwaad en niet andersom? Vreemde dominante verhouding.

• serine

daar gaan we weer…

nee ik tik maar niks :D

• Abion

heb je dus al gedaan

• HM

dus de burger op straat gaat dan bepalen wat goed en wat slecht is? En voor datgene wat slecht verzint de burger op dat moment ook meteen een gepaste straf? Maar wie bestraft de burger dan als die straf in strijd is met de wet?

Volgens mij hebben we dan binnen de kortste keren afgerekend met de “over-bevolking” van NL

• Margreet

een verdachte is ook een slachtoffer, alleen in een iets andere vorm