De motivatie

• Falcor

Goedenavond iedereen,

Ik heb een vraagje voor de politie-medewerkers onder ons..

Wat is jullie motivatie geweest of zou jullie motivatie zijn om te gaan werken of werkzaam zijn bij de politie..

Ik zit zelf heel erg te twijfelen dus zou graag jullie motivatie's willen horen..

Indien mogelijk..

P.s

Mijn belangrijkste motivatie zou zijn dat het werk heel erg afwisselend is en je alle kanten op kan gaan..

Maar lees graag hoe jullie erover denken..

Mvg

Falcor

• HM

Mensen en samenleving beschermen en helpen, waaronder ook natuurlijk boeven vangen valt natuurlijk

• rudi

Falcor….dit klink misschien lullig en is zeker niet rot maar wel opbouwend bedoeld.

Zeg bij een sollicitatie nooit: “ Het werk lijkt me afwisselend en je kunt alle kanten op.;.”

Dat zegt nl. iedereen en daar ga je nooit mee scoren. honderdduizenden sollicitanten zeggen dat alleen in Nederland al jaarlijks.

Ik ben jarenlang personeelsmanager geweest…je moest echt wel met iets meer uitgebreids komen. Het kassameisje ( met alle respect ) bij de Hema zegt nl. exact hetzelfde.

• BennieMak

Dat dit toevallig ook de werkelijke reden is voor 80% van het personeel + dat de politie goed georganiseerd d.m.v. sterk op beloning belustte vakbonden, tsja, dat kun je beter voor jezelf houden. Je kunt beter zeggen dat je de maatschappij graag ten dienste bent (niet zeggen: m.b.v. het uitdelen van onzin boetes en niet wanneer het jezelf niet uitkomt). En geef vooral geen blijk van politiek linkse sympathien.

Denk nu niet dat ik negatief sta t.o.v. de politie, maar ik denk wel dat heel wat beter kan. Vooral met de mentaliteit van het scoren i.p.v. opsporen.

• Barbara mv Rik

Meen je dit nu echt :?

Is dit echt je belangrijkste motivatie?

Kan je nu echt niets beters verzinnen.

Hoe lang heb je hierover gedaan om met deze motivatie te komen?

Als je nu al op een forum/prikbord om een betere motivatie gaat vragen, want dat doe je eigenlijk, wat kom je dan eigenlijk daadwerkelijk bij de politie doen?

• Falcor

Intresse in jullie motivatie.

Niet meer en niet minder Zorba.

Heb geen zin in deze reactie's.

HM Rudi en Bennie bedankt..

Slotje……

• Lans

Hoi Falcor,

Je kan wel om een slotje vragen, maar Zorba heeft wel een punt.

De motivatie moet uit jezelf komen. Niet motivaties die je op het prikbord leest gaan gebruiken waarvan je denkt dat je daarmee goed kan scoren tijdens de sollicitatie.

Geef gewoon aan, uit je eigen bron, waarom je bij de politie wil.

Ik denk dat wat Zorba schreef, de beste tip is in deze topic die je in je zak kunt steken. ;-) Doe er je voordeel mee.

Groetjes, Lans

• De enige echte Frits

Beste Falcor,

Wellicht is het een optie om te overdenken of er een andere manier is om te reageren dan op deze wijze.

Het is namelijk erg makkelijk om “terug te slaan” en dan de deur dicht te gooien.

Zoiets gaat je bij de politie niet veel verder brengen.

Je zou bv aan Zorbacop kunnen vragen wat hij precies bedoelt. Dan zou je ook nog kunnen zeggen hoe zijn antwoord op jou over komt en dat je dit graag anders zou willen zien.

Doorgaans levert dat meer op dan gekletter van degens.

mzzl,

Frits.

• Barbara mv Rik

Kom kom Frits. :)

Je kent me nu toch wel een beetje denk ik.

En je begrijpt denk ik ook wel wat ik bedoel met mijn bericht. Lans in ieder geval wel. Maar ja hij kent me beter, want we hebben zo'n beetje schouder aan schouder in de linie gevochten :D

Ik vraag me af hoe oud deze sollicitant is.

Nogmaals Falcor…

Kom niet zo met die afgezaagde motivaties.

Die hebben ze nu wel ontelbare keren gehoord.

Kom met iets van jezelf.

Ga achter je bureau zitten en schrijf op “waarom wil Falcor bij de politie”.

En zet daaronder een paar steekwoorden waarom je bij de politie wilt.

En maak hier nu eens een goed verhaal van en voila je hebt je motivatie.

• De enige echte Frits

Jawel. :-)

Ik snap het wel. Falcor kennelijk niet, althans, het komt kennelijk bij hem anders over , gezien zijn reactie. Vandaar dat ik hem een idee aan de hand doe hoe hij erachter kan komen wat je precies bedoelt. :-)

mzzl,

Frits.