parkeerboete met kaartje?

• Edwin

Gisteren een boete gekregen voor het ontbreken van een kaartje……… maar het kaartje lag wel degelijk achter de ruit, en ZICHTBAAR ook. Heb een kaarte gekocht om 10.09 uur en om 10.15 uur is de bekeuring uitgeschreven. Onbegrijpelijk,maar waar, en ik had nog netjes betaald voor een half uur.

Ik ga hier tegen een bezwaarschrift schrijven. Nu hoorde ik van een kennis dat het geen zin heeft. Maar ik sta toch wel degelijk in mijn gelijk. Zou wat zijn kaartje kopen van een euro, en dan nog eens 45 euro boete krijgen voor het KOPEN van een kaartje. Kan dit?

Op verzoek: topicstarter is niet de MD die het politie prikbord al enige jaren bezoekt en werkzaam is bij de politie.

Mod Arie

• serine

ja dat kan…en een klacht indienen heeft geen zin.

het antwoord is steevast dat je toch niet kan bewijzen dat hij goed heeft gelegen…want hij is immers niet gezien.

je bent niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn denk ik..

het is zelfs zo dat ik geen eens kaartjes meer koop…

krijg ik een keer een boete …heb ik die keren die ik daar gestaan heb gewoon weer betaald.

zo spelen we weer kiet ;)

• Hampie

Je spreekt hier over een naheffing van parkeerbelasting, dus maak je bezwaar bij de afdeling belasting van de gemeente. Waneer jij een kaartje hebt gekocht en dat achter je raam hebt neergelegd dan heb jij voldaan aan je verplichting. De parkeercontroleur moet waneer jij de naheffing maakt vermelden of er bijzonderheden in het voertuig aanwezig zijn. Dat kan zijn o.a. het merkradio of er een kinderzitje aanwezig is of dat er andere persoonlijke zaken zichtbaar zijn. Waneer de gemeente jouw bezwaar afwijst kan je altijd naar de belasting rechter gaan. Deze zal gaan kijken of de controleur zijn waarneming heeft gedaan van wat er in het voertuig aanwezig is en zal ook kijken naar het tijdstip van aankoop van het kaartje en het tijdstip van het uitschrijven van de naheffingsaanslag. Er zijn al diverse zaken voorgeweest bij de belastingrechter welke zijn beslist in het voordeel van de klager. Wat vaak gebeurd is dat het bezwaar aan de gemeentebelasting word afgehandeld door het particulierebedrijf wat ook de controle uitvoert op het inbezit hebben van een geldig parkeerkaartje. Dus men heeft er belang bij dat er zoweinig mogelijk bezwaren worden toegewezen.

• Edwin

@ moderator Arie,bedankt, want schept aardig verwarring,als iemand met dezelfde nickname inlogd,kan je rare situaties door krijgen. Iedereen bedankt voor de reacties.

• Rob II

Zoals Hampie al aangeeft betreft het waarschijnlijk een naheffingsaanslag voor de Gemeentelijke parkeerbelasting. Daarbij is uitsluitend van belang dat u kunt aantonen dat u de parkeerbelasting hebt betaald.

Waarschijnlijk kunt u dat met het kaartje.

De belastingrechter heeft al meermalen naheffingsaanslagen vernietigd die uitsluitend waren opgelegd omdat de controleur het kaartje niet zag liggen terwijl er wel was betaald.

Het is niet verstandig het originele kaartje met uw bezwaar mee te sturen. U moet in uw bezwaar wel aangeven dat u bereid bent het origineel in een hoorzitting te tonen.

• Plukkie@werk

Als ik jouw antwoord goed begrijp, dan is het niet zo erg van belang of dat ding zichtbaar ligt?

Maar hoe kan je dan ook bepalen of zo'n daadwerkerlijk kaartje van degene die bezwaar maakt is?

Die dingen zijn toch alleen aan tijd/datum te linken?

Grtz Plukkie

• serine

dat is dan zeker nieuw…

• serine

en plaats…

nou toch maar weer eens proberen dan ;)

• Plukkie@werk

iig niet aan de auto

Dus is het nu 2 parkeren voor de prijs van 1 :D

• Plukkie@werk

Wat is nieuw?

Grtz Plukkie