Uitzending Peter R. de Vries 24 mei

• martin

Ik ben heel benieuwd naar reacties van degene die gisteren de uitzending gezien hebben. Ben geen fan van hem maar deze uitzending zat toch strak in elkaar en was redelijk beschamend voor heel Politie Nederland.

• A.T.

Heel politie Nederland? Ging toch met name over Barneveld? Heb jij de visie gehoord over het hoe en waarom van iemand van het bureau Barneveld (hoor en wederhoor)? Bovendien schijnt die vent al 10 keer veroordeeld te zijn, alleen al in Roermond, die zaken hebben ze dan toch gewoon uitgerechercheerd?

Bovendien, in Tilburg werden die oplichters gelijk opgepakt. Weliswaar was P.R. de V. er toen zelf bij, maar toch.

• martin

Betrof een heterdaad situatie, dit is schijnbaar de enige manier om politie Nederland nog in beweging te krijgen. Laat nu een eens een eerlijke reactie horen, je kunt er veel van vinden maar dit was echte journalistiek gewoon triest dat de politie zo omgaat met mensen ( hun klanten) die iedere dag keihard werken om hun onderneming draaiende te houden.

• Carlos

Vooral op het einde van het programma..de motivatie van iemand om bij de politie te werken :D

• A.T.

Hoezo, ‘politie Nederland’? Wat hebben mensen altijd de neiging grote woorden te gebruiken naar aanleiding van 1 voorbeeld?

We hebben gezien hoe politie Barneveld ogenschijnlijk mensen afwimpelt en geen voortgang boekt in een onderzoek. Is er een eerlijk hoor en wederhoor geweest? Ze worden nu weggezet als lui omdat ze niets deden aan deze zaak. Maar heb jij gehoord waarom dat was? Ja, iedereen roept dat ze lui zijn. Maar misschien kwamen er wel allerlei andere zaken tussen en was er helemaal geen sprake van lui.

Hoe kan P.R. de V. zelf roepen dat de hoofdverdachte zeer vaak was opgepakt (door wie……..?) en veroordeeld en aan de andere kant dat de politie niet in beweging te krijgen is?

Ik ga niet alles goed praten wat krom is maar ga evenmin roepen dat alle slagers verrot vlees verkopen omdat ik een keer een bedorven slavink bij mijn slager heb gekocht……

• reem

De boodschap aan criminelen en dan met name aan verduisteraars moge duidelijk zijn, als ik het zo bekijk…..

Mocht je als gedupeerde de dader(s) al kunnen vinden, moet je deze eerste een aangetekende brief schrijven alvorens uberhaupt aangifte te kunnen doen. Dus overvallers, harddrugshandelaren e.a. beroepscrimi's doen er verstandig aan voortaan over te gaan tot het verduisteren van dure motoren, auto's, boten, landbouwwerktuigen e.a. zaken die veel geld opbrengen (voor de export), want het lijkt erop dat dat een vorm van criminaliteit betreft die moeilijk is aan te pakken (om welke reden dan ook) en waarbij de straffen relatief laag zijn.

Sommige crimi's die deze reportage hebben gezien zullen dat vast beseffen en binnenkort tot het verduisteren overgaan.

Alle politiekorpsen/agenten/agentes over 1 kam scheren lijkt me overigens wat te kort door de bocht, maar dat deze reportage de politie in het algemeen geen goed doet kan ik niet ontkennen.

Het is al tijden zo dat men alle positieve bezigheden v.d. politie, waarbij wel resultaten worden geboekt, al snel vergeet als enkele incidenten als deze in de publiciteit komen.

Da's jammer, maar kennelijk “mens-eigen”.

M.v.g. Reem

• reem

Tja idd een stukje van 1 persoon die bij de politie werkt in een blad dat burgers niet gauw onder ogen krijgen, waarbij je niet weet of je nou moet gieren van het lachen of boos moet worden vanwege de stupiditeit…..

M.v.g. Reem

• Barbara mv Rik

Een zeer hoog P.R de V en SBS6/sensatie gehalte.

Het was natuurlijk te verwachten dat hier reacties zouden komen als “zie je wel heel Politie Nederland doet hier niets aan en kunnen alleen boetes geven en innen”.

Wat de persoon/collega in Goes deed was zeker niet mijn werkwijze.

Overigens had P.R. de V. de man destijds bij die woning al moeten aanhouden en over moeten dragen aan de politie dan hem laten lopen en ook nog de moter laten verdwijnen. Of eerder in beeld moeten komen bij de balie. Over het algemeen zet de politie altijd wel in als P.R de V met een bericht komt.

Hoop dat P.R. de V wel zo sportief was om de schade van de diefstal wel te betalen aan de motordealer. Hij was er namelijk zeker van dat de motor volledig te tracen was. :D

Ik vind het altijd wel jammer dat Peter altijd even zo'n sneer naar de politie moet maken. Om even de lachers op zijn hand te krijgen.

Beschamend voor heel Politie Nederland?

Nee.

• reem

Dat vroeg ik mij eigenlijk nog ff af Zorbacop…..Zou die motor helemaal niet meer te tracen zijn al bevindt hij zich in het buitenland?

Ik ken n.m.l. een verhaal over een in Suriname terug gevonden Porsche 993 die in NL was gestolen met een gps zender erin. Die motor kan toch alsnog door de sateliet worden getraceerd?

M.v.g. Reem

• Barbara mv Rik

Ja het is volgens mij nog steeds te traceren, maar ik denk dat na deze uitzending de track and trace unit er wel uitgehaald is.