Enkele jaren geleden vernam ik via de media dat politie i.s.m. de belastingdienst het hadden/hebben voorzien op m.n. jonge criminelen die kennelijk niet zomaar ff strafrechterlijk te vervolgen waren/zijn en die zonder inkomsten uit werk in auto's reden/rijden die eigenlijk alleen aan te schaffen zijn door mensen met een goed betaalde baan. Mensen die vaak bovenop een eventule hypotheek nog eens een p.l. hadden afgesloten om in een dergelijke auto te kunnen rijden.
Als ik ff google komen er wel wat artikelen in beeld uit diverse regio's, maar bijzonder veel zie ik er toch niet van.
Dit is er bijv. eentje….
http://www.depers.nl/video/309794/Jonge-patsers-moeten-dure-auto-inleveren.html
Nou rijd ikzelf de afgelopen dagen prinsheerlijk in de zon in mijn relatief goedkope Golf cabrio van 3.000 euro en kom ik gigantisch dikke auto's tegen w.o. een BMW 6-serie cabrio met een 3 letter combinatie in het midden (misschien invoer) en een stel (Marokkaanse) gasten erin waarbij ik bij mezelf denk; “als zij worden aangehouden en gevraagd hoe ze dat ding hebben betaald, lijkt 't mij sterk dat ze een p.l. hebben lopen, de loterij hebben gewonnen of uberhaupt werken”. Maar rijdend op de boulevard van Scheveningen wordt je ermee doodgegooid. Je zou bijna durven stellen dat je gewoon in 1 oogopslag ziet dat je met hardwerkenden of criminelen te maken hebt. Vooral overdag - tijdens werktijd - haal je die 2 goed uit elkaar.
Hoe kan het dan zijn dat dergelijke figuren bij bosjes rondrijden en immuun lijken voor dergelijke politieactie's. Ik ben van mening dat ALS de politie in DenHaag een mooi zomers dagje cabrio-methode inzet, er minimaal 30 dikke auto's op bureau voertuigonderzoek komen te staan, waarvan er minimaal 20 richting de domeinen zullen gaan voor verbeurdverklaring en openbare verkoop.
Ik heb nog geen enkel artikel kunnen vinden over een dergelijke Haagsche actie, dus vraag me af of Haaglanden er wel aan mee doet.
M.v.g. Reem