Patseraanpak oftewel de "cabrio-methode"

• reem

Enkele jaren geleden vernam ik via de media dat politie i.s.m. de belastingdienst het hadden/hebben voorzien op m.n. jonge criminelen die kennelijk niet zomaar ff strafrechterlijk te vervolgen waren/zijn en die zonder inkomsten uit werk in auto's reden/rijden die eigenlijk alleen aan te schaffen zijn door mensen met een goed betaalde baan. Mensen die vaak bovenop een eventule hypotheek nog eens een p.l. hadden afgesloten om in een dergelijke auto te kunnen rijden.

Als ik ff google komen er wel wat artikelen in beeld uit diverse regio's, maar bijzonder veel zie ik er toch niet van.

Dit is er bijv. eentje….

http://www.depers.nl/video/309794/Jonge-patsers-moeten-dure-auto-inleveren.html

Nou rijd ikzelf de afgelopen dagen prinsheerlijk in de zon in mijn relatief goedkope Golf cabrio van 3.000 euro en kom ik gigantisch dikke auto's tegen w.o. een BMW 6-serie cabrio met een 3 letter combinatie in het midden (misschien invoer) en een stel (Marokkaanse) gasten erin waarbij ik bij mezelf denk; “als zij worden aangehouden en gevraagd hoe ze dat ding hebben betaald, lijkt 't mij sterk dat ze een p.l. hebben lopen, de loterij hebben gewonnen of uberhaupt werken”. Maar rijdend op de boulevard van Scheveningen wordt je ermee doodgegooid. Je zou bijna durven stellen dat je gewoon in 1 oogopslag ziet dat je met hardwerkenden of criminelen te maken hebt. Vooral overdag - tijdens werktijd - haal je die 2 goed uit elkaar.

Hoe kan het dan zijn dat dergelijke figuren bij bosjes rondrijden en immuun lijken voor dergelijke politieactie's. Ik ben van mening dat ALS de politie in DenHaag een mooi zomers dagje cabrio-methode inzet, er minimaal 30 dikke auto's op bureau voertuigonderzoek komen te staan, waarvan er minimaal 20 richting de domeinen zullen gaan voor verbeurdverklaring en openbare verkoop.

Ik heb nog geen enkel artikel kunnen vinden over een dergelijke Haagsche actie, dus vraag me af of Haaglanden er wel aan mee doet.

M.v.g. Reem

• mwb

Toch gebeurt het.

Ik weet niet of Haaglanden deze werkwijze ook hanteert.

De werkwijze is overigens dat eerst een onderzoek wordt gedaan (door de belastingdienst, niet door de politie) en daarna in beslag wordt genomen.

Het is niet zo dat bij iedereen onder de 25 die in een dure auto rijdt, die auti direct in beslag kan worden genomen….

dat zou wat wezen.

• reem

Aha…..Ik was in de veronderstelling dat de werkwijze andersom werkte mwb…..

Dat de politie verdachte voertuigen/bestuurders aanhield en vervolgens de belastingdienst inschakelde.

M.v.g. Reem

• DE_GEKSTE

reem ik ben het wel met je eens

maar wat me ook op gevallen is sins ik in de have werkt

dat er gaste zijn die er uitzien als boefjes

maar zich de pleur werken in ploege dienst en die gaste verdienen goed geld oke ze kunnen niet echt een super dikke bnw kopen maar wel een heel leuk autotje

maar als je die gaste overdachs tegen komt denke daar heb je weer zo'n werkelozen met een tegroote auto

• reem

Uiteraard zijn er zat (zeer jonge) mannen die simpelweg keihard werken voor hun mooie bolide en niet via drugshandel, overvallen of andere criminele activiteiten zo'n ding weten aan te schaffen. Maar zoals ik al aangaf zie je in 1 oogopslag dat het om z.g.n. “ratten” gaat die wel via dergelijke wegen grof geld verdienen en waar kennelijk niks tegen te beginnen valt. Sommige zie ik al jaren in dikke auto's rijden van meer dan 50.000 euro terwijl ze geen werk hebben en min of meer te koop lopen met het feit dat ze een leven hebben aan de andere kant van de lijn.

Niet om't een of ander, maar mijn zoon van 16 en andere jongens die nu de vakken vullen bij de AH voor een habbekrats kijken huizenhoog op tegen dit soort gasten ben hen in de omgeving en vragen zich af of zij in de toekomst wel voor een baantje zullen gaan van 9 tot 5 voor een schamele 1.300 euro per maand, want daar kunnen ze toch echt geen bolides van kopen waarmee hen nu de ogen wordt uitgestoken. Het blijven immers wel jonge jongens met dromen en wensen.

Ik probeer ze nog te vertellen dat die “weelde” maar tijdelijk is en “rijkdom” bestaat uit heel andere zaken, maar probeer zulke gasten (vaak uit gebroken en bijzonder materialistisch ingestelde) gezinnen maar eens van gedachten te veranderen.

Deed de politie er maar iets meer mee.

M.v.g. Reem

• DE_GEKSTE

nou je kan bv zeggen als je er mee wild stoppen dat je dan in de zee licht met een paar betonnen schoenen

• KlaasVaak

De politie houdt bestuurders staande.

De belastingdienst is op de controleplaats en indien de bestuurder in aanmerking komt

neemt, als de politie klaar met hem is, de belastinginspecteur het over.

Die houdt een praatje met de bestuurder en doet zijn ding.

Meestal hebben die een camper met een laptop en direct verbinding met digitale bestanden van de fiscus.

Dit kan echter per regio verschillen.

Amsterdam heeft het een paar keer gedaan.

Mogelijk dat daaruit jurisprudentie voortgekomen waardoor het nu niet meer gebeurt. Dat weet ik niet.