boetes na rijden op vluchtstrook

• KlaasVaak

Met name in de spits is de uitvoegstrook te kort en gebruikt men de vluchtstrook als verlengstuk van de uitvoegstrook.

Officieel mag dit ook niet, het wordt soms slechts gedoogd.

Groot nadeel van het verlengen van de afrit op de vluchtstrook is dat mensen niet met de lokale situatie en problemen bekend zijn

niet in de gaten hebben dat de rij op de vluchtstrook de ‘verlengde afrit’ betreft. Zij missen de achterkant van de rij en besluiten ergens ertussen te moeten. Terwijl ze door moeten rijden.

Ik heb regelmatig gezien dat dit net aan goed gaat omdat er genoeg automobilisten zijn die netjes de uitvoegstrook willen gebruiken en niet er tussen gelaten worden door de vluchtstrook uitvoegers.

Het slechtste en gevaarlijkste wat je kunt doen is stoppen op de rechter rijstrook (=rijstrook 1) om er tussen gelaten te worden.

Zo doende creëer je namelijk een snelheidsverschil van 80 à 100 km/u.

Met alle risico's van dien.

Ook veroorzaken mensen die op rijstrook 1 uitwijken problemen op rijstrook 2.

De aldaar rijdende mensen hebben nog minder in de gaten dat er een probleem heerst op de vluchtstrook.

• Nog steeds Dennis

Tellen van de rijstroken, begint vanaf de middenberm, Klaas. Meest linkerrijstrook is rijstrook 1, enz.. Voor de rest eens met je verhaal.

• KlaasVaak

Oeps, je hebt helemaal gelijk. 't Was nog vroeg…

• enrico1972

Wat je schrijft ben ik het ook volledig mee eens KlaasVaak.

En idd wat Nog steeds Dennis schrijft wij tellen vanaf de Middenberm c.q. de Middengeleiderail van Links naar Rechts.

Duidelijke foto met telling staat op bladzijde 15 naast het onderwerp 2.5.3 Rijstrooknummering.

Misschien is onderstaande link interessant voor jou. Ik lees het nog steeds met veel plezier regelmatig door.

BRON: http://www.incidentmanagement.nl/downloads/eerste%20veiligheidsmaatregel%20IM_tcm100-25221.pdf

• robbie 44

Niet alleen in Frankrijk, ook in Duitsland bij Franfurt a.m.

Er stond file op de ring, en er werd aangegeven op een bord boven de weg dat het verkeer over de vluchtstrook mocht rijden die de eerstvolgende afrit wilde nemen, scheelt uiteindelijk toch weer file, in Nederland krijg je een vette prent hiervoor