Administratiekosten Mulderfeiten per 1 juli

• Carlos

19 juni 2009 - Bureau Verkeershandhaving OM

Per 1 juli wordt bij elke verkeersboete voor een lichte verkeersovertreding - de zogenoemde Mulderfeiten - € 6,= aan administratiekosten in rekening gebracht. Dit bedrag dient te worden betaald in combinatie met de boete van de eerste acceptgiro (de ‘beschikking’).

Eén keer een vast bedrag

Het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) brengt per boete (ook als er een aanmaning wordt verzonden) slechts één keer administratiekosten in rekening.

Bezwaar maken tegen administratiekosten

Omdat de inning van de administratiekosten wettelijk is vastgelegd, is het niet mogelijk bij de officier van justitie een bezwaarschrift in te dienen tegen de administratiekosten. Wilt u toch aangeven dat u het niet eens bent met de inning van de administratiekosten, dan kunt u een klacht indienen bij het CJIB

En volgens Autoblog gaat een bekeuring voor te hard rijden tot en met 4 km/u omhoog van €19,- naar €25,-. Oftewel een verhoging van ruim 31%.

* Het gaat gezellig worden op de Nederlandse wegen, je staat sowieso bijna de godganse dag in de file, daar betaal je de wegenbelasting voor om in de file te staan :), benzineprijzen omhoog, crisis…het kan gewoon niet op ! :S;)

• serine

je staat sowieso bijna de godganse dag in de file"

nou wees blij….anders had je nog meer bekeuringen :D

• NickB

Dit zal wel weer het nodige commentaar op gaan leveren voor agenten die iemand bekeuren. Ik ben helemaal niet tegen boete's, zelfs niet tegen hoge boete's maar administratiekosten in rekening brengen vind ik (vooral gevoelsmatig) toch vreemd. Het gevoel dat boetes alleen de staatskas spekken wordt hier denk ik dan ook mee versterkt. Het doel van een boete wordt er in ieder geval niet mee bereikt, er zal eerder ergernis ontstaan bij de burger.

Hoe denken de agenten hierover?

• mwb

darknessky Schreef:

——————————————————-

> * Het gaat gezellig worden op de Nederlandse

> wegen, je staat sowieso bijna de godganse dag in

> de file, daar betaal je de wegenbelasting voor om

> in de file te staan :), benzineprijzen omhoog,

> crisis…het kan gewoon niet op ! :S;)

Nou , dan gaat U toch net als ik gewoon met de fiets.

En tanken voor 25 euro, doe ik al jaren, dan merk je niks van de prijzen. (:P)

• Carlos

Iedere dag 60 km fietsen is zeker geen lolletje, dat kan ik U wel verzekeren :)

En met € 25,- benzine..tsja..das echt jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden dat ik

daarmee mijn tank van mijn auto vol kon krijgen :D

• mwb

Ik vind dat toch vreemd. 30 kilometer van je werk gaan wonen waardoor je meewerkt aan het ontstaan van files en dan gaan klagen over het file probleem.

• - Gerard -

Maakt mij niks uit, ik heb zelden een bekeuring voor te snel rijden. Van mij mogen de administratiekosten 600 euro worden.

• Abion

Waarschijnlijk kan men de gevoelens van de geen die de boete krijgt niets schelen… dat die agent het mag uitleggen en dat dat ook niet gaat werken interesseert ze vast nog minder…. je vraagt je soms af achter wiens bureau dat word bedacht.

Het word dus voortaan minimuum boetje + feitboete.

Eigenlijk vind ik dat als je met een agent praat je sowieso 6 euro per 5 minuten moet betalen! Kookwekker erbij, sorry uw tijd voor vandaag zit erop, hier is uw recept (boete) een prettige dag nog.

• Carlos

Kan natuurlijk ook dichterbij gaan wonen, betekend wel dat ik naar een andere baan moet gaan zoeken.

Die is er helaas niet in mijn directe omgeving.

Trouwens, deze baan bevalt mij meer dan uiststekend, ga nog steeds met veel plezier naar het werk.

Maar het is een bekend gegeven, dat mensen die hun werk dichter bij huis hebben..en alles te voet/fiets/bromfiets

kunnen doen precies hetzelfde reageren als U. :)

Lekker makkelijk scoren noemt men dat in de volksmond :D

• KlaasVaak

binnenkort gehoord protest op straat:

oh nee krijg ik alweer administratiekosten met een boete?

of

die boete vind ik niet erg maar die administratie kosten reizen de pan uit

:-)