18-jarig meisje nacht in cel

• Prikbordsmurf

Zo maar een berichtje over een wel erg bijdehand meisje dat een politiecel van binnen te zien krijgt.

Het roept bij mij wel de vraag op of het een normale procedure is om mensen aan te houden als ze geen ID bij zich hebben. Er zijn toch ook wel andere manieren om iemands identiteit vast te stellen en een bekeuring uit te schrijven (waar het natuurlijk allemaal om te doen is).

Wellicht dat het best interessant is om een 18-jarig meisje dat naaldhakken draagt achter in de auto mee naar het bureau te nemen. In ieder geval gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat 18-jarige meisjes door de bank genomen nou niet echt een groep vormen waar we in dit land in negatieve zin veel last van hebben. Het bellen op een bromscooter is nou ook niet echt het type overtreding die normaliter tot aanhouding leidt.

Als ik het zo lees, heeft ze verder met een naaldhak (!) een trap gegeven vanaf de achterbank. Foei foei. Maar is dat al een reden voor een nacht in een politiecel?

—————————————–

Meisje trapt agent met naaldhak

NAALDWIJK - Doordat ze mobiel bellend zonder helm op een bromscooter door Naaldwijk reed, trok een 18-jarig meisje vrijdagavond de aandacht van surveillerende agenten.

De agenten zagen haar rond half elf op de Hoofdstraat rijden en besloten tot een controle.

Toen de agenten het meisjeuit m een identiteitsbewijs vroegen, bleek ze deze niet bij zich te hebben. Hierop werd ze aangehouden. Tijdens het overbrengen naar het politiebureau ging de mobiele telefoon van de verdachte. Ze nam begon een gesprek en toen de agenten haar sommeerden het gesprek te beëindigen, begon de verdachte hen te beledigen. Ook trapte ze een van de agenten met haar naaldhakken in de rug.

Na overleg besloot de officier van justitie haar vast te houden en vandaag voor te leiden.

• Nog steeds Dennis

Ik zou me nog maar eens in de wetgeving verdiepen. En kennelijk vind u het normaal dat een aangehouden verdachte zich op die manier gedraagt. Vraag ik me toch af, wat u nog meer normaal vindt.

En om uw vraag te beantwoorden: kennelijk is alles volgens de geldende procedures verlopen, dus ik zou niet weten wat er onduidelijk aan is.

• Lans

Ben benieuwd wat voor werk u doet.

Stel, u bent verkoper. Een klant is het niet met u eens. Laten we zeggen, een meisje van zo rond de 18. Een type die vervolgens u begint uit te schelden en luidkeels haar vriendinnetje opbelt wat voor een belachelijk zaak u heeft en wat voor een eikel u bent. U verzoekt het meisje uw winkel te verlaten vanwege haar gedrag. In plaats van netjes naar u te luisteren, want het is uw zaak, krijgt u van haar een trap met een naaldhak in uw rug of waar dan ook.

Dan nog steeds “foei foei?”

Of is het een beetje omdat het de politie betreft?

Over het oproepen van vragen gesproken;

U schijnt het beter te weten, gezien u schijnbaar kennis heeft hoe de politie moet handelen in bepaalde situaties.

-Hoezo is het allemaal te doen om een bekeuring? Diepgaand onderzoek of borrelpraat?

-Moet er maar onderscheid gemaakt worden tussen mensen met hetzelfde asociale gedrag? Want uit uw bericht maakt ik toch echt op dat u geen last heeft van 18 jarige meisjes omdat deze niet de groep vormen waar we doorgaans last van hebben in negatieve zin welteverstaan? Kan ik concluderen dat als het een 18 jarige marokkaan was geweest er bij u minder vragen waren opgeroepen?

Al met al, u vindt dat de reacties bij het meisje, na een simpele controle waarbij zij zelf een overtreding beging, namelijk

-het zich niet kunnen legitimeren, (misschien wel geen naam willen noemen of een valse) ,

-het beledigen

-de mishandeling danwel poging tot zware mishandeling,

té weinig om zo iemand in te sluiten en voor te laten geleiden aan de officier?

Dat roept pas vragen op.

Vriendelijk groeten,

Lans

• serine

ik kan zo al 3 punten op noemen waarom er reden is om haar vast te zetten…

net goed…als het mijn dochter was? had ze van mij een draai om dr oren toe gekregen..

• KlaasVaak

Een aangehouden verdachte mag 6 uur voor onderzoek aan het bureau verblijven.

Hierbij tellen de uren tussen 00:00 en 09:00 uur niet mee.

Deze termijn van maximaal 6 uur mag, als het onderzoek een identiteitsonderzoek betreft, nog eenmaal met 6 maximaal uur worden verlengt.

De tijd dat een verdachte niet verhoord kan worden omdat deze bijvoorbeeld dronken is, onwel is, op transport is naar een ander bureau, telt niet mee.

Dus een verdachte die om 23:55 uur wordt aangehouden mag aan het bureau verblijven 14:55 uur.

Als de ID dan nog niet is vastgesteld mag dit tot maximaal 20:55 uur worden verlengd.

VOOR ONDERZOEK

De tijd moet gebruikt worden voor onderzoek en mag niet als straf op zich dienen. Dus de agenten moeten onderzoek verrichten en niet tussendoor de straat op gaan oid.

MAXIMAAL

Het zijn periodes van MAX. 6 uur, dus als het onderzoek na 3 uur is afgerond (in dit geval: de identiteit is vastgesteld en het bijbehordende papierwerk is afgehandeld) moet de verdachte na 3 uur heengezonden worden.

• KlaasVaak

Stel Prikbordsmurf,

ik weet jouw naam en je geboortedatum.

ik heb geen ID bij me en rij al bellend op mijn scooter

de politie geeft mij een stopteken en ik krijg een bekeuring.

ik zeg dat ik prikbordsmurf heet en wanneer ik (jij) geboren bent.

Jij krijgt een bekeuring thuis terwijl je van niets weet.

Jij moet in beroep gaan terwijl je niet niet handsfree gereden hebt met een scooter.

Vind jij nog steeds dat iemand niet aangehouden hoeft te worden die een overtreding maakt en geen legitimatie bij zich draagt? Dit zijn trouwens twee overtredingen. En het meisje beging er mogelijk wel meer: vernieling van de achterbank, belediging.

Ik denk trouwens dat als het bericht klopt (kranten maken ook wel eens fouten) en de Officier van Justitie (en niet de hulpofficier van Justitie dit bevolen heeft er mogelijk iets anders speelde. Misschien snelrecht voor het beledigen, misschien andere zaken die de krant niet haalden.

Normaliter wordt door de hulpofficier van Justitie het ophouden voor onderzoek bevolen, en wordt in overleg met hem een proces-verbaal voorbeleding opgemaakt waarna de verdachte een uitnodiging krijgt om voor de rechter te verschijnen.

De rechter zal het gedrag en de belediging beoordelen.

Soms doet de Officier van Justitie meteen een schikkingsvoorstel.

De bekeuring voor het niet kunnen tonen van een legitimatiebewijs krijgt ze meteen bij het verlaten van het bureau mee.

• serine

er zijn wel ergere dingen in het leven dan alleen een nachtje cel

daar ga je gerust niet dood van.

ze is 18 en geen 8

• Planner

KlaasVaak

Stel Prikbordsmurf,

ik weet jouw naam en je geboortedatum.

ik heb geen ID bij me en rij al bellend op mijn scooter

de politie geeft mij een stopteken en ik krijg een bekeuring.

ik zeg dat ik prikbordsmurf heet en wanneer ik (jij) geboren bent.

Jij krijgt een bekeuring thuis terwijl je van niets weet.

Jij moet in beroep gaan terwijl je niet niet handsfree gereden hebt met een scooter.

Een praktijkvoorbeeld

• Lans

Echter in dit geval, gezien de ernst van het misdrijf is ze inverzekering gesteld. En dan doel ik dus op het trappen met de naaldhak in de rug van de agent. Gezien het feit dat ze voorgeleid gaat worden zal ze eerst inverzekering gesteld worden.

Dom hoe mensen kunnen zijn eigenlijk. Had ze gewoon meegewerkt was ze klaar geweest met een bonnetje voor mobiel bellen en eventueel geen id bewijs. Nu heeft ze echt een probleem waar ze de rest van haar leven (verklaring goed gedrag) last van kan blijven houden.

Groetjes, Lans

• BennieMak

In de kiem smoren dit drammerig gedrag!

En dat ze er de rest van haar leven last van zal houden, ach, dat zal wel los lopen gezien de grote behoefte aan lust in deze maatschappij. Er zijn nog genoeg mannen die een naaldhak in hun rug als ultieme opwinding zien, vooral het dominante soort. Misschien dat meneer(?) agent hiermee een nieuwe ervaring rijker is geworden… ;)

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.