Cohen: 'Politie mag werven in moskee'

• Kees

Citaat uit de Telegraaf van 15-07:

Telegraaf

AMSTERDAM - De Amsterdamse burgemeester Job Cohen vindt het geen probleem als de politie agenten werft in moskeeën.

Begin juni werd bekend dat de politie in de Al Oumma-moskee in Slotervaart actief op zoek was gegaan naar allochtonen en vrouwen voor een baan bij het politiekorps. Ook hoofdcommissaris Bernard Welten zou daarbij aanwezig zijn geweest.

Onwenselijk

VVD-raadslid Robert Flos stelde Cohen daarop vragen. Flos noemde het ‘onwenselijk’ dat de politie zo'n bijeenkomst houdt in een religieus gebouw, dat niet voor iedereen toegankelijk zou zijn.

Afspiegeling

Cohen schrijft dat het beter is als de politie een goede afspiegeling vormt van de samenleving, meldt het Parool. Binnenlandse Zaken verplicht het korps daar ook toe. Bovendien zouden moskeeën juist voor iedereen toegankelijk zijn, aldus Cohen.

Wat vinden jullie hier van ? Ik vind het te ver gaan. Ook vind ik het niet acceptabel dat er wervingsfolders in het Arabisch uitgegeven worden. Afspiegeling van de maatschappij is oké, maar wel op een Nederlandse wijze werven.

• enrico1972

Ze zijn bepleurt daar in 020.

Maarja waar moet mister thee anders thee drinken hé ??

Folders in het arabisch gaat veel en veels te ver. Dit valt niet meer onder integreren.

Als je de Nederlandse folders niet begrijp dan hoor je niet bij de Politie.

• Dick

Verspreid ze dan ook maar in de kerken.. daat zitten misschien ook nog belangstellenden genoeg..

• Petrus

Arabisch, euh Marokkaans mag ik hopen anders kunnen de meeste het niet lezen, is toch net even een andere taal;)

Ja, het gaat te ver, ook al kan iedereen daar binnenlopen, het is wel een gekleurd gebouw met een zekere drempel.

Maar het is wel weer duidelijk wie er steeds belangrijker in dit land worden en het meest dit land veranderen.

• serine

in de kerk is toch ook iedereen welkom?die is toegankelijk voor iedereen…

• serine

wij nederlanders worden gediscrimineerd:D

• Petrus

Kerken in Amsterdam zijn net zo populair als de politie, moskeen doen het net iets beter;)

• KlaasVaak

Klopt, mee eens.

Dit komt voort uit het beleid van mevrouw Ter Horst dat er binnen afzienbare tijd moet voldaan worden aan twee eisen:

-meer vrouwen op leidinggevende posities

-meer allochtonen in het korps

Voor beide is een percentage vastgesteld en een termijn.

Volgens mij heeft Ter Horst nog niet begrepen dat je net als bekeuringen met quota's, dit soort dingen niet aan aantallen en termijnen kunt ophangen.

En zoals inmiddels bekend is v.w.b. de kwaliteit en het niveau van de marokkaanse instromers dit was bedroevend laag.

Dit is een schande voor alle allochtone collega's die wel via reguliere eisen zijn geworven en die wel presteren.

Die zullen over straat moeten met een stempel dat zij misschien via positieve discriminatie bevoorrecht werden.

• serine

Dat is inderdaad een goed argument…:D

• Hyperactief A-P

Marokkanen zijn over het algemeen net ff slimmer dan veel Nederlanders Petrus, dat komt omdat ze de klappen van de zweep kennen omdat ze net even wat meer de kanten van uitbuitarbeid hebben leren kennen. Om op Kees zijn vraag te antwoorden, NEE, ik ben tegen in Moskee's werven, net als ik tegen quota en gesubsidieerde arbeid ben. Kwaliteit zit in mensen ongeacht afkomst/ kleur/ religie etc. Die kwaliteiten moet je benutten door de mensen zelf te ontdekken. NIET door zoveel procent en een zogenaamde afspiegeling van de maatschappi. Doe je dat wel, dan haal je ook alle criminele onetische shit binnen. Dat is mijn mening. Groetjes v Hyperactief A-P.