TV-tip: Nova ... Politieagent ziet werk niet meer zitten..

• - Gerard -

“Begrijpen korpschefs wel wat hun agenten op straat meemaken? En wordt criminaliteit wel op de juiste wijze aangepakt? In NOVA de eerste resultaten van een SP-enquête onder politiemensen. Over ondergewaardeerde agenten die hun werk niet meer zien zitten”.

Vast een open deur voor velen …. toch even kijken…… vanavond

• BennieMak

Vet vooroordeel: Eerst zeuren over het salaris, nu dat dik in orde is hebben ze er geen zin meer in…

De nuance komt na de uitzending (hoop ik).

• Lans

Bedankt vd tip Gerard,

Die collega van de OR slaat de spijker op de kop.

De invoering van het nieuwe systeem werkt gewoon voor geen meter. Ja het werkt wel, kost alleen zoveel meer tijd.

Voorheen in BPS, een aanhoudings pv-tje van een simpele 6 uurs zaak, hooguit 5 minuutjes werk.

Nu in BVH, vreselijk. Je moet zo belachelijk veel invoeren in een zo'n gebruikersonvriendelijk systeem, zelfs aangifte doen bij de belasting is 10x simpeler.

Maarja, dit moest en zou doorgevoerd worden. Dat figuur van de raad van hoofdcomm. deed het een beetje af dat het wennen is. Ja dat zal best. Maar ook al ben je eraan gewend, de invoering blijft bestaan alsmede de gebruikersonvriendelijkheid.

We kunnen tegenwoordig met Mars praten, maar een simpel systeem bedenken schijnt bij de politie niet mogelijk te zijn.

Maar goed, wie ben ik.

Verwacht niet dat dit systeem wordt teruggedraaid, dan maken een paar hoge piefjes een verslag dat het prima werkt en dan blijft dit gewoon bestaan. ;-)

Groetjes, Lans

• Ronald

http://www.nu.nl/algemeen/2046939/veel-agenten-hebben-minder-plezier-in-werk.html

Wilde net dit artikel hier plaatsen. Nova niet gezien dus, maar Gerard is me voor.

• - Gerard -

http://www.novatv.nl/page/detail/nieuws/11203/Politieagent+voelt+zich+niet+gesteund

Klik even op bovenstaande link voor meer cijfers …

Maar goed Lans, uit deze cijfers blijkt ook dat men vooral met zichzelf - de politieorganisatie - bezig is, terwijl ik altijd het idee had en heb dat de politie er voor ons is. Wij gewone burgers boeren dus alleen maar achteruit met jouw club.

Die pipo van de raad van hfd. comm. heeft inderdaad ook helemaal niks te vrezen. Hij wijst gewoon naar een ander (de OR, de minister, enz) en doet zich voor als slachtoffer van de bureaucratie waar hij zich aan heeft gecommiteerd. Een uitvoerder van waardeloos beleid, en dat met zoveel mogelijk sterren op de schouder proberen te doen.

Goed, ik neem er kennis van ….

• Plukkie

“We kunnen tegenwoordig met Mars praten, maar een simpel systeem bedenken schijnt bij de politie niet mogelijk te zijn”

Denk niet dat alleen de politie daar last van heeft,

kan aan mij liggen maar als degene die iets bedenkt maar “geleerd” genoeg is/lijkt

dan moet het op zijn manier.

Dat iets niet praktisch is maakt niet uit want het is “beter”

Grtz Plukkie

• BennieMak

Zoals te horen is in de uitzending, een deel van het onnodige werk wordt veroorzaakt door CAO afspraken (urenregistratie). Verder krijg je de indruk dat de bonnenmachine en slecht werkende computersystemen aangegrepen worden om vooral maar niet de straat op te hoeven waar allerlei vervelende zaken afspelen richting ‘oom’ agent. Ze krijgen daarin ook al onvoldoende steun van de rechterlijke macht, dus ja, niet zo verwonderlijk dat velen overwegen om op te stappen…

• Arie

Men heeft gewoon geschetst waar de schoen wringt. Het is ook achterlijk als je voor een arrestant zoveel meer tijd moet uittrekken dan vroeger en dat alles veel omslachtiger/tijdrovender en systemen onwerkbaarder worden.

Dat agenten en masse zich zouden verschuilen voor de ‘gemene burgers op straat’ vind ik dan weer van die goedkope retoriek. Onweerlegd is overigens wel dat men tegenwoordig veel meer een grote bek heeft en agressiever reageert dan vroeger. Overigens niet alleen richting politie maar ook jegens werknemers OV, op de eerste hulp, tegen leraren, scheidsrechters etc. Dat maakt het werk er zeker niet leuker op!!

En dan nog dat eeuwige geblaat over verkeersboetes…….

• K.Hakvoort

Zwak optreden van Kant die ook wat zulk soort zaken betreft niet in de schaduw van Marijnissen kan staan, en ook niet echt goed in de materie lijkt te zitten; toch een veel te populistische benadering vooral wat betreft bonnenquota, urenregistratie en papierwinkel. Ik wil wel eens aan de hand van screenvideo's zien hoe voorheen en hoe tegenwoordig een aangifte ingevoerd wordt. Pas dan kunnen buitenstaanders en dus ook politici beoordelen of het om structurele tekortkomingen in het nieuwe systeem gaat of dat het massale onwennigheid is.

Zij zal toch echt met een veel informatiever en beter onderbouwd verhaal moeten komen om het als iemand als Kuijs echt moeilijk te maken die nu het grootste gedeelte van de kritiek rustig en overtuigend kon pareren.

• Hyperactief A-P

Dat OV verhaal is behoorlijk opgeklopt door de media Arie, ik spreek regelmatig buschauffeurs in de stad die zeggen dat het vaak dezelfden zijn die moeilijkheden hebben en anderen nooit. Maar er ligt in Nederland een taboe op, om het beestje bij de naam te noemen. De chauffeur/ of de agent is bij voorbaat heilig. Maar met lik op stuk is het echte onrecht niet weg, dat sudderd voort… Groetjes v Hyperactief A-P.