Ik vond dit stukje hieronder op de website van securitas en daar word melding gemaakt dat de politie bewaakt wordt door particuliere beveiligers van de firma securitas.
Over defensie hadden ze ook het één en ander geschreven om zogenaamd reclame voor zichzelf te maken maar na klachten vanuit defensie zelf hebben ze dit binnen 2dagen van hun website gehaald, daarin stond onder ander in, dat de mensen van securitas het beveiligingspersoneel van defensie een spiegel voor hielden en dat het niet nodig was om alleen maar gewapende krijgers aan de kazerne poort te hebben. Met als doel natuurlijk om zo binnen defensie opdrachten te kunnen krijgen.
Dit stukje hieronder is een greep uit de tekst die securitas heeft geplaatst op haar website, bekijk de volledige tekst van securitas op de volgende link….
http://www.securitas.com/nl/nl/Customer-Segments/Police-Justice–Defense/
De politie bewaakt de orde en beschermt de burger. Maar wie beschermt de politie? Sinds 1 maart 2006 bewaakt Securitas mensen en eigendommen van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD). Met meer dan 100 locaties en ruim vijfduizend medewerkers in heel Nederland een uitdagende klus.
Sorry dat ik het zeg maar vind het niet echt smakelijk, lijkt mij niet dat de politie bewaakt hoeft te worden door particuliere beveiligers of wel soms?