Securitas bewaakt politie!

• Marcel72

Ik vond dit stukje hieronder op de website van securitas en daar word melding gemaakt dat de politie bewaakt wordt door particuliere beveiligers van de firma securitas.

Over defensie hadden ze ook het één en ander geschreven om zogenaamd reclame voor zichzelf te maken maar na klachten vanuit defensie zelf hebben ze dit binnen 2dagen van hun website gehaald, daarin stond onder ander in, dat de mensen van securitas het beveiligingspersoneel van defensie een spiegel voor hielden en dat het niet nodig was om alleen maar gewapende krijgers aan de kazerne poort te hebben. Met als doel natuurlijk om zo binnen defensie opdrachten te kunnen krijgen.

Dit stukje hieronder is een greep uit de tekst die securitas heeft geplaatst op haar website, bekijk de volledige tekst van securitas op de volgende link….

http://www.securitas.com/nl/nl/Customer-Segments/Police-Justice–Defense/

De politie bewaakt de orde en beschermt de burger. Maar wie beschermt de politie? Sinds 1 maart 2006 bewaakt Securitas mensen en eigendommen van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD). Met meer dan 100 locaties en ruim vijfduizend medewerkers in heel Nederland een uitdagende klus.

Sorry dat ik het zeg maar vind het niet echt smakelijk, lijkt mij niet dat de politie bewaakt hoeft te worden door particuliere beveiligers of wel soms?

• swat

Het lijkt erop dat Securitas wel een zeer positieve draai aan haar werk geeft.

Ook hier is de vraag wat goedkoper is. Een beveiliger of een agetn die elk uur controleert of in een pand niet wordt ingebroken of die controle houdt op de bezoekers van een politiepand.

Een opsporingsambtenaar inzetten voor deze doeleinden is vaak duurder en de opsporingsambtenaar is dan niet beschikbaar voor de taken waarvoor hij daadwerkelijk is opgeleid.

Inhuren is dan goedkoper en efficienter.

• Lans

Ze geven er inderdaad een mooie draai aan.

Het is geen bewaking en/of beveiliging wat ze doen maar receptie werk. Buiten de sluitingstijden van districtskantoren (waar 's nachts niemand is) objectbeveiliging (toezicht op storingen/brandalarm/telefoon aannemen etc)

En ik heb ze ook gezien bij logistiek (kleding uitgifte). Dat is bezoekers ontvangen en ze voorzien van een bezoekerspas.

That's it.

Maar ik moet zeggen, wel leuk gevonden van Securitas. :D

• Reja

Voor dat we alle termen (beveiliging/bewaking/objectbeveiliging/receptie) volledig door elkaar gaan gooien, Securitas doet bij de KLPD wel degelijk beveiliging en bewaking van terreinen en gebouwen. Per lokatie zullen de werkzaamheden echter verschillen, mede afhankelijk van de risico's. De tekst is inderdaad mooi gemaakt, maar ja, een baan bij “de politie” is natuurlijk veel aantrekkelijker dan werken op een bouwput.

• Carlos

Naahhh Reja, de laatste zin had jij voor mij makkelijk kunnen weglaten :D

• LM-02

Volgens mij klopt het gewoon. Beveiligingsbedrijven worden al heel lang ingeschakeld. Niets nieuws. Het is ook gebruikelijk dat bedrijven op hun site vermelden voor wie zij werken.

• Reja

Op een bouwput valt genoeg te beleven en je hoeft er geen driedelig pak aan !

• Petrus

En als je van dat bedrijf bij de politie word neergezet vult je kledingkast zich ook mooi, want je mag ineens je normale uniform niet meer aan (althans ik begreep van horen dat men het rood niet kon waarderen).

• Marcel72

Hoi LM

Is inderdaad ook logisch dat beveiligingsbedrijfen op hun site aangeven voor wie ze allemaal werkzaam zijn, het gedeelte wat ze over personeel van defensie hadden geschreven hebben ze na het schaamrood op de kaken direct van hun website verwijdert.

Daarin werd onder andere vermeld dat het personeel van securitas een voorbeeld was voor het defensie personeel dat daar al werkzaam was en die als ware werden afgezeken op de website van securitas. Terwijl defensie ze zelf in huurde omdat ze tekort aan bewakings personeel hadden. Aangezien defensie bewakers gewapend dienst draaien en dit ook zijn ivm alarmeringen en interventies heeft het zelfs niet eens zin om particuliere beveiligers in te huren, ze zijn er alleen maar voor te opvulling, er moeten nou eenmaal een x aantal poppetjes aanwezig zijn per dienst.

Maar marktwerking heet dat blijkbaar! pff eng woord!

• Reja

Ik zal er eens opletten als ik er langs kom. Volgens mij een grijs kostuum. de kleur van het overhemd is me niet opgevallen.