15 jaar cel voor neersteken politieman

• Reja

Zojuist hoorde ik op de radio dat de man die een agent neerstak op het station Driebergen door de rechter is veroordeeld tot een gevangenisstraf van 15 jaar. De officier had 18 jaar geëist. De dader heeft vanaf zijn aanhouding nauwelijks meer gesproken en op geen enkele wijze meegewerkt aan het onderzoek waardoor er dus ook geen onderzoek heeft kunnen plaatsvinden naar de toerekeningsvatbaarheid etc. Vandaar waarschijnlijk ook dat hij geen TBS heeft gekregen, maar dat weet ik niet zeker (heb daar geen verstand van).

De neergestoken agent heeft levenslang gekregen, d.w.z. hij is blijvend invalide geworden door de steekpartij.

Rob van Oostrom was die bewuste zondagmiddag in dienst en was als biker als eerste ter plekke bij een melding dat een man een zelfmoordpoging wilde ondernemen. Hij zag de man en sprak hem aan met de vraag of hij hulp nodig had. De man trok meteen een mes en stak agent van Oostrom 3x waarna hij rustig op een bankje ging zitten en van Oostrom toebeet; “Ja natuurlijk heb ik hulp nodig.”

De dader kon ter plekke worden aangehouden en agent Van Oostrom vocht en vecht sindsdien voor zijn leven. Hij is vanaf zijn nek verlamd, kan beperkt zelfstandig ademen en dat alleen maar omdat hij wilde helpen ! Een vader van drie kinderen wiens leven volledig verwoest is.

De politiechef heeft gemeld dat de agent tot aan zijn pensioen volledig zal worden doorbetaald, maar daar heb je natuurlijk niet veel aan als je verder niets kan. Ook schijnen collega's een hulpfonds te hebben opgericht maar daar is in de buitenwereld weinig over bekend. Misschien weten anderen hier daar meer over want het lijkt mij dat dit gezin nog een zeer moeilijke en kostbare toekomst tegemoet gaat.

Wie weet er een rekeningnummer ?

• KlaasVaak

Ik heb inderdaad net na het gebeuren een mail gehad van het korps Utrecht hierover.

Dit haal ik van internet: http://www.tpsv.nl/Rob_Oostrom.html

LET WEL: IK KAN DIT NIET VERIFIEREN MAAR HET LIJKT AUTHENTIEK

Anders zou je even met 0900-8844 kunnen bellen en vragen naar het districtsbureau van regio Utrecht.

Misschien dat iemand van de afdeling PZ een rekeningnummer weet.

Dan kun je het vergelijken.

Overigens een mooie geste van het korps om hem tot aan zijn pensioen door te betalen.

Al had deze man liever (op straat) gewerkt voor zijn salaris, voor zijn gezin is het een financiele geruststelling.

Al is het een kleine, want er zullen veel medische en aanpassingskosten gemaakt moeten worden.

• Reja

Dank je voor de info.

Ook weer typisch iets voor ons landje om na te moeten denken over de belastingtechnische gevolgen van schenkingen.

• Ronald

Ook die medische kosten zouden door het korps betaald moeten worden vind ik. Ten slotte is het gebeurd tijdens dienst tijd.

• KlaasVaak

Breek me de bek niet open.

Er was een goede ziektekostenverzekeraar speciaal voor de politie: is niet meer.

Als je nu je eigen risico van je ziektekostenverzekering kwijt raakt door een blessure/incident opgelopen tijdens werktijd moet je formulieren invullen tot je blau….paars ziet.

En als je geluk hebt krijg je het terug.

Tis allemaal leukt bedacht die modernisering van het ziektekostenstelsel. Met eigenrisico etc. Maar voor dit soort beroepen is er niet goed nagedacht.

Als je tijdens je werk in het water springt en je verliest iets (portemonee, legitimatie, telefoon): pech gehad. Had je het maar niet op zak moeten hebben.

Ik ga nog een stap verder: als je het leven laat moet je begraven worden.

• dokic

15 jaar veel te weinig geen tbs kan ik mij voostellen tbs is een behandeling om individuen terug te laten keren in de maatschapij

TBS afschaven veel te duur en krankzinnige psychoten enz op sluiten in krankzinnige gestichten en nooit meer n de samenlevening laten terugkeren

\

in het oostblok weet men wel raad met deze geestgestoorden

• dokic

overgeens de hulpverlening faalt alleen maar in dit land ..die pamperen allleen maar