keuze vakbond?

• A-Atje

Tja en dan kom je (meer dan) blij binnen bij de politie en dan is het wel zo verstandig om je ook bij een vakbond aan te melden :)

Maar welke?

• KlaasVaak

Ga in elk geval niet af om de grootte van de cadeau's die ze meeslepen.

Praat eerst eens met collega's ondanks dat de bonden in kwartiel 1 op de academie langskomen.

Wat let je om van alle vakbonden die jou aantrekkelijk lijken een inschrijfformulier mee te nemen voor later.

Mijn afwegingen waren, in willekeurige volgorde genoteerd:

- meningen van collega's

- de grootte van de bond, meer leden betekent meer contributie en meer stemrecht

en niet onbelangrijk als er gestaakt wordt:

- dat jij niet de enige bent die niet staakt omdat jouw (minderheids)bond niet staakt, en dat misschien wel omdat de kas niet toereikend is om stakingsgeld uit te keren

De drie grootste bonden zijn op dit moment volgens mij ACP (grootste), NPB en ANPV.

• Lans

Tja, in tegenstelling tot wat KlaasVaak zegt; toen ik aan de opleiding begon en deze toentertijd nog intern was, kwam ik erachter dat ik geen wekker had meegenomen. En warempel, daar kwam de ACP met hun lidmaatschapcadeautje… een wekker. :D

Maar goed, gelukkig is dit een goede vakbond, net als de andere die Klaas al noemde. En ik heb eigenlijk nog nooit klachten gehoord van 1 vd 3 grootste.

• HJV

A-Atje Schreef:

——————————————————-

> Maar welke?

————————————————————-

Vakbond die ook jaarlijks je aangifte Belasting gratis invuld, scheelt je weer € 75 aan laten invullen.

• KlaasVaak

Nee dat is pas een steekhoudend argument ;-) !

Als ze je bij een juridisch conflict in de kou laten staan kost het vele malen meer.

Dan kies ik er voor om mijn belastingaangifte zelf te betalen (al of niet aan de vakbond of belastingadviseur) en

kies ik toch liever voor een bond met inhoudelijke argumenten en trackrecord op het gebied van waarvoor ik een vakbond wil hebben.

En dan komt belastingaangifte toch op een lagere prioriteit.

• Plukkie

Of iedereen vergat zijn wekker of dat was echt toeval :D

of had het een symbolische waarde?

Grtz Plukkie

• Reja

Of je leert het zelf om de belastingaangifte in te vullen. Kun je nog een leuke carrière in maken ook, Dirk Scheringa ging u reeds voor !

• HJV

Moet je Dirk geloven als het om een voorlopige aanslag gaat IB/Pvv, volgens Dirk kan je alles aftrekken en maakt hij een berekening wat je werkelijk kan aftrekken, helaas de Inspecteur der Ontvanger Belasting heeft een andere mening en maakt een correctie welke inhoud dat er terug moet worden betaald -met heffingsrente- en bel je dan de firma Ome Dirk dat weet men van niets, wat ze wel zeker weten is dat je door het zetten van je handtekening verplichtingen bent aangegaan en terloops voegen zij je nog toe “u zal aan u verplichtingen moeten voldoen anders zijn we genoodzaakt straffende maatregelen toe te passen”