Een verlies voor de politie en aanwinst voor de hulpverlening...

• Hyperactief A-P

Het doet me goed, na vanavond Netwerk TV gezien te hebben, dat er nog mensen zijn, die verantwoordelijkheid nemen voor hetgeen ze in hun werk tegenkwamen en niet blindelings bevelen uit blijven voeren. Voor wie alhier Netwerk vanavond gemist heeft, is het raadzaam vannacht in de herhaling of via de computer even te kijken in wat voor schaamteloos land we leven. Een blinde man, waar zo'n beetje alle uitkeringsinstanties, reguliere hulpverlening en vele andere instanties al jaren op zitten, maar niemand daadwerkelijk hulp verleend.

Anne-Marie een ex-agente was dit zoals ze in de uitzending vertelde al vaak in haar loopbaan als agente tegengekomen. Heeft dat zonder succes binnen de politie geprobeerd aan te pakken, en is uiteindelijk voor haar zelf begonnen. De blinde man, die zonder uitkering, zonder gas en licht en met oplopende huurschuld op straat gezet dreigde te worden, daar heeft Anne-Marie zich zonder dat de man haar kon betalen voor ingezet. En op de vraag waarom, antwoorde ze in eigen bewoordingen wat erop neerkwam dat ze niet bij het leger hulpverleners wil horen die verstoppertje spelen.

Dat het zo schofterig met de hulpverlening gesteld is in Nederland was/ is mij al jaren bekend. Daar zijn genoeg discussies in het verleden over geweest. Wat ik een veel mooier item in deze vindt, is dat er gelukkig nog mensen met een gouden hart als Anne-Marie bestaan. Mensen die verantwoordelijkheid nemen voor hetgeen ze constateren. Dat zulke mensen weggaan is voor de politie een groot verlies, wat uiteindelijk over blijft zijn waarschijnlijk net als in de hulpverlening, de mensen die bevelen uitvoeren. Vandaag een ontruimingsploeg in Amsterdam gesproken.

En alleen al in Amsterdam werd door deze ploeg 4 tot 5 uitzettingen per dag uitgevoerd, tot soms wel 8 per dag. Vaak onder politiebescherming, ik weet niet alles valt onder hetzelfde leed als deze blinde man, maar het zou wel te denken moeten geven waar de agressie en verharding in de maatschappij vandaan komt. Want in de grote steden worden daklozen opgepakt, en gedeporteerd naar o.a. gesloten GGZ afdelingen, om vervolgens platgespoten te worden, of stijf gezet te worden van de medicatie. Mensen zoals Anne-Marie voorkomen dat. En op zulke medeburgers ben ik uitermate trots, dit wilde ik even met jullie delen… Groetjes v Hyperactief A-P.

http://politieijssellan.m5.mailplus.nl/archief/mailing-207526.html#item06

• - Gerard -

Hyperactief A-P Schreef:

——————————————————-

> Het doet me goed, na vanavond Netwerk TV gezien te

> hebben, dat er nog mensen zijn, die

> verantwoordelijkheid nemen voor hetgeen ze in hun

> werk tegenkwamen en niet blindelings bevelen uit

> blijven voeren.

Maak je niet druk over politieagenten die bevelen blijven uitvoeren maar richt je liever op diegene die de bevelen doen uitgaan. Als de politie een woning moet ontruimen is dat niet omdat ze dat zelf bedacht hebben en toch een verloren uurtje willen inlopen. Dat vindt plaats op last van ……

Overigens, gisteren nog meegemaakt; 1 politieagent(e) die een mannetje of 300 het bevel gaf afstand te houden. Iedereen gaf daar zonder morren gevolg aan. Moet daarbij opmerken dat dit gebied, het enig eiland dat de provincie Noord-Holland rijk is, in mijn beleving tot nu toe, vrij is van wat op GeenStijl oneerbiedig rifbavianen genoemd word. Erg prettig om weer eens te vertoeven in het Nederland van hoe ik het altijd in mijn herinnering in de jaren '80 heb ervaren.

• serine

ik heb de verjaardags visite de deur uit gezwaaid..de rot zooi opgeruimt…ga ik eens even zappen naar die herhaling.

• Hyperactief A-P

Ik heb al eerder in andere bewoordingen geschreven dat ieder individu eigen verantwoordelijkheid heeft - Gerard -. Niemand kan zich uiteindelijk verschuilen achter “meerderen”. Bureaucratie heeft geen geheugen en geweten, onder dat motto kunnen de grootste misdaden gepleegd worden. Ik heb expres even hoe de grote steden handelen aangegeven. In het geval dat deze man in een grote stad gewoond had, was die op straat, en uiteindelijk gedeporteerd geweest naar een GGZ instelling, waar uitvallers van de maatschappij rechteloos opgesloten en gedrogeerd worden. Ik vindt dat zulke praktijken niet in een beschaafd land voor behoren te komen, wie daar zonder kritiek aan meedoet, is mijns inziens medeplichtig, en geen haar beter dan landen waar velen naar wijzen aangaande slechte regime's… Groetjes v Hyperactief A-P.

P.S.: En voor serine, gevonden? En zo ja wat vond je ervan?

• serine

ja duurde even voor de herhaling kwam…maar heb het gezien..

burocratie nederland…zo gaan deze dingen inderdaad en iedereen wast de handen in de woorden regeltjes zijn regeltjes…u kunt een cursus krijgen omgaan met uw blindheid en dan hebben wij ons werk weer gedaan…

tsssssss…en man die blind iedere koe weet te onderscheiden..

er is veel mis in dit land.

maar dat roep ik al jaren…ik ben in landen geweest waar oudere gehandicapten en kleine kinderen altijd voor gaan…is altijd weer een wake up als ik terug stap ons land in stap…waar asociaal vooraan in het woordenboek staat.

deze vrouw doet goed werk…en houd vol…ik hoop dat ze beseft…(alles wat je geeft krijg je terug…ooit in dit leven ;) )

lekker zo doorgaan..deze mensen zijn hard nodig.

ze is een pittbul..zet haar tanden erin en laat niet meer los tot het klaar is..;)

• Plukkie

Ik zal niet zeggen dat bureaucratie het ideaal is, maar wat is je alternatief?

Op een niveau waar je 15 a 16 mj belangen behartigd zul je spelregels moeten stellen

Nu geloof ik best dat het geval waar het nu specifiek overgaat schrijnend is (en dat er zoveel meer van deze gevallen zijn)

Maar is het niet zo dat wij (de maatschappij) ook jarenlang misbruik maken als regels niet scherp genoeg zijn?

Dat we het zelf in de hand werken dat er strengere (spel)regels ontstaan

Als ik aan het werk ben bij UWV/CWI/ SZ dan krijg je genoeg schrijnende verhalen te horen

En filter daar maar eens uit wie je voor het lapje houd en wie niet.

Nogmaals ik probeer niet te zeggen dat alles ideaal is geregeld (in sommige opzichten verre van)

Maar wat is het alternatief?

Grtz Plukkie

• serine

het alternatief? dat laat deze ex politie agente nou net zien…

ik stel voor dat je even naar haar gaat kijken ;)

• Plukkie

Dat is wat anders dan “het” probleem oplossen.

nl de “falende” regelgeving waardoor zo iemand in een verdom hoekje blijft zitten

Het is een 1 op 1 oplossing,

Want feitelijk vind ik word er aan de oorzaak niets gedaan. (dus kan het probleem opnieuw ontstaan)

Waarom word er verstoppertje gespeeld?

(een gebrek aan betrokkenheid? Of is het simpel een kwestie van er is geen geld voor zodat ik er geen tijd voor kan maken)

Waarom komt zo iemand niet bij de juiste hulpverlener?

Wat is het alternatief voor de bureaucratie waar jij zo op af geeft?

een stelsel waarin we dus fatsoenlijk kunnen samen leven, want geen regels ( bureaucratie ) leid tot chaos.

500 jaar geleden hoefde men iig weinig hulp te verwachten, dus daarmee vergeleken zijn we al stukken verder.

Is het in het recente verleden beter geweest?

Ik zie niet echt kans om er naar te kijken, heb nog veel te doen thuis..

Zal kijken of het werkt op de telefoon, alleen krijg het zo snel niet gevonden (ok blinde boer, maar het werkt niet)

Grtz Plukkie

• serine

juist een 1 op 1 oplossing is nou net wat deze mensen nodig hebben…die buiten alle regeltjes schijnen te vallen…of de dupe zijn van regeltjes…waar ze alleen maar verder door in de ellende komen…

jij ziet dit heel goed ;)

zoals je weet zijn wij niet allemaal het zelfde…

zelfs bij kinderen heeft ieder kind in een gezin een andere aanpak nodig..(in sommige gevallen heel sterk zelfs)

ieder mens is anders en ieder mens heeft zijn eigen problematiek…daar kan je geen standaard regeltjes op toepassen.

wat mooi mee kan komen is mooi…

wat niet mooi mee kan komen die zal je specifiek moeten helpen…

en iemand moet dat doen…

kennelijk zijn de grote organen daar te groot voor dus zullen daar speciale mensen op gezet moeten worden. die iedere zaak appart bekijken..en appart aan gaan pakken en helpen.

een soort van generaal pardon geven tot er een regel aan gepast kan worden

iets in die trant ;)

• Hyperactief A-P

Precies serine, helemaal mee eens, en mooi dat dit weer eens onder de aandacht gekomen is. Want ik vraag mezelf dan gelijk af, van hoeveel trieste gevallen zijn er wel weggepropt om weg te rotten met behulp van de sterke arm, en Nederland gewoon verder leeft alsof ze nooit bestaan hebben, of doen alsof of ze echt “gek” zijn… En voor de GGZ zijn er zat mafkezen te vinden die daar hun geld mee verdienen, en trots zijn dat ze die “arme” mensen helpen. Naar de kloten ja. Groetjes v Hyperactief A-P.