Nachttarief

  • HJV

    De geen die dit bedacht heeft is een GENIE

    Nachtelijke bekeuring duurder in Italië

    ROME - In Italië zijn de verkeersboetes voor overtredingen die ’s nachts begaan worden fors verhoogd. In sommige gevallen kunnen de bekeuringen tot wel 30 procent hoger zijn dan overdag.

    Wie zich moeilijk aan de regels kan houden, moet dus vooral tussen 22 en 7 u opletten want dan is een confrontatie met de carabinieri het duurst. Wie bijvoorbeeld tussen de 11 en 40 km/h te hard rijdt, betaalt daar overdag 155 euro voor, maar bij een agent met nachtdienst moet 207 euro afgerekend worden. Bumperkleven in het donker kost 51 euro tegenover 38 euro overdag.

    Rijden met een slok op is helemaal een kostelijke aangelegenheid. Overdag kost dat al 1.500 euro, maar ’s nachts komt daar nog eens 500 euro bij. Daarmee ben je overigens nog niet klaar want er wordt ook nog eens een rijontzegging van 1 of 2 jaar opgelegd en je auto kan in beslag genomen worden. (Carros.nl)

  • Petrus

    Ach misschien een leuk idee voor Nederland, naast de administratiekosten dal en top urentarief voor boetes.

  • Reja

    …. en dan graag op een verzamelfactuur.

  • serine

    das helemaal geen genie…

    overdag valt er meer te halen.bovendien is het overdag drukker en gebeuren de meeste ongelukken.

  • Lans

    Ik zie het genie gehalte ook niet zo.

    Echter, ooit in Rome geweest? Of Florence bv? Zie jij het overdag daar maar eens voor elkaar te krijgen gewoon door te rijden. Je staat bijna altijd vast in het verkeer, laat staan hard rijden. Ik denk dat de “overdag bonnen” gezien de drukte te weinig opbrengen, vandaar 's nachts een extraatje. ;-)

    Mochten ze het in Nederland invoeren, dan graag andersom. 10 km/u overdag op de snelweg te snel lijkt mij gevaarlijker, dus duurder dan 's nachts.

    Dan nog steeds geen genie maar wel beter idee dan wat ze nu in Italie doen.

    Groetjes, Lans

  • rudi

    Ik zou het ook niet verkeerd vinden als er 's nachts hogere maximumsnelheden zouden gelden op de snelwegen.

    Ik rij wel eens zaterdagsnacht over de A1, het lange stuk over de Veluwe zou m.i. best 's nachts harder kunnen en mogen zonder dat de veiligheid in gevaar komt

  • HJV

    Ik hoorde vanmorgen de nieuwe korpschef uit Twente over de radio met betrekking op de bezuinigingen, dacht begrepen te hebben dat er binnen de eigen organisatie gezocht moet worden door verschuivingen van diensten.

    Misschien is het nachttarief een aanvulling op het budget als deze niet gearresteerd wordt door de politiek voor totaal andere zaken.

    HILVERSUM - Martin Sitalsing, die per 1 oktober korpschef van de politie in Twente wordt, noemt de 190 miljoen euro die de politie moet bezuinigen een ‘'financiële kaalslag’'.

    Hij vindt het risicovol als de politiezorg steeds verder wordt uitgekleed en als gevolg daarvan particuliere beveiligers en recherchebureaus verder opstomen in de maatschappij.

    Dat zei Sitalsing dinsdag in de uitzending van het EO-programma Dit is de dag op Radio 1.

    Sitalsing, die met zijn Surinaamse afkomst de eerste allochtone korpschef wordt, is bang dat de basale functies van de politie door de bezuinigingen in het gedrang komen. Hij noemde bijvoorbeeld surveillance en opsporing.

    Levensgevaarlijk

    ''Het gaat de verkeerde kant op als mensen met veel geld in staat zijn meer politiezorg in te kopen'', aldus Sitalsing. Ook vindt hij het ‘levensgevaarlijk’ dat in de opsporing het aantal commerciële spelers groeit. ‘'Daar komt geen rechterlijke macht meer aan te pas.’'

    ''Niemand denkt nog na over de consequenties op lange termijn als de politiezorg verder wordt uitgekleed. Gedreven door financiën worden we gedwongen deze keuzes te maken, maar we moeten kijken of de prioriteiten wel goed gesteld worden.''

    Blauw

    De burgemeesters die beheerder zijn van hun politiekorps, bekijken volgens Sitalsing momenteel of bezuinigd kan worden zonder aan het blauw op straat te komen. Ze kijken niet naar méér blauw op straat, maar ‘'minder blauw is niet goed’'.

    Sitalsing noemde als een van de knelpunten de administratieve handelingen waaraan politiemensen veel tijd kwijt zijn.

    © ANP

  • serine

    ik heb mijn boetes overdag opgelopen hoor.en ik rij toch regelmatig snachts

  • serine

    zal mij niets verbazen dat de politiek andere plannen heeft

  • Plukkie

    Dus als ze het andersom invoeren hier had je overdag het nachttarief

    (naja het heet dan dagtarief.. (:D )

    en had je dus meer moeten betalen bij een schijnbaar grotere pakkans