Nachttarief

• serine

Juist…meer geld in het laadje ..en misschien de kindjes weer met meer kans veilig op school..;)

• HJV

Geld maak de veiligheid niet, dat zijn de ouders die hun kinderen eens erop moeten wijzen hoe zij zich in het verkeer moeten gedragen en vooral als voetganger, zie die moeders als ganzen staan te toeteren met elkander op het schoolplein maar geen één zal zijn kind waarschuwen als hij als een malloot de weg over rent.

Maar JA , ouders DRUK, DRUK en nog eens druk en als ze eventjes hebben moeten ze onderling met elkander toeteren, maar owee als er iets gebeurt zoals bv ze lopen tegen een stilstaande fiets die tegen een boom stond, zijn ze nog geneigd tegen de eigenaar te zeggen , “daar mag ie niet staan”

• serine

ja wel hoor…ik ben zon moeder die dat doet…en ik ben zeker niet de enige…op de wereld die er wat van zegt als haar kind over wil vliegen..dus dat is onzin wat jij nu tikt.

oja en wij moeders roepen ook KIJK VOOR JE als wij een paal of fiets zien staan..

jij hebt een beetje een vreemd beeld van alle moeders…met je GEEN EEN ZAL….

• Reja

Ik herken het beeld van HJV wel. Ik woon vlak bij twee scholen en bij beiden valt mij op dat ouders over het algemeen een slecht voorbeeld geven. Fietsend houdt men zich niet aan de geldende regeltjes (richting aangeven, over de stoep fietsen etc) en al die kindertjes die met de auto gebracht worden zorgen juist de bezorgende ouders voor verkeersgevaarlijke situaties (parkeren, hard rijden). Daarbij valt inderdaad op dat vele moeders vooral druk zijn met het met elkaar babbelen.

En ja, er zijn ook moeders die wel opletten.

• KlaasVaak

Och, ik zeg niet dat ik het goed vind maar ik dan wel wat argumenten bedenken om het te verdedigen.

-de inzet van controlepersoneel is ‘s nachts duurder, dus volgens het motto ’de vervuiler betaalt' zouden de overtreders daarvoor op kunnen draaien.

-'s nachts lijkt het veiliger om hard te rijden omdat het rustig is, maar de ongelukken die 's nachts gebeuren zijn vaak groter.

Vb: een fietser die de kruising over steekt denkt dat is voldoende zicht heeft in een zijstraat (rekening houdend met 50 km/u) en als er dan een auto met 90 km/u aankomt…

Vb. in grote steden loopt op stapavonden vaak aangeschoten volk over de straten, soms rijdt er ook aangeschoten volk rond…extreem listig.

Misschien zijn die hogere boetes 's nachts wel fair naar het volk overdag.

Als die er iets mee winnen…