Milieuzone

  • Motion2.0

    Hallo iedereen,

    Ik ben benieuwd welke instantie is belast met de controle op milieuzone's die tegenwoordig van kracht zijn in diverse steden. Wordt de politie weer voor het karretje gespannen of is het de taak van de gemeente zelf?

    Mijn haren gaan sowieso overeind staan bij dit soort initiatieven voor een beter milieu: aan de achterkant van een probleem gaan zitten zodat er geld aan verdiend kan worden…een bekeuring kost geloof ik 150,- euro plus administratiekosten. En die gaat naar een hardwerkende chauffeur die voor zijn baas een pakketje moet afleveren.

    En als ik dan toch bezig ben;) Laatst las ik in de krant dat een automobilist zijn rijbewijs moest inleveren omdat hij 55 km/h te hard reed. Hij reed 135 waar 80 was toegestaan. Terecht dacht ik nog, totdat ik het bericht verder las. Men had tijdelijk de maximum snelheid verlaagd van 120 km/h naar 80 km/h ivm de fijnstof. Deze meneer is dus zijn rijbewijs niet kwijt omdat hij de verkeersveiligheid in gevaar bracht, maar omdat hij op dat moment te veel fijnstof zou produceren. Lekker is dat! Zou je daar dan met een Toyota Prius wel gewoon 120 mogen rijden?

  • Rob II

    Wie controleert is afhankelijk van de grootte van de betreffende stad, de wijze waarop het toegangsregime is geregeld en of de gemeente eigen opsporingsambtenaren heeft.

  • serine

    Ik ben benieuwd welke instantie is belast met de controle op milieuzone's die tegenwoordig van kracht zijn in diverse steden

    is dat al van kracht dan?….in nederland?

  • Edwin

    Ja hoor. In Rotterdam zijn er ook al milieuzone's.

  • serine

    ok…ja daar kom ik nooit…

    ik heb wel zon duitse milieu sticker op mijn raam….helaas…hij is niet groen…maar ook niet rood ;)

  • Hampie

    In Amsterdam word dit gedaan door de afdeling handhaving van de dienst stadstoezicht.

  • Plukkie

    “Terecht dacht ik nog, totdat ik het bericht verder las. Men had tijdelijk de maximum snelheid verlaagd van 120 km/h naar 80 km/h ivm de fijnstof. Deze meneer is dus zijn rijbewijs niet kwijt omdat hij de verkeersveiligheid in gevaar bracht, maar omdat hij op dat moment te veel fijnstof zou produceren. Lekker is dat! Zou je daar dan met een Toyota Prius wel gewoon 120 mogen rijden?”

    Nee want de maxium snelheid is dus verlaagt.

    Lijkt me ook niet praktisch als iedereen moet gaan nadenken over de uitstoot van de auto, of andere dingen.

    Daarbij heeft het optreden imo wel degelijk met de verkeersveiligheid te maken,

    Met het overige verkeer een snelheids verschil met 40km/pu hebben kan gevaarlijk zijn.

    Ennum fijnstof is nu ook niet bepaald gezond..

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Fijnstof

    Grtz Plukkie

  • serine

    borden lezen is moeilijk :D

    als er ineens een straat 1 richting word…zie je nog heel veel mensen die straat in rijden en verbaasd reageren waarom iedere tegenligger zo lelijk doet..

    zelfde met snelheid verandering…

    tijdelijk werd hier een stuk 80 km verlaagd naar 50…heleboel bonnen werden er toen uitgeschreven aan mensen die stug 80 bleven rijden

    jammer genoeg stonden die bonnen schrijvers er niet…toen er weer 80 gereden mocht worden…en heel veel mensen toen stug 50 bleven rijden…

    conclusie…dat ze blijven rijden zoals ze deden is niet altijd moedwil..ze lezen de borden vaak gewoon niet.

    dus rijbewijs af pakken? vind ik een beetje een te harde straf…

  • Plukkie

    Hoe wil je soieso daar een verschil in gaan constateren?

    en is het een gezonde situatie dat mensen dus verkeersborden of niet zien of niet lezen

    Persoonlijk ga ik me dan afvragen wat je op de weg doet,

    overigens kan je gewoon bezwaar in dienen als het onduidelijk was aangegeven, als vind ik dat verwondelijk omdat je in het meervoud spreekt en er dus ook mensen zijn die wel netjes doorhadden dat er 50 gereden moet worden.

    Opletten in het verkeer is toch belangrijk.

    Grtz Plukkie