Naar aanleiding van ongevallen-deels onder beroeps chaffeurs- heeft men in 2007 een Commissie Rooijackers ingesteld met de opdracht;
Rijgeschiktheid van personen met OSAS,
narcolepsie en idiopathische hypersomnolentie, met een advies tot herziening van de regelgeving
zie;
http://www.cbr.nl/brochure/Advies%20Rijgeschiktheid%20%20Slaapstoornissen%20281107.pdf
Aanbevelingen van de commissie zijn aangenomen en bij wet veranderd, zie;
http://www.cbr.nl/download/Wijziging%20Regeling%20eisen%20geschiktheid.pdf
Als OSAS patiënt onderga ik een behandeling die voorkomt dat ik overdag zomaar inslaap zou vallen waar en waarmee ik bezig ben, voor de geïnteresseerde in OSAS en behandeling zie;
http://www.nvsap.nl/index.html
Ik heb niets tegen de wet en de eisen die men moet ondergaan om tot verlenging van mijn rijbewijs te komen, ik verwacht in het verkeer dat de medeweggebruikers fysiek aan de normen voldoen en dat mogen zij van mij ook verwachten.
Medisch-Traject van verlenging ondergaan en men heeft mijn rijbevoegdheid -rijbewijzen van A tot DE- met één jaar verlengd tot 2010 ,geheel volgens de wet en ik dien na afloop wederom een medische keuring te ondergaan om te bezien of ik fysiek in staat ben tot besturen
Mijn verbazing toen ik mijn rijbewijs kon ophalen dat deze was uitgebreid met een bevoegdheid AM bromfietscertificaat, met een bevoegdheid datum tot 2017
Men eist dat ik ieder jaar een keuring onder ga voor B tot DE -waar ik mij in kan vinden- maar ik mag tot 2017 onbeperkt een bromfiets besturen of ik daarop niet in slaap zou kunnen vallen welke ook tot gevolg kan hebben dat ik een gevaar ben voor medeweggebruikers.
Ik kan hier met me pet niet bij, zou graag een uitleg willen waarom het ene niet en het andere wel.
Nog een vraag;
Indien ik staande wordt gehouden en men mijn rijbewijs vraagt en ziet de beperking, welke vragen kan ik verwachten of ziet men aan de code de beperking