Boete voor weggegooide peuk

• Dick

Duizend euro boete voor weggegooide peuk

21.8.2009 - 14:03

SALERNO (ANP) - Wie het in de toekomst nog waagt een sigarettenpeuk op straat te gooien in het Zuid-Italiaanse plaatsje Pollica-Acciarolli, kan rekenen op een forse boete. Burgemeester Angelo Vassalo heeft daartoe een speciale verordening uitgevaardigd, meldden Italiaanse media vrijdag.

Overtreders kunnen rekenen op een geldstraf van maximaal 1000 euro. Om ook het strand in de badplaats ten zuiden van Salerno schoon te houden is ook daar het weggooiverbod van kracht.

—————————————————————————————————————————–

Als dit in Nederland wordt doorgevoerd, dan krijgt de politie een hele zware dobber..

• Rob II

Hoezo?

• Dick

Wij Nederlanders zijn goed in peuken van ons afgooien.. moet je tijdens het winkelen maar eens goed om je heen kijken.

Daar waar stoepen/straten peukvrij zijn..is vermoedelijk kort daarvoor geveegt..

• Lans

Op iedere hoek daar staat een vuilnisbak met vastgelaste asbak. Dus er is een alternatief.

Hier in Nederland is nergens meer een asbak te bekennen, dankzij het rookverbod. Dus nee, zonder alternatief zal het hier in NL niet zover komen. Hoewel het nu al strafbaar is gesteld in sommige APV's (volgens mij 30 euro) wordt daar zelden voor geschreven.

• appeltje

maak er maar 90.00 van.

• Plukkie

verschilt dat niet per APV?

• de_gekste

wat je nu zeg klopt

maar ik weet ook nog dat er vroeger (jaja ik weet het het klinkt oud) maar stonden er heel veel van die pishokjes en toen mog je nog gewoon tegen een boom pissen ook

nu als je wild plast krijg je een prent maar er staan bijna tot nooit meer een pishokje

Lans Schreef:

——————————————————-

> Op iedere hoek daar staat een vuilnisbak met

> vastgelaste asbak. Dus er is een alternatief.

> Hier in Nederland is nergens meer een asbak te

> bekennen, dankzij het rookverbod. Dus nee, zonder

> alternatief zal het hier in NL niet zover komen.

> Hoewel het nu al strafbaar is gesteld in sommige

> APV's (volgens mij 30 euro) wordt daar zelden voor

> geschreven.

• Lans

Je mag nog steeds tegen een boompje pissen hoor. Zolang het maar buiten de bebouwde kom is. ;)

En vwb die pishokjes, die waren ronduit ranzig. Zure pislucht als je er voorbij liep.

Echter veel gemeentes begrijpen de noodzaak van een alternatief. Kijk maar eens op www.urilift.nl

Urilift zit ondergronds en tijdens evenementen en uitgaanstijden komt íe omhoog. (de lift….de lift bedoel ik)

Werkt prima. Als je nodig moet, altijd eentje te vinden en degene die dan nog tegen een pui aan staan te zeiken, die verdienen de bon dan ook dubbel en dwars.

Groetjes, Lans

• ¥ Lotje ­­¥

hahaa :D sorry zit wat te lachen hoe je het schrijf ;)

• mennomulder

Deze mannen wisten wel raad met het weggooien van een peuk :

http://www.marechausseesporen.nl/webbeheer/viering%20100jaar.jpg