Het functioneren van de opsporing in NL

• BennieMak

Deze week in HP/De tijd een artikel over het functioneren van de recherche in nederland, gebaseerd op inside-information. Hierin veel herkenbare verhalen zoals ze hier op dit medium regelmatig voorbij komen (m.n. het aspect van het salaris ;) ).

Zoals hierin gesteld en wat ik ook al vermoedde, opsporing is voornamelijk een politiek spel. Of dit nu gaat om kiezers, budgetten of tussen collega's onderling. Diep triest dat de politie-organisatie zelf zijn verstand geen voorrang geeft… :(

• serine

bedankt voor deze zinvolle bijdrage.!

' waar gaaaaaaat dit over zeg heej

• BennieMak

Dit gaat over de politie en een specifiek de recherche-afdeling. HP/De tijd is een opinie weekblad. Hoe kun jij nou concluderen dat het een zinvolle bijdrage is als je blijkens je laatste opmerking te kennen geeft niet te weten waarover het gaat? :S

• serine

ik vind het nogal oppervlakkig..en niet concreet

• BennieMak

Het is een leestip, heb je het artikel gelezen?

• KlaasVaak

Plaats een link naar het artikel of plaats quotes als je zinvolle reacties wilt.

Ik denk namlijk dat bar weinig mensen die hier reageren een abonnement hebben.

Nu wordt het het snel een bericht van ‘ik wist het, ik heb het altijd gezegd’ en mag de rest gissen waar het exact om gaat.

Bovendien is het uit de media en niet uit eerste hand.

Je schrijft “gebaseerd op”. Dus wat is gequote in het artikel en wat is aangevuld en ingekleurd door de journalist.

Wat is de bron van de journalist?

• BennieMak

HP/De Tijd kun je ook in de tijdschriftenhandel krijgen of desnoods lezen in de Bieb.

Wat ingekleurd is door een journalist is nooit te achterhalen. Er wordt iig melding gemaakt van een gastdocent bij de academie te Apeldoorn en een ex-agent, nu werkzaam bij Hoffmann. Het artikel komt op mij geloofwaardig over en geeft een plausibel beeld van de stand van zaken.

• serine

een ex agent…die toevallig ruzie heeft gehad met de baas?:D

• Petrus

En zo wuift men altijd overal alles weg… maar simpele cijfers willen nog wel eens zeggen dat Nederland het niet echt super (twee kanten op) doet.

• serine

wat voor cijfers? de cijfers die zijn opgeteld door een gast docent en een ex agent…?

ehh ja….goed

als je het over cijfertjes gaat hebben…kom dan met cijfertjes van een gedegen onderzoek…

gewoon een serieus onderzoek…

van deze 2 mensen…met hun verhaal ..daar komen echt geen kamer vragen van hoor…ex agent misschien boos op de baas..en gast docent blij met een beetje media aandacht desnoods in de hp de tijd?.

nee niet veel mensen zullen dit meteen serieus nemen..en inderdaad wegwuiven.

overal in elk beroep bij elk bedrijf…of instantie…zal je iemand kunnen vinden die wat negatiefs weet te zeggen.

of een klant…of een werknemer…