Het functioneren van de opsporing in NL

• BennieMak

Ach serine hou toch op met je gedegen onderzoek. Zelfs (of juist?) daarmee wordt geknoeid vanwege politieke redenen. Lees eerst het artikel voordat je een oordeel velt. Aan vooroordelen heeft niemand iets, want die kunnen alleen maar waar zijn (voor diegene die hem heeft). Hoe vaak heb je de laatste tijd gehoord over blunderende onderzoekers van de politie!

• serine

joh….wij hebben een bedrijf en maken een product…ik weet zeker dat als je goed zoekt ook wel klanten weet te vinden van ons die zeggen dat wij geblundert hebben…

dat is in iedere bedrijfs voering zo

kijk naar GGZ..of kijk naar ziekenhuizen….overal vind je mensen die wat weten te zeggen…

en ik begon niet over cijfers…maar petrus,…

jij tikt hier iets neer zonder iets inhoudelijks te zeggen…ik geloof niet dat dat de mensen triggerd om dat stuk ook te gaan lezen..

dus deze lokonieke houding op deze topic…is iets wat je zelf hebt veroorzaakt

• Hyperactief A-P

Ik ga het van de week in de biep even helemaal lezen BennieMak, en zonodig kom ik er misschien nog op terug. Maar zoals je nu al ziet, wordt alles wat anderen in deze melden bij voorbaat afgemaakt. In het huidige collectieve apathische tijdperk steken mensen liever hun kop in het zand, dan dat ze ergens kennis van nemen, want dat laatste brengt verantwoordelijkheid met zich mee, wat voor velen net even teveel gevraagd is… Groetjes v Hyperactief A-P.

• mwb

Ik zit met spanning te wachten op onderbouwing van je stelling Bennie,

want met deze postings en schelden van jouw kant op mensen die je wijzen op je onvolledigheid, kan ik niets.

• BennieMak

Wat een grap weer van onze mwb…>:D<

• serine

hij heeft gelijk bennie…

wij hebben van jou wel beter gezien ;)

• - Gerard -

Ik las dat uit een onderzoek blijkt dat een ‘gewone politieagent’ in 53% van de gevallen na een verhoor kan vertellen of de vedachte wel al dan niet liegt. Jij en ik BennieMak zitten met gokken tussen ja of nee al op 50%.

SpeciaIisten uit de VS zitten zo rond de 60%.

Ik denk dat daarmee alles wel gezegd is vooral omdat in dit land nogal wat waarde wordt toegekend aan een verklaring van een verdachte.

• BennieMak

'Te weinig rechercheurs om zaken aan te pakken'

(Novum) - Capaciteitstekort bij de recherche leidt ertoe dat duizenden, soms ernstige delicten, niet onderzocht worden. Het gaat hierbij onder meer om verkrachtingen en gewelddadige overvallen. Dit meldt voorzitter van de Nederlandse Politiebond (NPB) Jan Willem van de Pol maandag in het televisieprogramma Netwerk.

De zaken die op de plank blijven liggen zouden opgelost kunnen worden als er voldoende rechercheurs waren. Vaak zijn er genoeg aanknopingspunten om de zaak op te lossen, zoals bijvoorbeeld bij een Afrikaanse bende die gewelddadige overvallen pleegt, of een verkrachting waarbij de dader een bekende is van het slachtoffer. Personeelsgebrek zorgt er echter voor dat er niets gebeurt om de daders te pakken.

De NPB luidt de noodklok op de dag dat minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst andermaal garandeerde dat de aangekondigde bezuinigingen bij de politie niet tot minder agenten leiden. Ter Horst wil dat de politie vanaf 2013 jaarlijks 190 miljoen euro gaat bezuinigen. Onlangs luidden de korpschefs nog de noodklok hierover, omdat het zou leiden tot het schrappen van vierduizend banen. De bewindsvrouw deed dit toen af als ‘onzin’.

Bron: http://binnenland.nieuws.nl/567761/te_weinig_rechercheurs_om_zaken_aan_te_pakken

Hier nu gebruikt als politiekitem richting Guusje…

• Hyperactief A-P

Welk nummer heeft het blad waar het in staat BennieMak, ik kon het stuk niet vinden ? Groetjes v Hyperactief A-P.

• BennieMak

Een link: http://www.hpdetijd.nl/archive/2009-08-26/de-slappe-arm-der-wet

Verder hoorde ik gisteren op 3FM het volgende: Belachelijk, een agent verdient 1400 euro BRUTO en moet dan naar ‘feestjes’ zoals laatst in Hoek van Holland…

Hoe goed de geoliede propagandamachine van de politie loopt!