Van voren geflitst

• Jochem W

Hoi,

Ik heb een vraagje, ik ben laatst van voren geflitst. Mijn tom tom gaf aan dat er een flitspaal stond, die stond rechts, netjes 80 gereden. Geeft hij hierna nog een keer aan dat er een flitspaal staat, die stond links, dus ik rijd gewoon door met een gangetje van 87km/u waar 80 is toegestaan. Ineens een flits, schrok me kapot. Blijkt dat ding toch van voren te flitsen.

Ik dacht dat dit uit veiligheidsoverwegingen niet meer mocht?

Ja ik weet dat ik me gewoon aan de snelheid moet houden, maar mijn vraag is dus ofdat er wel van voren geflitst mag worden en of het zin heeft om ertegen in beroep te gaan.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Jochem

• MofkaP

Waarom zou er niet van voren geflitst mogen worden?

Het mag gewoon.

• Reem

Mag gewoon hoor.

In DenHaag staat er op o.a. de laan Copes van Cattenburch ook een flitspaal die 2 richtingen op flitst. Is idd ff schrikken als je de 2 flitsen van voren ontvangt, maar je weet wel direct dat je de boete thuis krijgt.

M.v.g. Reem

• serine

ik had m in duitsland…schrok me dood…

pal achter een bord…met andere woorden als je 50 rijd daar en je ziet een bord van 30…meteen vol op je remmen staan,…want pal achter dat bord kan ie daar zomaar staan…

dat is pas link

• Rob II

Het bord zie je reeds op ruime afstand staan en als je echt 50 rijdt is het gas loslaten vaak al voldoende om op tijd de 30 km/u te bereiken.

• KlaasVaak

In NL zijn hierover afspraken gemaakt dat je niet binnen een afstand van xxx meter van een verkeersbord mag staan dat de snelheid doet veranderen. (dus ook borden die bebouwdekom aangeven enzo)

Ik vind het onzin, want zoals gezegd zie je dat bord op ruime afstand.

Ook zie je vaak aan de inrichting van het landschap en andere, eerdere verkeersborden dat je de bebouwde kom nadert.

In Duitsland zijn ze strikt en staan ze vaak net binnen de bebouwde kom en net achter het begin van de wegwerkzaamheden. Daarbij moet ik zeggen dat ze daar ook veel strikter zijn met aan- EN afkondigen van snelheden bij kruisingen en wegwerkzaamheden.

Onze regel dat na een zijstraat de eerdere snelheidsborden vervallen zijn m.i. vaak onduidelijk.

Soms lijkt een uitrit een straat en omgekeerd. De bestuurder moet dan gokken: Geldt de aangegeven snelheid nog of niet?

Dat is afhankelijk van of het een zijstraat is…

Een voordeel: Duitsland stuurt momenteel nog zelden bekeuringen door naar NL.

Al verschilt dat per Bundesland en duurt het niet meer lang voordat elk Bundesland dat doet.

• ¥ Lotje ­­¥

Hoi ik kan er inkomen dat je verschrikt . Maar , je staat er op hoe dan ook ;) kzou gelachen hebben dan , wie weet hoe je er nu op staat :D Sorry (geintje )

• ¥ Lotje ­­¥

Lijkt me toch sterk serine . Borden moeten toch zichtbaar zijn .???

ow las de berichten van Rob en klaasvaak nadien . ben ik wel mee eens .

• serine

ik reed op een heel donker pad..straat..zonder verlichting…de borden…gingen van 80 of 70 weet even niet meer….40 meter verder een bord met lager…weer 40 meter een bord met 30…als je vlak bij dat bord was zag je hem dus wel…dus je laat je gas los gaat licht bij remmen…

maar bij het bord 30 deed ik dat ook…zie het bord gas los en bij remmen…maar flits pal achter dat bord…

lekker dacht ik….kennelijk is het hier gebruikelijk dat als je zon bord ziet je pal op je remmen gaat staan…(dit was trouwens in een buitenwijk van dresden)

en even over die bekeuring?…die had ik binnen 2 weken op de mat…17.50 was hij om precies te zijn..

je kan mij geloven of niet maar het is toch echt zo…ik drink nooit…dus heb gewoon nuchter achter het stuur gezeten…ook mijn bijrijder was hier verbaasd van(ik heb dit dus echt niet gedroomd)

ik heb de bekeuring gewoon meteen betaald en zon grote schade was het dus niet…maar dubbel zon vreemde sitatie..

nou rijd ik heel vaak in duitsland…en het is niet vaker voor gekomen…en ben ook nog steeds vast niet van plan om pal om mijn rem te gaan staan…maar bij die keer dacht ik dat dat zo hoorde misschien? ;)

• serine

op die bekeuring staat trouwens..ook je foto…:D