Hoop dat alles goed gaat...

  • Arie

    Hij staat daar niet echt ‘gelukkig’ zo uit het zicht van de auto's achter de vrachtwagen. Maar als die vrachtwagen eenmaal naar links is heeft die gele wagen enige honderden meters vrij zicht op die motor maar rijdt stug door…….

  • Ronald

    Hij is buiten levensgevaar las ik zojuist in het zelfde stukje.

    Snap die rij houding van die gele wagen ook niet, zoals Arie zegt, hij heeft ruim de tijd om uit te wijken naar de andere baan en blijft toch door rijden.

  • MofkaP

    Arie, ik weet niet wat jouw referentie is als het om lengte gaat, maar “enige honderden meters” is nogal overdreven. Kijk naar de lantaarnpalen.

    Ik mag hopen dat het weer goed komt met de agent.

    Anderzijds is het niet de meest slimme actie om de motor zo op de rijbaan van een autosnelweg te plaatsen waar een Vmax geldt van 120 km/h.

    Hij had beter op het puntstuk kunnen blijven staan.

    Had de bestuurder van de gele auto beter moeten opletten?

    Misschien wel.

    Maar het zicht op de agent wordt hem ontnomen door eerst de vrachtauto die al een forse slinger moet maken, daarna door een andere auto die voor hem rijdt en op het laatst naar links uitwijkt.

    Trouwens, waar had hij naar toe gemoeten?

    Naar links kan hij niet omdat er een snellere auto op de linker rijstrook achterop komt.

    Fors remmen kan hij ook niet want dan waren zijn twee achterliggers vast achterop hem geklapt.

    Bovendien was hij dan alsnog op de motoragent geklapt.

    Ik denk dat het flimpje hem voor een groot deel vrij zal pleiten.

  • HJV

    Ik ben een leek, maar ik vraag mij af bij het zien van de opname of het niet mogelijk is dat de motoragent aankomende op de snelweg op de rijbaan gaat rijden met blauw zwaailicht en zijn snelheid vermindert en zo het verkeer op de linker rijbaan dwingt langzamer te rijden.

    Zijn collegaas en ambulance zouden dan gebruik kunnen maken van de invoegstrook/verlengde vluchtstrook en zo de snelweg die vrij wordt gehouden vervolgen en motoragent had kunnen aansluiten.

    Wens getroffenen beterschap

  • ¥ Lotje ­­¥

    ja leek er wel op of hij gewoon er op in reed . . kwam wel aan vond ik . Wens hem beterschap .

    Lotje

  • serine

    hij verwacht niet dat er een agent midden op de weg staat..zijn voorganger gaat aan de kant..vlak nadat de vrachtwagen aan de kant is.had hij nog 1 landtaarenpaal de tijd om uit te wijken.zijn voorganger zag t kennelijk wel snel..of die ging toevallig naar links..dan moet je eerst nog kijken of jij dat ook kan….hmmzzz ging wel erg snel..al had hij dat gered…was zijn achter ligger die erg dicht op die gele zat er wel bovenop geknald als ik t zo goed kan inschatten…nee niet handig geweest om een plekkie te zoeken voor die vrachtwagen..?

    misschien verder op die punt moeten gaan staan?

    beterschap voor deze agent..

    ze gaan hier altijd midden op de weg staan hoor…en gaat eigenlijk altijd goed..maar dit was te kort op mekaar..en je kon niet ver vooruit kijken door de vrachtwagen..en snel naar links uitwijken op de snelweg is ook een kunst…op een plek waar iedereen kort op mekaar rijd..dit was mij ook wel kunnen gebeuren denk ik…of ik was uit reflex boven op mijn rem gaan staan..waardoor die achter ligger er in was geknald..

    snel naar links uitwijken op de A7 doe je niet..als er auto's aan komen…wie daar veel rijd weet ook dat de linkerbaan vaak gebruikt word door snelheids duivels op dat stuk.

    t is een vreselijk ongeluk..

  • - Gerard -

    tsjeeesus, wat een klap maakt de agent. Ik wens hem of haar natuurlijk beterschap. Ik begrijp, als gewone weggebruiker de actie van de agent ook niet. Er is ruimte zat op de invoegstrook voor de ambulance.

  • rudi

    Beterschap voor de agent…maar ik denk dat jij daar niet slim ging staan. Zie eigenlijk geen schuld of onachtzaamheid bij anderen. Gewoon op het puntstuk had de truc ook gedaan.

  • jan dader

    Het is inderdaad een vreselijke klap Gerard, je ziet het aankomen en je schrikt je rot. Ik hoop dat het deze collega goed gaat en snel weer op de been is.

    Maarrr, Ik begrijp de handelswijze van mijn collega ook niet. Het is achteraf makkelijk praten, maar hij hoort niet op de rijbaan te staan. Zoals al eerder werd geschreven, hoort hij op het puntstuk te staan of een stuk ervoor, maar dan in ieder geval op de vluchtstrook.

    Maar nog iets anders, In het Amsterdamse en ook op Schiphol is het voor ULM-rijders niet de bedoeling (volgens mij zelfs verboden) om ambulances te begeleiden. Alleen als er personeel van de verkeersdienst/motorpool beschikbaar is én in bijzondere gevallen. Een bijzonder geval kan zijn als een patiënt zo rustig mogelijk (zonder te schudden etc) vervoerd moet worden. Voor een snelle rit zal aan een ULM-rijder(uitzonderingen bevestigen de regel) nooit toestemming worden verleend. Een ambulance kan zich “alleen” veel gemakkelijker én sneller door het verkeer werken.