Hoop dat alles goed gaat...

• nico2

ben een leek, maar ik vind de aktie van deze agent totaal onverantwoord, je gaat toch niet zonder noodzaak op een snelweg stilstaan, invoegstrook was vrij, dus die had de ambulance gewoon kunnen volgen. Wat te denken van de bestuurder van de gele auto, Die slaapt ook niet echt lekker vanavond.

• K.Hakvoort

De motoragent inclusief blauw zwaailicht is minstens vijf seconden zichtbaar op het puntstuk, duidelijk ook voor de automobilist van de gele auto. Vervolgens heeft hij nog zo'n 10 seconden de tijd om snelheid te minderen en uit te wijken. Bovendien ziet hij in dat tijdsbestek de twee voertuigen voor hem - de vrachtauto en de personenauto - uitwijken maar meneer blijft onverstoorbaar doorkarren, schijnbaar overeenkomstig de risicobereidheid van automoblisten met zulke auto's.

Dit alles los van de vraag of de agent volgens richtlijnen handelde. Schokkende beelden; wonderbaarlijk dat de agent het er relatief goed vanaf heeft gebracht, waarschijnlijk mede dankzij de helm.

• De Enige Echte Fritsie

De invoegstrook was wel leeg, maar de 1e rijstrook niet.

En er worden kostbare seconden gewonnen als de ambu vanaf de invoegstrook zo snel mogelijk door kan schuiven naar de meest linker baan.

Het “opduwen” van het verkeer is dan een techniek die gebruikt wordt om de 1e rijstrook leeg te maken zodat er meer ruimte is voor de ambu om snelheid te maken op de vluchtstrook en 1e rijstrook.

De techniek werkt, dat kan je zien.

Wat er mis ging is dat de agent niet dwars op de 1e rijstrook had moeten gaan staan. Zo is dat mij nooit geleerd en ik ben er zeker van dat het deze agent ook niet zo is geleerd. Op de grens van het witte vlak en 1e rijstrook had een betere plek geweest.

Feit is en blijft echter wel dat de bestuurder van de gele auto zat te pitten en dat zijn achterligger veel te weinig ruimte heeft gehouden. Er is geen andere verklaring als je ziet dat de rest van het verkeer wel op tijd reageert.

mzzl,

Frits.

• appeltje

wat ik op een andere site van de een of andere krant heb gelezen, schijnt de bestuurder van de gele auto naar de andere kant hebben gekeken,waar 3 auto op elkaar hebben gezeten. dus als dat waar is, zat de bestuurder niet op te letten. ik hoop dat de motoragent snel opknapt.

mvg jac

• Weaver

Vond het geen goede aktie van de motoragent. Schuld of onachtzaamheid van de gele autobestuurder kon ik ook niet zien. Je hebt een fractie van de tijd een keuze. Voor je kijken, shit een motor, kijken naar links of er geen verkeer aan komt……knal.

Ik ben zelf ook motor….. en zo heb ik het ABSOLUUT niet aangeleerd. Zelfs op het witte puntstuk kan het gevaarlijk zijn, maar je moet wat om het verkeer duidelijk te maken wat er van ze verwacht wordt. En een ambu begeleiden met 3 mike's is dat ook niet een beetje teveel van het goeie ? Wij rijden bijna dagelijks met speciale transporten en doen het nooit op deze wijze.

Maar goed, veel sterkte voor de collega en de bestuurder van de gele auto.

• Brigges

Hoe triest het ook is voor de collega en de betreffende automobilist. Dit is een zeer, niet goede, manier om het verkeer op de linkerrijstrook te manen een baan naar rechts op te schuiven. Véél te vroeg en te snel, óók voor de weggebruikers. Je gaat pas de linkerrijstrook op, zeer langzaam, als je ziet dat het verkeer al anticipeert.