Codes voor criminelen

• serine

zijn een beetje de smeuige op een verjaardag vertelde verhalen he…;)

• Reem

Oke Lans, duidelijke uitleg. Ik heb het vermoeden dat degene waar ik dit verhaaltje van heb hierop doelde, al is het op een wat ongeloofwaardige wijze uit z'n mond gekomen.

M.v.g. Reem

• Lans

Dat vermoeden had ik dus ook ;-)

Graag gedaan.

Groetjes, Lans

• Willem ;-)

Hoi Reem,

Jou vraag is al van een tijd geleden zie ik maar als ’t goed is, en je hebt hetzelfde e-mail adres nog, ontvang je dit nog gewoon.

Ik zal je uitleggen wat code willem (ook wel code willem rood) nou precies is.

Degene die dat jou vertelde heeft meer gelijk dan al deze mensen jou doen geloven. Er zit wel een kleine overdrijving in.

Ik heb zelf de stempel code willem ‘gehad’, want ik weet verder niet of je hier ooit vanaf komt, dus ik weet waarom je dit opgespeld krijgt. Dit keer heb je het dus uit een ‘betrouwbare’ bron. Leuk verhaal van Lans en uiteraard een waar verhaal maar niet de betekenis van een code willem. Een code willem is een vrij zeldzame code en wordt toegekend aan ‘n bepaald groep daartoe onbevoegde vuurwapendragende criminelen, nee personen, want die hoeven per definitie geen crimineel te zijn. Het kunnen ook psychiatrische patiënten zijn of mensen met om wat voor reden dan ook een wrok of gevoelens van jaloezie ofzo. Ik zeg een ‘bepaalde groep’ wapendragende personen dus niet iedereen die onbevoegd een vuurwapen draagt maar diegene die ook hebben laten blijken dit wapen te hebben gebruikt. Ze noemen dat ook wel ‘vuurwapengevaarlijk’ én ‘schietgevaarlijk’. En dat is maar een kleine groep uit de groep vuurwapengevaarlijken, raar maar waar.

Aanhouden:

Een persoon met de stempel code willem mag niet worden aangehouden door recherche en al helemaal niet door de huis-tuin-en-keuken-agent. Daarin heeft jouw story-teller gelijk, maar een bon krijgen is geen aanhouding. Als op bureau wordt besloten jou aan te houden omdat jij verdacht wordt van een feit waartoe aanhouding nodig is zal er een special team komen. Dat noemen ze een AT, Arrestatie Team. Zij rijden in snelle mooie bakken zoals voornamelijk dikke BMW’s. Dit zijn snelle getrainde gasten die werken met verrassingsaanvallen. Die weten van wanten en they get the job done and quick. Voor je ‘t weet zit je achterin die dikke BMW met een zak over je hoofd, al dan niet knock-out van een klap of stomp. (Die zak is bedoeld zodat jij die gasten niet kan zien en hun auto niet kan zien, in geval voor represailles).

Een code willen is dus: een vuurwapengevaarlijk én schietgevaarlijk persoon.

Niet helemaal een broodje aap verhaal. Een politieagent die je aanhoudt heeft je meestal al in zijn boordcomputer geïdentificeerd via je auto. Daar is hem/haar al duidelijk dat jij een code willen bent.en zal dus voorzichtiger benaderd worden.

Heeft niets te maken met lopende onderzoeker en ook niets te maken met het krijgen van een bekeuring. Code willem figuren zijn overigens veel voorzichtiger met het krijgen van bekeuringen want meestal hangt er nog iets boven hun hoofd en zij zijn meestal gewapend en begeven zich dus ‘on low profile’, snap je../

Nou ik hoop, denk ’t haast wel, dat je vraag nu beantwoordt is.

Mocht je toch nog vragen hebben dan hoor ik dat graag. 