criminele jeugd gaat keihard gestraft worden ...

• dokic

- Het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam wil jongeren die zich schuldig maken aan straatcriminaliteit in de toekomst binnen een paar dagen een taakstraf of een boete geven. Nu duurt dat soms nog enkele weken.

bron telegraaf

Een woordvoerder van het OM bevestigde dat zaterdag. Justitie voert momenteel gesprekken met onder meer de reclassering en de Kinderbescherming over deze nieuwe aanpak. Wanneer die ook daadwerkelijk ingaat, is nog onbekend.

Het OM wil verder dat jongeren die een taakstraf krijgen, die uitvoeren in de wijk waar ze het misdrijf hebben gepleegd. Daardoor gaan ze zich hopelijk schamen.

Met de nieuwe aanpak wil justitie in Amsterdam criminaliteit op straat tegengaan. Daarbij valt te denken aan straatroven of aan vandalisme. Dat soort misdrijven veroorzaken namelijk veel overlast voor anderen.

Justitie heeft al de mogelijkheid om verdachten een boete of een taakstraf van maximaal 180 uur te geven, zonder daarvoor naar de rechtbank te gaan. Bij minderjarigen mag de werkstraf maximaal 60 uur zijn.

Momenteel maakt het OM echter alleen gebruik van die optie bij personen die met een slok op achter het stuur zitten. Volgens de woordvoerder is het nu voor het eerst in Nederland dat ook straatcriminelen met die aanpak te maken krijgen.

Jongerenwerkers SPW niv4 of5.Buurtvaders, subsidies lopen in de tonnen. Scholen met islamitische achtergrond met een onbekwaam bestuur etc, etc, Van de regen in de drup. Theefabrikanten maken overuren. Overheid die niet weet wat te doen. Sorry mensen Geert dan maar, misschien is het niet de oplossing maar zo kunnen we niet doorgaan. Die taakstraffen zijn een aanfluiting.Iedereen is het zooo zat DE GROTE CRIMINELE ZITTEN ZELF HET TORENTJE

MAAR DENKT AL DIE HULPVERLENERS IN HET NED GEITENWOLLENSOKKEN BELEID ,dat ze zich zullen schamen ze weten niet eens wat dat is ze zullen zich alleen maar stoerder vinden,vroeger zij mijn vader ik geef je een schop onder je hol en anders breek ik je benen.

Maar wat bedoelen die geitenwollen sjakies met een taakstrafje ZAL WEL WEER EEN POT THEE ZETTEN ZIJN .

SINDS DE AFSCHAVING VAN DE DIENSTPLICHT ZIJN WIJ DE JEUGD GAAN PAMPEREN EN ZEKER DIE NOORD AFRIKAANEN … NEDERLAND ZAL ONMIDDELIJK DE DIENSPLICHT EN MOETEN INSTELLEN ANDERS WORDEN ER ALLEEN MAAR HUILBABY,S GEKWEEKT IN DIT LAND

• mwb

ik wil u een compliment maken over uw buitengewoon kwalitatief hoogstaande analyse. Ik wie echter niet duidelijk waar in deze uw punt aangaande de politie wordt gemaakt. Kunt u dit wellicht nog even toelichten?

• ¥ Lotje ­­¥

binnen een paar dagen een taakstraf of een boete geven

Doen ze dat nu al niet?? bij ons komen er ook wel eens Met een begeleider . En die moeten dan kleine klusjes doen . Maar het gekke is dat eens een jongen er bij was . die het nog leuk vond ook , die klusjes die hij moest doen . Ga meestal om kinderen van een jaar of 13, 14 , 15,

Dat je vader een schop onder je hol vroeger gaf kan ik wel eens indenken dat dat gebeurde . Maar ik breek je benen . ? nou zeg en dat zei een vader tegen een eigen kind?? Hij zou in deze tijd dan ook prullen moeten gaan rapen voor strafwerk ;)

Groet, Lotje

• serine

mijn moeder zei dat ook…en geloof mij…ze sloeg hard :P

maar wij keken dus ook wel uit dat wij wat uithaalde..

• Reem

Niet alleen de afschaffing v.d. dienstplicht is oorzaak van jeugd die met de ziel onder de arm loopt en overgaat tot rottigheid op straat, maar ook het gebrek aan sociale controle en de vele foute voorbeelden op (voornamelijk) tv.

Sinds beide ouders moeten werken en geen tijd meer hebben hun kids daadwerkelijk op te voeden en in de gaten te houden om zoveel mogelijk bezit te vergaren en ervoor te zorgen dat het gras groener is dan bij de buren gaat het bergafwaarts.

We leven in een consumptiecultuur, waarbij er kennelijk voortdurend een strijd gevoerd lijkt te worden wie er het mooiste woont, het mooiste vervoermiddel bezit, het vaakst en verst op vakantie kan en dan nog geld genoeg heeft om te kunnen leven als God in Frankrijk. De jeugd in vooral achterstandswijken lijkt zich krampachtig vast te klampen aan het idee z.s.m. te kunnen ontsnappen aan de voortdurende armoe d.m.v. criminaliteit, omdat ze geen heil zien in de voor hen vaak lange weg van scholing en werk. Ze worden doodgegooid en gehersenspoeld met reclames en progamma's als bijvoorbeeld “Cribs” waarin ex-criminelen (sorry, “rappers”) hun “rijkdom” tonen ten overstaan v.d. hele wereld en denken dat ze met scholing en hard werken nimmer die “rijkdom” kunnen vergaren. Ze hebben kennelijk ook niemand die hen steunt de “normale weg” te volgen of duidelijk te maken dat echte rijkdom niets te maken heeft met materialisme.

De financiele en vooral psychische armoe van 3 generaties in achterstandswijken maken dat de jeugd een foute beeldvorming heeft, zich misdraagt en politie en justitie de handen vol heeft aan deze jeugdige criminelen.

En idd, gaat het dan vaak om de wat “kleinere vergrijpen” waarbij taakstraf als eerste wordt opgelegd. Gevangenisstraf wil nog wel eens averechts werken, omdat het een leerschool is waarbij kleine criminelen leren hoe ze op andere criminele wijzen geld kunnen verdienen en hoe ze de volgende keren wat beter uit handen blijven van politie en justitie. Eenmaal in die molen is er vaak geen redden meer aan en worden de kleine boefjes vaak gewetenloze overvallers of drugsdealers.

Het is dweilen met de kraan open. Een eindeloze discussie die je eigenlijk niet moet willen voeren.

M.v.g. Reem

• serine

mee eens :)

• H.koch

Duidelijk verwoordt en helemaal mee eens.

• ¥ Lotje ­­¥

precies ;)

• Hyperactief A-P

Goed omschreven Reem, klasse. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Reem

Thanx…..Ik schreef wat velen van ons allang weten.

M.v.g. Reem