- Het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam wil jongeren die zich schuldig maken aan straatcriminaliteit in de toekomst binnen een paar dagen een taakstraf of een boete geven. Nu duurt dat soms nog enkele weken.
bron telegraaf
Een woordvoerder van het OM bevestigde dat zaterdag. Justitie voert momenteel gesprekken met onder meer de reclassering en de Kinderbescherming over deze nieuwe aanpak. Wanneer die ook daadwerkelijk ingaat, is nog onbekend.
Het OM wil verder dat jongeren die een taakstraf krijgen, die uitvoeren in de wijk waar ze het misdrijf hebben gepleegd. Daardoor gaan ze zich hopelijk schamen.
Met de nieuwe aanpak wil justitie in Amsterdam criminaliteit op straat tegengaan. Daarbij valt te denken aan straatroven of aan vandalisme. Dat soort misdrijven veroorzaken namelijk veel overlast voor anderen.
Justitie heeft al de mogelijkheid om verdachten een boete of een taakstraf van maximaal 180 uur te geven, zonder daarvoor naar de rechtbank te gaan. Bij minderjarigen mag de werkstraf maximaal 60 uur zijn.
Momenteel maakt het OM echter alleen gebruik van die optie bij personen die met een slok op achter het stuur zitten. Volgens de woordvoerder is het nu voor het eerst in Nederland dat ook straatcriminelen met die aanpak te maken krijgen.
Jongerenwerkers SPW niv4 of5.Buurtvaders, subsidies lopen in de tonnen. Scholen met islamitische achtergrond met een onbekwaam bestuur etc, etc, Van de regen in de drup. Theefabrikanten maken overuren. Overheid die niet weet wat te doen. Sorry mensen Geert dan maar, misschien is het niet de oplossing maar zo kunnen we niet doorgaan. Die taakstraffen zijn een aanfluiting.Iedereen is het zooo zat DE GROTE CRIMINELE ZITTEN ZELF HET TORENTJE
MAAR DENKT AL DIE HULPVERLENERS IN HET NED GEITENWOLLENSOKKEN BELEID ,dat ze zich zullen schamen ze weten niet eens wat dat is ze zullen zich alleen maar stoerder vinden,vroeger zij mijn vader ik geef je een schop onder je hol en anders breek ik je benen.
Maar wat bedoelen die geitenwollen sjakies met een taakstrafje ZAL WEL WEER EEN POT THEE ZETTEN ZIJN .
SINDS DE AFSCHAVING VAN DE DIENSTPLICHT ZIJN WIJ DE JEUGD GAAN PAMPEREN EN ZEKER DIE NOORD AFRIKAANEN … NEDERLAND ZAL ONMIDDELIJK DE DIENSPLICHT EN MOETEN INSTELLEN ANDERS WORDEN ER ALLEEN MAAR HUILBABY,S GEKWEEKT IN DIT LAND