Gestripte auto

• Ronald

Hoi iedereen,

Eventjes naar aanleiding van dit topic het volgende:

http://politie.startpagina.nl/prikbord/9027880/auto-zonder-zijspiegels#msg-9027880

de auto staat dus nog steeds ongebruikt voor onze deur.

Vandaag maar nog eens de gemeente gebeld hoe het nou zit, waarom die auto niet weggesleept wordt. Zegt de gemeente wij vinden dit geen wrak meneer. Hij mag hier dus gewoon blijven staan. Vraag ik van wie is die auto dan? Krijg ik geen antwoord op. Mogen wij u niet doorgeven meneer.

Ik zeg verder tegen de gemeente ambtenaar, wat is een auto wrak in jullie ogen? Een auto die in zeer slechte staat verkeerd waar niets meer op/of aan zit. Deze auto heeft een nummerbord en ziet er nog goed uit meneer zeiden ze tegen mij. Daarom is het geen wrak. Ik zei er zit al een aantal maanden totaal niets meer in de auto, geen stuur, geen stoelen helemaal niets. Maar hij ziet er nog wel netjes uit meneer werd er gezegd en wij kunnen niets voor u betekenen. Ik wens u een prettige dag toe en tot ziens. Toen hing de gemeente op.

Ik maar weer de politie gebeld met dit verhaal, hun zeiden dit is een wrak hiervoor moet u toch echt bij de gemeente zijn, hiermee kunnen wij u niet helpen. Ik het verhaal van de gemeente verteld, zeiden ze nogmaals is een wrak zoals u hem omschrijft, is een probleem voor de gemeente.

Hoe kan ik dit nu het beste oplossen? De gemeente heeft na mijn eerste melding nooit iets terug gekoppeld naar mij toe, wat ze wel wettelijk verplicht zijn, hiervoor had de gemeente ook zijn excuses aangeboden vandaag dat er niet was terug gekoppeld. Maar die auto waar totaal niets in zit, wel nog nummerbord, en buitenkant en wielen, maar verder ook helemaal niets, waar ook totaal niets aan gedaan wordt door wie dan ook. Is mijn ogen een wrak die niet op de openbare weg mag staan. Daar heb je toch de politie voor die de auto moet wegslepen?

We worden echt van gemeente naar politie gestuurd, van politie naar gemeente gestuurd.

Maar die auto staat er al een maand of drie nu op zijn plek.

• Rob II

Vervelend voor u is dat de gemeente uw visie dat betreffende auto een wrak is, niet deelt. Daarmee is de kous af.

Als uw gemeente een gemeentelijke ombudsman heeft dan zou u daar een klacht kunnen indienen over het, naar uw mening, niet correct handelen van de gemeente.

U kunt zelf via www.rdw.nl controleren of de auto nog verzekerd en APK gekeurd is, mits de auto natuurlijk een Nederlands kenteken heeft.

De politie is belast met de opsporing van strafbare feiten en het handhaven van de openbare orde en is geen wegsleepdienst voor auto's die in de ogen van een burger als wrak moeten worden gezien.

De politie versleept alleen voertuigen als deze strafrechtelijk in beslag moeten worden genomen en dat kan alleen als er een strafbaar feit heeft plaats gevonden.

U zult dus moeten blijven klagen bij de gemeente of moeten wachten tot de auto ook in de ogen van de gemeente als wrak wordt gezien.

• KlaasVaak

Ik ben het met Rob eens.

Toch kun je via 0900-8844 proberen in contact te komen met je buurtagent.

Wellicht dat hij na het zien van de staat van het voertuig zijn contacten bij de gemeente kan overtuigen.

Mocht hij de auto nog geen wrak vinden kan hij wellicht de eigenaar bellen of een briefje sturen om ermee in contact te komen en enige druk uitoefenen om er iets aan te doen. De buurtagent (en de politie) mogen jou weliswaar niet die gegevens verstrekken, maar hij kan zelf wel contact leggen met de eigenaar.

• serine

nu word ik toch wel heel nieuwschierig…naar die auto …:D

• Brigges

Dat zijn nog eens antwoorden van een diender waar je wat aan hebt.X(

• Ronald

Het is een auto waar echt van binnen helemaal niets, maar dan ook niets meer in zit.

De politie zei tegen mij dan is het een wrak moet weggehaald worden door gemeente, maar in de ogen van de gemeente is het kennelijk geen wrak.

Maar wat is dan de definitie van een wrak?

In mijn ogen mag een auto waar van binnen niets in zit toch niet op de openbare weg staan?

We zullen dit verhaal nogmaals voorleggen aan 0900-8844 en vragen naar de wijkagent.

Verder is de ombudsman inderdaad wel een optie, zeker ook omdat de gemeente zelf al toegegeven heeft dat ze fout zijn geweest om niet terug te koppelen naar ons.

• serine

maak je er foto's van…en daarmee naar de gemeente? of heb je dat al gedaan?

• MofkaP

ronaldg Schreef:

——————————————————-

> Maar wat is dan de definitie van een wrak?

Dat staat in het Besluit beheer autowrakken:

voertuig dat een afvalstof is in de zin van artikel 1.1, eerste lid, van de Wet milieubeheer:

afvalstoffen: alle stoffen, preparaten of producten die behoren tot de categorieën die zijn genoemd in bijlage I bij richtlijn nr. 2006/12/EG van het Europees Parlement en de Raad van 5 april 2006 betreffende afvalstoffen, waarvan de houder zich ontdoet, voornemens is zich te ontdoen of zich moet ontdoen.

> In mijn ogen mag een auto waar van binnen niets in

> zit toch niet op de openbare weg staan?

In uw ogen niet, in de ogen van de wetgever is uw mening niet relevant.

Vervelend dat het voertuig voor uw deur of in uw uitzicht staat, maar dat is nu eenmaal inherent aan het wonen aan een openbare weg.

U moet accepteren dat er op de openbare weg voertuigen worden geparkeerd die uw persoonlijk levensgenot beknotten, b.v. een viskar.

Het feit dat het voertuig rijtechnisch in onvoldoende staat verkeerd of niet APK is gekeurd maakt het nog niet tot een wrak.

• Ronald

Er mogen uiteraard auto's voor onze deur staan, totaal geen problemen mee. Maar het is hier altijd al een behoorlijke parkeer crisis, bijna altijd vol in de avond uren en in het weekend. En als er dan een auto al een paar maanden staat totaal ongebruikt, en met totaal geen inhoud, ja dan ga je daar aan ergeren en wil je dit ding weg hebben. Er staan hier bijvoorbeeld genoeg bestelbusjes op parkeerplaatsen, dat maakt mij totaal niets uit wat er staat. Die auto's worden ook gebruikt !

Er is dus een groot verschil tussen een auto wat gebruikt wordt, en wat niet gebruikt wordt omdat het gewoon weg niet gebruikt kan worden omdat er niets in zit van binnen.

Een foto wil ik best wel een keertje maken om hier te laten beoordelen of het een wrak is ja of de nee. Moet toch wel een beetje subtiel gebeuren het foto maken.

Zojuist buurvrouw gesproken en die heeft deze ervaring gemeld bij de plaatselijke krant om zo aandacht aan de zaak te krijgen.

• Rob II

Wederom blijkt dat U moeite heeft met het feit dat die auto daar staat, de Wet kennelijk niet parkeerschaarste of niet.