Het nut van aangifte doen

• De heer Reutel

Wat is het nut van een aangifte doen?

Maanden geleden ben ik op de autosnelweg door een gestoorde man aangevallen.

Hij was in de veronderstelling dat ik hem gesneden had.

Terwijl meneer dit juist bij mij deed. Gelukkig heb ik meerdere getuigen die dit bevestigen. Alsmede dat ik werd aangevallen.

De politie bevestigd dit zelf

Omdat ik geen zin had voor een rechter te moeten verschijnen heb ik dus helemaal niets gedaan terwijl hij mij een bloedlip en blauwe oog sloeg.

Dus volledig slachtoffer. Getuigen bevestigen dit. Ondanks dat ik op het laatst op het punt stond om hem in elkaar te slaan (hij was voor mij een makkie om te grazen te nemen).

Nu maanden later zit ik met een kater. Nog steeds niets vernomen en meneertje rijdt nog steeds vrolijk rond.

Helemaal geen zin gehad die aangifte. Je hoort niets en meneer heeft ook niets.

Ja ik heb mijn hele leven nu spijt.

Een volgende keer zal ik toch anders moeten optreden aangezien de verantwoordelijken niets doen.

Ik laat mij dit nooit meer gebeuren, want aangifte doen heeft geen zin.

• Reem

Wat ik niet uit uw verhaal lees, is of deze aanvaller nog was/is te achterhalen a.d. hand van bijvoorbeeld het kenteken van zijn auto.

Mijn vriendin en ik hadden enkele maanden geleden een soortgelijk incident in DenHaag, waarbij een man met zijn Chrysler Voyager tot 3 x toe onze auto probeerde te rammen terwijl zijn vrouw en baby bij 'm in de auto zaten en ons vervolgens bedreigde en wilde aanvallen.

Alle getuigen ervan reden lekker door, dus wat dat betreft heeft u mazzel gehad.

We hebben dan ook geen aangifte gedaan, maar er wel melding van gemaakt en gaven ook zijn kenteken door. Er waren immers geen klappen gevallen zoals bij u kennelijk het geval was. Het bleek naderhand volgens politie Haaglanden om een persoontje te gaan die wel vaker bonje had in het verkeer en we bleken dus niet de enigen te zijn die melding/aangifte hadden gedaan omtrent zijn wangedrag op het wegdek.

Duidelijk was dus wel dat politie ermee bezig was, al koste het wat tijd. In veel plaatsen heeft de politie de handen vol aan allerhande criminaliteit e.a. zaken die de prioriteit hebben en dan kan het zijn dat uw zaak wat langer blijft liggen. U kunt vragen hoe het met de voortgang van uw zaak gesteld is, maar ik zou zeker niet bitter worden omdat u er niets van verneemt. Wees ook blij dat u diegene niet toetakelde en u er slechts met wat lichte verwondingen vanaf bent gekomen en ga er maar vanuit dat zo iemand vanzelf wel een keer de rekening krijgt van zijn eigen gedrag.

Ik kan u vertellen dat degene die ons bedreigde vanuit die Voyager de nieuwe eigenaar bleek te zijn van een snackbar waar we elke dag langs rijden. We hadden de Voyager al een paar keer zien staan en plots lazen we in de krant dat hij en zijn vrouw in de snackbar waren overvallen door een negroide man met pistool.

Wij dachten; “wie wind zaait zal storm oogsten”. M.a.w. krijgt zo iemand ooit zijn trekken wel thuis zonder uw hulp.

M.v.g. Reem

• De heer Reutel

Kenteken werd door mij en de getuigen bevestigd.

De aangifte was puur administratief.

Leuk om de hangmap op te vullen.

Goed om te horen dat de dader in uw geval zijn verdiende loon heeft gekregen. Wat een figuur dat hij ook nog met vrouw en kind u probeerde aan te vallen.

Dat is een regelrechte kakkerlak uit de samenleving.

Maar uw verhaal neemt niet weg dat een aangifte doen geen zin heeft.

• DePeter

Waarom vermeld je dat het hier om een negroide man gaat?

• Lans

Omdat hij een donkere huidskleur heeft? Is dat iets om voor te schamen dan?

Gewoon het beestje bij de naam noemen hoor. Man, vrouw, minderjarige, Marokkaan, Belg, Duitser… ik zie het probleem niet dat mensen vaak krampachtig reageren als iemand zijn achtergrond wordt vermeld. En met name als het gaat om de afkomst. Maar als er staat vrouw of man, dan heeft niemand daar een probleem mee. Gewoon zeggen waar het op staat. Voorkomt ook dat mensen gaan suggereren.

Groetjes, Lans

• De heer Reutel

Als u niets over de topic (aangifte) te melden heeft richt u zich dan tot de disciriminatie pagina o.i.d.

• Lans

De politie krijgt vele zaken per dag te verwerken. Helaas gaat dit niet altijd even snel als de burger en ook de politie wil. En dan komt justitie ook nog eens om de hoek kijken. Soms duurt het wel meerdere dagen voordat zij de zaak ingelezen hebben en een bevel geven tot aanhouding buiten heterdaad. En in de tussentijd komen er in die dagen nog meer zaken binnen. Dan worden alle zaken bekeken en prioriteit hieraan gegeven. En dat kan vreselijk irritant zijn dat het langer kan gaan duren. Een paar maanden voor een “eenvoudige mishandeling” is normaal helaas. Kleine troost, de gemiddelde diender baalt hier ook van.

Daarnaast is de periode helemaal kl*te gezien de politie nu met een nieuw, tijdrovend en zeker niet werkend systeem moet werken.

Let wel, dit is geen excuus hoor, dit is een grove fout afkomende van het beleid van biza en ministerie van justitie. De burger, en jouw verhaal is er een schoolvoorbeeld van, is uiteindelijk de gebeten hond.

Echter uiteraard heeft het doen van aangifte zeker zin. Zonder dat zal hij nooit vervolgd worden. Duurt nu alleen heel wat langer. Helaas.

Waag er gerust een belletje aan hoe het staat met de voortgang van jouw zaak.

Groetjes, Lans

• Lans

En het kenteken, dat wil niet zeggen dat die auto ook op zijn naam staat. Stel het is een leaseauto, dan moeten er weer heel wat papieren door de diender ingevuld worden, versturen richting justitie die dan bevel geven aan de lease maatschappij om vrij te geven wie nu die auto least. ivm met de privacywetgeving.

Dus al met al, helaas vele redenen te beargumenteren waarom het lang kan duren.

Zoals ik al schreef, waag er een belletje aan, dan weet je meer en maakt het wachten misschien wat aangenamer.

Groetjes, Lans

• DePeter

Ben ik helemaal met je eens Lans, alleen voegt het in dit verhaal niets toe.

grtzzz

• Lans

Tja, om te voorkomen dat het te off-topic gaat worden, even korte reactie, het voegt niets toe maar ik zie ook geen reden om het niet te vermelden.

Misschien in een andere topic kunnen we hier verder over gaan ;-)