politiefeestje mag wat kosten?

• Ronald

Eventjes naar aanleiding van dit artikel in de televaag.nl

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4829688/__Bezuinigen__Tijd_voor_een_feestje__.html?p=16,1

als men er vanuit gaat dat het waar is waarom worden er dan van dit soort dure feesten gegeven binnen de politie?

Een bedrijfsuitje prima moet kunnen om de sfeer binnen het korps goed te houden onder het personeel. Maar waarom dit zulke dure uitjes moet zijn is niet te begrijpen voor mij en neem ik aan ook voor andere burgers.

Zoals geroepen wordt in de reacties op de televaag.nl kan je voor dit geld ook best wel aardig wat extra personeel aantrekken zodat er meer blauw op straat is.

• Lans

Tja, je moet toch wat doen om het personeel tevreden te houden? :D

Onze regio had ook 1x in de twee jaar een regio-feest. Uiteraard wordt er dan wel weer een thema aanvast getimmerd dat het toch wel iets met het werk te maken heeft. Maar goed, dit jaar ging het niet door. Ivm bezuiniging.

Zie overigens deze posting van mij:

http://politie.startpagina.nl/prikbord/9797566/9802014/re-aanvulling#msg-9802014

Probeer het maar niet te begrijpen, dat doen we geen van allen. ;-)

• Lans

Laat maar trouwens vwb die link, ik zie nu pas dat je daar al op gereageerd had. My mistake.

• dokic

Ik geef mijn belastinggeld liever uit aan `voor een leuk politiefeest dan aan vergoedingen voor mensen die niet willen werken/(huur)subsidies krijgen/zwart bijverdienen/geen ziektekosten betalen/inburgering en ga zo maar door.Heb een leuk feest politiemensen!!Hebben jullie liever ieder 75 euro, prima!Mijn petje af voor de politie, er moeten er veel meer komen en laat ze eens harder op mogen treden in dit achterlijke land met dit waardeloze kabinet.

met vriendelijke groet Dokic

• Reja

Aan wat voor een thema moet ik dan denken ?

Overigens is 75 euro niet bijzonder veel geld voor een avondvullend programma. Menig topman heeft voor dat geld nauwelijks een buikvullende avond.

• Rob II

Die 600.000 euro is een eenmalige uitgave em 6 ton aan nieuwe mensen moet je dus volgens jaar weer ontslaan.

Overigens komt een groot deel van het geld warschijnlijk van de personeelsvereniging waaraan elk korpslid meebetaald.

Het totaal bedrag lijkt inderdaad veel maar afgezet tegen het aantal werknemers stelt het niet veel voor 75,00 pp.

Daarnaast worden dit soort feesten zeker niet elk jaar gehouden maar eens in de 10 jaar. Dus eigenlijk is het maar 7,50 pp.

• Ronald

In Utrecht kwam het feest neer op ongeveer een 140 euro per man.

• Lans

Dit is tenminste nog een keer een positieve instelling! Chapeau! (tu)

• Lans

Thema kan een lezing zijn, gastspreker over drugs, jeugd etc. In ieder geval iets educatiefs.

Nee en het is niet veel geld. En inderdaad, zoals hier al gezegd, dienders doen via de “lief en leed”pot, zelf ook een duit in het zakje.

Groetjes, Lans

• Reja

Wel aardig bedacht zo'n thema, maar wat mij betreft kan er ook gewoon een feest georganiseerd worden.