politiefeestje mag wat kosten?

• KlaasVaak

Dan moet je/we in Utrecht zijn ;-)

In Rotterdam is het idd 75 p/p. En daar is welk elk jaar. Maar mag het?

Het is het enige wat de baas doet voor het personeel aan extraatjes.

Oja, ze krijgen ook een kerstpakketje. Misschien komt dat volgende week in de krant.

In elk bedrijf heb je personeelsfeestjes, vergaderingen met een maaltijd, uitjes.

Mensen moeten eens niet naar die grote getallen kijken.

En zich vooral niet voor het karretje laten spannen van de ‘krant van wakker Nederland’.

Die is helemaal niet zo wakker, net zo min als de lezers.

Lekker stemming maken met grote cijfers, maar onderzoek doen homaar.

De politieagent declareert trouwens niets.

De ministers, ondanks hun standaard vergoeding en hun boven modale salaris en dienstauto's, declareren alles.

Als we dat eens schrappen komen we een eind in de richting.

• mwb

Bijna alle bedrijven in Nederland geven een bepaald bedrag p/p uit aan een bedrijfsuitje.

75 euro is daarbij weinig.

Rotterdam legt dat allemaal bij elkaar om een groot feest te kunnen geven.

Bij elkaar is dat dan 600.000 euro ja, maar dat verandert niets aan de 75 euro.

Wij gaan binnenkort ook een dagje weg, voor 75 euro per man.

En daar hoor je niemand over en dat staat nergens in de krant…

Ja, het kerstpakket, daar wordt bij ons ook in gesneden, de helft er af.

Overuren? mogen niet meer gemaakt worden en als ze er zijn, worden ze niet uitbetaald maar moet je ze in vrij tijd terugnemen.

Dus ja, dan vind ik commentaar op een feest gewoon onterecht. (hier stond eerst een ander woord, maar dat heb ik maar vervangen door onterecht, anders wordt er weer een apart topic over gestart).

Ik snap heel goed dat er commentaar is, maar ik snap ook dat mensen die hierover commentaar geven waarschijnlijk alleen maar direct reageren op het bedrag dat ze zien, en het verhaal er achter niet kennen.

• LM

Even los van de vraag of het veel of weinig is, wordt hier volgens mij wel creatief gerekend.

De politie Rotterdam heeft volgens de site www.politie.nl ongeveer 6.200 medewerkers terwijl men hier uitgaat van 8.000 bezoekers. Misschien mag iedere bezoeker een introduce meenemen. Dan nog lijkt het mij erg veel, mijn ervaring met dit soort feesten is dat de opkomst niet veel hoger dan 50% ligt.