Ziek van agressie door politie

• BennieMak

'Gelderse politietop vernietigt kritisch rapport'

(Novum) - De voormalige politietop van het korps Gelderland-Midden heeft een kritisch rapport over onvrede en wantrouwen onder het personeel in een van haar districten vernietigt. Bovendien zijn de opstellers van het rapport zwaar bedreigd, schrijft De Telegraaf woensdag.

De krant baseert zich op verklaringen van de schrijvers van het zogeheten rapport-Cohen en de toenmalige districtschef aan oud-rechercheurs die voor de Nederlandse Politiebond (NPB) de misstanden bij het korps onderzochten. Het rapport-Cohen werd volgens de districtschef in 2002 in opdracht van de toenmalige korpschef Kees Bakker door de papierversnipperaar gehaald.

“De leiding deed een beroep op mij om de gelederen gesloten te houden en de vuile was niet buiten te hangen. Toen ik van Bakker opdracht kreeg het rapport te vernietigen, moest ik daar wel aan voldoen”, zegt de oud-districtschef. Bakker ontkent dat hij opdracht gaf voor het vernietigen van her rapport. “De districtschef heeft het destijds zelf ingetrokken. Hij heeft mij zelf een brief gestuurd waarin hij dat aangeeft. Verder wil ik hier niets meer over zeggen”, stelt Bakker in de krant.

Twee adviseurs van een extern bureau stelde in opdracht van het korps het rapport op om de onrust onder personeel van het district West-Veluwe-Vallei te onderzoeken. Toen zij in een second opinion de resultaten toelichtten zijn zij naar eigen zeggen bedreigd door het toenmalige hoofd personeel en organisatie, schrijft de krant.

De opstellers van het rapport en de toenmalige-districtschef stellen verder in de krant dat de commissaris van de Koningin Cornielje in zijn onderzoek naar de misstanden bij het korps nauwelijks aandacht aan deze zaak schonk.

Bron: http://binnenland.nieuws.nl/568735/gelderse_politietop_vernietigt_kritisch_rapport

Voorlopig is het een bericht in de telegraaf, maar…….

• KlaasVaak

Wat is je punt?

Als ik telegraaf onzin wil lezen ga ik naar de telegraaf site.

Het alleen maar knippen en plakken van artikel heeft geen nut.

• Arie

Prima als je een neuwsbericht plaatst met een nogal suggestieve kop (overigens nergens gesteund door de tekst van het artikel). Maar de kwaliteit van het prikbord zou er erg mee geholpen zijn als je vervolgens aangeeft wat jij vervolgens ter discussie wilt stellen/wilt bespreken.

Kritische berichten en discussies hoeven hier niet geschuwd te worden maar moeten dan wel gestart worden!

Mod Arie

• BennieMak

Stel ik zeg: Kijk, zie nou wel ook bij de politie gaat het er niet eerlijk aan toe! Gekker moet het niet worden!

• BennieMak

Het gehele artikel en wat daarin staat, da's mijn punt!

• Plukkie

Wat wil je dan horen?

Dat als het waar is mooi ruk is?

en wat moet ik verstaan onder bedreigen?

Staat namelijk nog niet uitgebreid.

En als het zo zijn, dan heb je dus 1 geval op de hoeveel van het aparaat?

Wat verwacht jij nu van de agenten hier op het forum dat ze met zo'n neergeplempt bericht kunnen?

• mwb

Dat geeft dan aan hoe jij denkt.

Op grond van 1 zo'n bericht de conclusie trekken: het gaat er niet eerlijk aan toe bij de politie.

• Plukkie

Puntje bij het paaltje leren we dus geen nieuwe info

• BennieMak

mwb

Op grond van 1 zo'n bericht de conclusie trekken: het gaat er niet eerlijk aan toe bij de politie.

Plukkie

Puntje bij het paaltje leren we dus geen nieuwe info

Dus er zijn meerdere die zo denken!? :D

• Plukkie

Denk dat iedereen met een beetje gezond verstand begrijp dat bij grotere bedrijven er ook altijd wat mensen tussen zullen zitten die zich niet kunnen gedragen,

ik zou niet weten waarom dat bij de politie anders zou zijn.

Het mag nergens maar gebeurd overal.

Grtz Plukkie