Telegraaf artikelen/ andere klachten over lezers/ agenten die hier posten !

• Ronald

Hoi,

Waarom zijn er hier een aantal mensen die toch echt niet tegen commentaar kunnen over de politie door burgers?

Waarom mogen er voor sommige mensen alhier geen artikelen uit de telegraaf aangehaald worden als discussie stuk.

Zo gauw dit gedaan wordt alhier, komt er een hoop commentaar.

Er wordt hier zelfs geschreven door een lid, als ik de telegraaf wil lezen dan ga ik wel naar de telegraaf toe.

Sorry maar als het je zo tegen zit, waarom kom je hier dan nog?

Het is niet allemaal onzin wat de telegraaf zegt, er zit zeker ook wel kern van waarheden in, anders wordt het toch echt niet zomaar de grootste krant van Nederland.

Het is niet allemaal koek en ei wat er over de politie geschreven mag worden alhier. Hier worden ook zeer grove fouten gemaakt door de politie. Of door de politie wordt ook met geld gesmeten terwijl het er zo slecht voor staat.

Vind je het gek dat burgers zeggen zet maar liever 10 man extra personeel op straat om de criminaliteit aan te pakken, of om aangiftes te onderzoeken die nu lang op de plank blijven liggen of die geen prioriteiten hebben bij de politie, terwijl er in het korps Utrecht 660.000 euro aan een feest wordt uit gegeven, of 600.000 euro aan een feest wordt uitgegeven in Rotterdam. Sorry maar dit gaat er echt niet in bij de gewone burger die zwaar moet bezuinigen om rond te komen of die op straat gezet wordt. Wordt er rustig gezegd dit is het enige wat de korpsleiding doet voor een agent. Maar ja in deze tijden kan je beter niets doen voor een agent of veel soberder, maar dit soort bedragen, sorry dat gaat niet door de beugel En wie dit bedenkt mag voor mij per direct op staande voet ontslagen worden. Komen er opmerkingen alhier van maar de politiek die meer krijgt declareert ook veel meer als agenten. Dat is weer een probleem die niets met dit onderwerp te maken heeft en opmerkingen die dus nergens op slaan. Ook dit moet keihard aangepakt worden ben ik volledig met jullie eens, maar staat hier geheel los van. Dan kan er wel een deel door de agenten zelf betaald zijn via de personeelsvereniging, maar ook het korps betaald een zeer groot gedeelte mee aan het feest.

Jullie zullen wel weer gauw gaan zeggen, ja dan moet de commentaren wel goed onderbouwd zijn die hier geplaatst worden, of kom zelf maar met een juiste oplossing.

Maar wij burgers zijn geen agenten en hebben hier niet voor geleerd.

• Lans

Hoi Ronald,

Je doet het overkomen of fouten/misstappen van politie/justitie hier niet bespreekbaar zijn en/of zonder meer wordt verwijderd.

Als je het archief erop naslaat, zul je voldoende vinden wat het tegendeel bewijst.

Echter, ik snap dat bepaalde berichten gewoon worden verwijderd. Waarom? Omdat door bepaalde posters er een “ondertoontje” in zit. Het zijn vaak ook dezelfde posters die worden verwijderd. Die willen dan geen discussie gaan voeren maar stemming maken.

Uit eigen onvrede of uit frustratie. Dat is sowieso geen goede basis om een discussie te beginnen. En inderdaad, dan krijg je daar reacties op als: knip/plak werk, of wat doe je dan hier. En waar dan door de poster weer op gereageerd wordt etc etc. Met andere woorden, totaal geen meerwaarde.

Ook als er de poster een tunnelvisie heeft, maw zijn standpunt al heeft ingenomen, dan is dat verloren moeite om te reageren. Dat lokt dan weer minder fatsoenlijke reacties op enz.

Ik kom al wat jaartjes hier op dit prikbord en als jij echt een oprecht punt hebt, negatief of positief, dan blijft dat gewoon staan en is een normale discussie, ook als deze negatief is richting de politie gewoon mogelijk.

Zie het een beetje als de toon die de muziek maakt en geen steken onder water. Net als in real-life is dat op dit prikbord ook heel belangrijk.

Hoop dat het je nu wat duidelijker is.

Groetjes, Lans

• blauwe diender

Hallo Ronaldg,

Een leuk onderwerp, voorheen post ik onder S. Zoals je ziet heb ik al lange tiijd niet mer gepost. Waarom niet? Waarneer ik een antwoord geef zoals het zou moeten zijn volgens strafvordering/ strafrecht en procedures, waarvan ik niet alles ga of mag bekend maken. Zijn er altijd dezelfde personen die dit niet willen aannemen en waarom zij nou willen discusieren weet ik niet maar ik heb altijd het gevoel dat zij niet open willen staan, voor uitleg. Terwijl ik dan het verwijt krijg dat er niet valt te discusieren. Maar vaak zijn het gewoon procedures.

Op nieuwsberichten reageren van welke krant dan ook. is suggestief. Ik weet uit ervaring van incidenten waar ik als eerste diender bij was en de feiten ervan ken, dit op een erg intersante wijze werd geschreven. Nabestaanden lezen dit en verwachten dan mij uitleg over wat zij in de kranten hebben gelezen. maar dit terzijde. Hoe moet je nu antwoord geven als men de werkelijk/alle feiten niet weet? Ik lees nog wel regelmatig op het forum, zoals je ziet. Ik zie en lees ok dat er een aantal mensen zijn veranderd in positieve zin. In het verleden heb ik vaak gedacht, dat sommige personen in de keuken van de politie kunnen kijken om te zien/ te begrijpen hoe het werkt en dat niet alles goed uit te leggen is.

Over dat korpsfeest in Rotterdam, Utrecht gaat namelijk niet door. Er zijn tig aantal regio,s waar het niet van bekend is of zij een korpsfeest houden. Ik weet alleen dat die van Rotterdam door gaat. In mijn regio is het op de lange baan geschoven.

Ik sluit maar even af.

Blauwe diender

• Zorbacop

Voor het werk en de rotzooi die een diender over zich heen krijgt, is zo'n feest, dat eens in de 2 jaar gehouden wordt, wel verdiend.

Jammer dat Utrecht zich zo laat kennen.

Dat motiveert de dienders echt heel goed.

• Arie

Het zou jou sieren als je één reactie (die ook als een eigen mening kan worden gezien) niet zou aangrijpen om dergelijke generaliserende opmerkingen over het prikbord en/of medeprikkers te maken. En misschien handig om voor inhoudelijke reacties over bepaalde onderwerpen (voorbeeld jouw opmerkingen over het politie-feestje) in het betreffende topic te doen en niet in een heel ander topic?

Het is een ieder toegestaan om wat voor discussies dan ook te starten, zolang het maar politie-gerelateerd is en het niet alleen maar wordt neegeplant om te zieken en/of te provoceren. En er bovendien niet volstaan wordt met het dumpen van een krantenartikel maar ook nog eens wordt aangegeven wat de vraag/opmerking is. Anders gaat dit prikbord meer lijken op een pseudo AD/Telegraaf/Volkskrant/etc. site.

Als er klachten zijn over het modereren en/of de bejegening door andere prikkers dan kan je gebruik maken van de bekende ‘knop’ onderaan.

Mod Arie

• Reja

Ondanks dat ik iedereen een feestje toewens, is het motiverende karakter van zo'n bedrijfsfeest beperkt en van korte duur. Net zoiets als de kerstattentie. Het niet geven van een feestje werkt in ieder geval demotiverend; voor de feestgangers omdat ze een feestje missen en voor de klagers omdat er een aanleiding tot klagen is. Maar ook deze demotivatie is van korte duur, dus lijkt mij de Utrechtse beslissing een weloverwogen en verstandig besluit in een tijd van bezuinigingen. Scheelt de diender op straat in ieder geval een hoop commentaren over de kosten van het feest. En, je kunt natuurlijk altijd nog veel kleine feestjes organiseren, dat valt veel minder op en is wellicht veel gezelliger.

Gaarne reacties op ‘het feestje’ in het betreffende topic plaatsen, anders krijgen we over één onderwerp op twee verschillende plekken een discussie. :)

Mod Arie

• KlaasVaak

Beste Ronaldg,

die reactie was van mij en ik sta er nog steeds vierkant achter.

Waarom:

omdat het artikel uit de Telegraaf 1 op 1 over genomen werd ZONDER er een vraag of opmerking bij te plaatsen, daarom.

Dan kan ik dat artikel net zo goed daar lezen of er daar op reageren.

Het hier kopiëren en plakken is een vorm van crossposten.

• BennieMak

Ik ben niet voor niks heeeel voorzichtig hier, ik durf maar amper mijn mening hier te ventileren tenzij deze gestaafd wordt door een bericht in de media….

• BennieMak

Waar staat dat er een vraag of opmerking bij moet? Het lijkt mij geen overbodige handeling als JIJ er de regels van dit prikbord eens op na zou slaan. Dan zul je zien dat er aardig wat details in staan die om wat voor reden door JOU zodanig verdraaid worden dat ik mij afvraag in welke mate dit onder het niet respecteren van andermans mening valt/het niet in zijn/haar waarde laten!

• BennieMak

Beste Lans,

Waar geen discussie over te voeren is: Het functioneren van de politie in nederland! Ook niet met jou, gezien de afwezigheid van een bijdrage van jouw kant wanneer het weer ter sprake komt!

Nogal wat poster (vermeende agenten) proberen dan inderdaad met steekjes onder water/uitlokken de discussie te vertroebelen/verwijdering te forceren. Onvermogen om het eigen gedrag eens ter discussie te stellen? Vergeten dat de politie een publieke instelling is ter ondersteuning van deze maatschappij?

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.